2018-11-15, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Om det är samma inlägg som jag tror så va det ett troll som påstod att en bil med Bandidosmedlemmar stannades någonstans runt Landvetter 20min efter händelsen. Det påståendet är endast rimligt om dom färdades i en trasig mopedbil då Landvetter bara ligger någon minuts bilfärd från Mölnlycke.

Nej, den bilen jag pratar om stoppades inte i Landvetter utan rondellen nedanför församlingshemmet i Mölnlycke
Citera
2018-11-15, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wichcraft
Nej, den bilen jag pratar om stoppades inte i Landvetter utan rondellen nedanför församlingshemmet i Mölnlycke

Mest rimligt är väl att det va festmedlemmar som din polare såg och inte någon del av 435. Sen känner jag att din info är lite luddig. Du blev omkörd, sen va det din polare. Polis va i princip redan på plats på kalaset men dröjde ändå när dom tillkallades efter skjutningen osv.

Du förstår nog vad jag menar.
Citera
2018-11-15, 21:51
Medlem
[quote=Elac|65845627]Mest rimligt är väl att det va festmedlemmar som din polare såg och inte någon del av 435. Sen känner jag att din info är lite luddig. Du blev omkörd, sen va det din polare. Polis va i princip redan på plats på kalaset men dröjde ändå när dom tillkallades efter skjutningen osv.

Du förstår nog vad jag menar

Jag blev omkörd ca 21:15 påväg mot busstorget i Mölnlycke, där de kör in. Skjutningen är ca 21:40, en utav de bilarna som körde om mig är den bilen polisen sen tar i rondellen nedanför församlingshemmet. Vad är det som är luddigt?
Citera
2018-11-15, 22:07
Medlem
Citat:
Det var en bekant till mig som låg precis bakom bilen, polisen stoppade bilen med dragna vapen och tog ut 4 personer, 2 med västar och 2 utan.

Det va detta jag tänkte på främst. Du rör ihop det för dig känns det som.
Citera
2018-11-15, 22:13
Medlem
Citat:
Det va detta jag tänkte på främst. Du rör ihop det för dig känns det som.

Inget rörigt alls, kanske jag som skriver otydligt.

När den bilen lämnar brottsplatsen kör min bekant precis bakom, de kör mot rondellen nedanför församlingshemmet där polisen står, och de går ur bilen med dragna vapen mot den mötande bilen. De får ut 4 personer varav två bär väst. Och detta är samma bil jag sett lite tidigare med de två andra bilar.

Känns det fortfarande luddigt?
Citera
2018-11-15, 22:22
Medlem
Citat:

När den bilen lämnar brottsplatsen kör min bekant precis bakom, de kör mot rondellen nedanför församlingshemmet där polisen står, och de går ur bilen med dragna vapen mot den mötande bilen. De får ut 4 personer varav två bär väst. Och detta är samma bil jag sett lite tidigare med de två andra bilar.

Nej nu är du tydligare. Då va bilarna alltså hemmahörande hos BB eller HA kan vi dra som slutsats skulle jag säga. Annars hade annat framkommit i media direkt.
Citera
2018-11-15, 22:34
Medlem
Har aldrig postat förut men är hemmahörande i Mölnlycke och körde förbi platsen när polisen grep dem. Har reg numret på bilen du pratar om. Får man posta det?
Citat:

Citera
2018-11-15, 22:36
Medlem
Citat:
Nej nu är du tydligare. Då va bilarna alltså hemmahörande hos BB eller HA kan vi dra som slutsats skulle jag säga. Annars hade annat framkommit i media direkt.

B.B och H.A var ju redan på plats, de här 3 bilarna kom ju precis innan bråket började. Tror nog inte media får skriva om precis allt när det är en pågående utredning. Meningen med mitt inlägg är inte att försvara ”435” men jag tror inte att de kom själva, de hade garanterat hjälp, men av vilka?
Citera
2018-11-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mh96
Har aldrig postat förut men är hemmahörande i Mölnlycke och körde förbi platsen när polisen grep dem. Har reg numret på bilen du pratar om. Får man posta det?

Om man får skriva personnummer hur som helst, så är det knappast någon fara att skriva regnummer
Citera
2018-11-15, 22:37
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Kan ju också varit några från festen som skulle jaga ifatt snorungarna i egen bil?
Citera
2018-11-15, 22:59
Medlem
Citat:
B.B och H.A var ju redan på plats, de här 3 bilarna kom ju precis innan bråket började. Tror nog inte media får skriva om precis allt när det är en pågående utredning. Meningen med mitt inlägg är inte att försvara ”435” men jag tror inte att de kom själva, de hade garanterat hjälp, men av vilka?

Ok, kan vi ta det här från början:

1. Du blir omkörd av 3 bilar vid bussterminalen ca 21.15. Vilket håll kom du ifrån, och körde de ner mot Åvägen, vad du kunde se?

2. Cirka 21.40, efter händelsen, ser din bekant bilen framför sig bli stoppad i rondellen, korsningen Säterivägen-Pixbovägen, ut från Mölnlycke centrum. Polis med dragna vapen tar ut 4 pers, 2 med västar av okänt märke. Det är en av bilarna som du har sett köra om dig i det tidigare skedet, korrekt? Hur kunde du vara säker på det?

3. Ditt resonemang går ut på att 435 hade hjälp av några, varav möjligheten finns att det kan ha varit andra västar än Hells Angels och Beer Brothers inblandade, stämmer det?

Jag tvivlar inte på dina uppgifter, vill bara få ordning i det hela.
Citera
2018-11-15, 23:06
Medlem
Citat:

På sådana fester åker bilar in och ut hela kvällen så det va nog folk som hörde till BB eller HA gruppen.
Enda andra västarna som finns i Göteborgsområdet är Bandidossfären och att dom skulle vara inblandade känns högst orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in