2018-11-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatuciswhatuget
Ok, kan vi ta det här från början:

1. Du blir omkörd av 3 bilar vid bussterminalen ca 21.15. Vilket håll kom du ifrån, och körde de ner mot Åvägen, vad du kunde se?

2. Cirka 21.40, efter händelsen, ser din bekant bilen framför sig bli stoppad i rondellen, korsningen Säterivägen-Pixbovägen, ut från Mölnlycke centrum. Polis med dragna vapen tar ut 4 pers, 2 med västar av okänt märke. Det är en av bilarna som du har sett köra om dig i det tidigare skedet, korrekt? Hur kunde du vara säker på det?

3. Ditt resonemang går ut på att 435 hade hjälp av några, varav möjligheten finns att det kan ha varit andra västar än Hells Angels och Beer Brothers inblandade, stämmer det?

Jag tvivlar inte på dina uppgifter, vill bara få ordning i det hela.

Jag kommer fr gbg och kör in mot bussterminal och blir omkörd, ja de kör in mot Åvägen

Fick förklarat för mig hur bilen såg ut

Om det är andra ”västar” eller inte, har jag ingen aning om, men tre killar sätter väl sig inte i varsin bil för att krascha en fest? Bara min teori, jag kan ju vara helt i det blå
Citera
2018-11-15, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wichcraft
Jag kommer fr gbg och kör in mot bussterminal och blir omkörd, ja de kör in mot Åvägen

Om det är andra ”västar” eller inte, har jag ingen aning om, men tre killar sätter väl sig inte i varsin bil för att krascha en fest? Bara min teori, jag kan ju vara helt i det blå

Varför skulle dom krascha festen? Är det BB som bjudit in rödvita så är ju dörren öppen för väldigt många allierade. Red Devils, RWC osv
Citera
2018-11-15, 23:13
Medlem
Citat:

Ok, då är det ordning i mitt röriga huvud! Tack!
Citera
2018-11-15, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elac
Varför skulle dom krascha festen? Är det BB som bjudit in rödvita så är ju dörren öppen för väldigt många allierade. Red Devils, RWC osv

Så 435 var inbjudna till festen?! Av det jag läst, så förstod jag att de åkte dit för att piska upp B.B pga ett tidigare bråk, eller har jag missuppfattat det?
Citera
2018-11-15, 23:28
Medlem
Är det fortsatt ökad bevakning i mölnlycke/Landvetter? Är det någon som sett till västar eller adidasgänget?
Citera
2018-11-15, 23:32
Medlem
Citat:

Citat:

Du menade att de tre som förmodas vara de som sköt inte skulle åkt dit i var sin bil, va?
Citera
2018-11-15, 23:36
Medlem
Citat:
Så 435 var inbjudna till festen?! Av det jag läst, så förstod jag att de åkte dit för att piska upp B.B pga ett tidigare bråk, eller har jag missuppfattat det?

Allt vi har är egentligen obekräftade uppgifter. Men det hör inte dit. Bilarna du såg hade tydligen människor med västar i. Det finns inget som tyder på att 435 hade några sådana med sig i sitt led så dom hör antagligen hemma hos "festgänget". Nej 435 hade ingen inbjudan så långt kan vi nog vara säkra.
Citera
2018-11-15, 23:39
Medlem
Citat:
Du menade att de tre som förmodas vara de som sköt inte skulle åkt dit i var sin bil, va?

Tre som sköt? En hel arsenal av vapen, tror du det?
De var inbjudna enl tidigare inlägg...
Mest intressanta är trots allt reg nr på bilen som stoppades, grå Audi. Får vi fram det vet vi vart den kommer ifrån och kan då börja utesluta de som ev inte åkte med den. Eller tänker jag fel?
Citera
2018-11-15, 23:40
Medlem
Citat:

Det faller liksom på sin egna orimlighet. Jag tror heller inte bilarna som påstås ha stoppats innehöll allierade till 435.
Citera
2018-11-15, 23:41
Medlem
Citat:
Mest intressanta är trots allt reg nr på bilen som stoppades, grå Audi. Får vi fram det vet vi vart den kommer ifrån och kan då börja utesluta de som ev inte åkte med den. Eller tänker jag fel?

Tre skyttar är namngivna i tråden.
Citera
2018-11-15, 23:45
Medlem
Citat:

Nä, du har rätt, det bör tas i den ordningen.
Citera
2018-11-15, 23:48
Medlem
Citat:
Tre skyttar är namngivna i tråden.

Tre skyttar betyder minst tre vapen om man är lite logisk. Det borde då kanske vara större skador alt fler skott eller skall alla ha varit så dåliga skyttar att ingen får allvarligare skador än att de lämnar sjukhuset inom ett par dagar.

Skulle tro att det har smitit iväg någon eller några bilar med inblandade då de andra två bilarna som åkte dit i hög fart verkar ha varit ”motståndare” till BB eftersom de ankom precis innan skjutningen.
Några uppgifter på andra bilarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in