Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
Ja, det var ju ganska klumpigt formulerat.
Något jag störde mig på var våldtäkten i Malmö. Hur ska alldagliga saker som togs upp i signalementet ge resultat? Kvinnan måste väl veta mer än bara vad personen hade för kläder på sig. Om man notera en persons längd så kan man nog även notera en persons språkbruk.
GM:s hårfärg, hudfärg och språk finns det givetvis uppgift om - men eftersom GM:s pigment med största sannolikhet är utomeuropeiskt så är det ju RASISTISKT och fullständigt otänkbart att gå ut med det! Hellre får våldtäktsmännen gå fria, anser EFTERLYST och POLISEN och hela jävla hycklande PK-media i Sverige sedan många år. Att ta fast utländska våldtäktsmän spelar bara SD i händerna och det går inte för sig. Kan mycket väl vara Annie Lööf själv som krävt att INGA signalement på utomeuropeer får släppas, då det skulle betyda att ännu fler utav dem skulle hamna i finkan, och spä på deras redan enorma överrepresentation i statistiken över brottslighet i Sverige.
När de senare under programmets gång påannonserade ett annat inslag om en kvinna som brutalt överfallits, och där offret ritat en bild på gärningsmannen, så visste jag genast att bilden skulle likna någon med ljust pigment. Och det gjorde det förstås. Visserligen mest likt en östeuropée i mitt tycke, men absolut inte MENA.
Hyckleriet i det arma Sverige fortsätter i oförminskad takt. Jag vill bara spy.....