2018-11-13, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Jag tror seriöst det enbart handlar om att bängen har så mycket ögon just på denna biten eftersom det är ”stora” HA som är den som ska hämnas...

Vi får se...

Varför orten folket kan hämnas direkt ser jag väl som att bängen inte har full koll på alla springisar

Tror du verkligen har större koll på MC-gängens alla springisar gentemot förortsgängens där det är MAX ett tiotal? Då saknar du en verklighetsförankring som heter duga.

Är det rimligt att anta att man kan göra i stort sett vad som helst mot HA och inte förvänta sig någt svar på mer än en vecka så man kan hinna lämna landet m.m då HA har ”folk som inte vill riskera långs fängelsestraff” och då polisen har 24/7 koll på samtliga HA:s prospects och allt däremellan? HA sitter med andra ord i en rävsax?
Citera
2018-11-13, 16:18
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Tror du verkligen har större koll på MC-gängens alla springisar gentemot förortsgängens där det är MAX ett tiotal? Då saknar du en verklighetsförankring som heter duga.
Ja, det har dem. Deras resurser är säkert (inge koll) fördelade lika dock. 10 000kr frågan: vilken gruppering är det som varit i Sverige längst, har ett nätverk där de kan hyra lokaler, klubbhus m.m.?
2000kr frågan: Vilken gruppering finns utspridd över exakt hela landet?
Senast redigerad av GoUoD 2018-11-13 kl. 16:20.
Citera
2018-11-13, 16:22
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinfuckingmamma001
Man behöver inte 100 på ett IQ test för att lösa detta "problem". Du bör hålla dig till skrivbordet för på gatan överlever du inte många minuter

Du mr hiphopen Vi överlever alldeles utmärkt på gatan jag går där varje dag utan att behöva oroa mig för att nått inavel skall attackera mig
Citera
2018-11-13, 17:01
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatuciswhatuget
Tja, två att välja på, den ene har sagt här att det är den andre så det är nog inte så svårt att kolla vem som är vem isf.
Dequiallos inlägg med citat är inte lätt att redigera...
Du hade inte varit så jävla styv i korken om ditt personnummer stoppats.

Tror du att du hade sluppit kika över axeln bara för att du inte var delaktig? Det är inte domstol det handlar om, det är hämnd på gatan.

Gäller att hinna skrika att det inte var du mellan vridet på tändningslåset och explosionen i bilen.
Citera
2018-11-13, 17:05
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatuciswhatuget
Vill du veta vad subtil hämnd är? När dina släktingars barn blir rånade av några du vet vem det är men inte kan göra nåt åt. 3 år senare får du en chans att sätta dit dem, rejält. Det känns rätt bra, faktiskt.
Även när du sett till att en oskyldig och dennes familj drabbas?

Är det du själv som drabbas ovan?
Citera
2018-11-13, 18:20
Medlem
afrosvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fan dillar du om din åsna? "Invandrarungdomen", har du ens läst 3 sidor i denna tråden??

Det är mest wt svenskar som ingår i den här gruppen som sköt mot ha. Hur jävla svårt ska det va att fatta det.

Sluta dröm och läs tråden istället.

Hatar sånna oinsatta idioter som dig som bara droppar in i slutskedet av en tråd och säger nåt som sades för typ 7 dagar sen men som sedan visade sig gång på gång inte stämma.

Känns det bättre nu när du har lagt din lilla fis här i tråden?
Bra

Då kan du få suga in den fisen igen för som sagt det är dina medvsenskar mest som legat bakom den här händelsen.

Blattarna kan du bara glömma, för hade orten grabbarna nånsin gjort nåt sånt hade det inte slutat med 8 skottskadade utan DÖDA.

Pajas
Jag trodde det var en alban som sjutit.

Du verkar vara arg kille Ronny. Jag är inte svensk vad spelar det för roll?!
Citera
2018-11-13, 18:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Det har sagts några gånger men förtjänar att upprepas: Enligt 435 var det ingen planerad attack mot HA. Utan en situation som uppstod pga av BBs katastrofala missbedömning av läget. Vilket inte låter otroligt och då för en oinvigd borde ha betydelse för hur en eventuell vedergällning från HA skulle se ut. Men med tanke på hur 'criminal minds' ofta resonerar blir det väl snarare "förklaring, men ingen ursäkt" som gäller.
En annan viktig faktor för fortsatta händelseförloppet är om BMC faktiskt har så starka sympatier för 435 som några antytt i tråden. En förhandling mellan BMC och HA om skadestånd är inte orimlig om HA tror på 435-versionen och BMC ställer upp för 435-vännerna.
Ingen av de två stora är intresserade av en dyrbar konflikt om det kan undvikas utan att man tappar ansiktet.
Enligt mig så tillhör du 435 och hur många gånger du än säger samma sak så kommer ett par av er snart ligga förankrade på djupt vatten och aldrig hittas mer.
Citera
2018-11-13, 18:53
Medlem
Runstensvikikings avatar
Sluta kivas pojkar!
Hjälp till att få fram nyttig information angående fallet istället!
Ingen som har något nytt om dom inblandade?
Eller misstänkt/bevisad vedergällning?
Citera
2018-11-13, 19:00
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runstensvikiking
Sluta kivas pojkar!
Hjälp till att få fram nyttig information angående fallet istället!
Ingen som har något nytt om dom inblandade?
Eller misstänkt/bevisad vedergällning?

Ja, eller något så trivialt som anledningen till skjutningen? Var det som Vanto sa - att de blev ditlurade och de pepprade i självförsvar? Vad jiddrade folket om?
Citera
2018-11-13, 19:06
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afrosvensken
Jag trodde det var en alban som sjutit.

Du verkar vara arg kille Ronny. Jag är inte svensk vad spelar det för roll?!

Blir bara frustrerad över folk som försöker få det att se ut som nåt svenne vs blattekrig. Hatar politik.

Ja det stämmer att albanen var en av de som sköt, men det verkar vara en svensk med. Alltså 2 skyttar vad jag förstått.

Sen ville jag poängtera att majoriteten av detta "gäng" faktiskt är svenskar. Därför reagerade jag.
Citera
2018-11-13, 19:09
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badasskickers
Sa jag att det var blattar i mitt inlägg? Om du inte visste om det så är det tyvärr många svennar som pratar på det viset! Mitt inlägg hänvisar inte till etnicitet överhvudtaget . Läs om läs rätt .

SÅ.

Din betoning och uttryck lägger stor tyngd på att det är babbar det handlar om, försök inte.

Blir grymt trött på att rätta er gång på gång. Ni är som svampar bara poppar upp från ingenstans i slutet av tråden och kommenterar på exakt samma sätt. "Ska bli kul när babbegänget får smaka bly" och dylikt. Olika inlägg men samma ogenomtänkta budskap.
Citera
2018-11-13, 19:13
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Enligt mig så tillhör du 435 och hur många gånger du än säger samma sak så kommer ett par av er snart ligga förankrade på djupt vatten och aldrig hittas mer.

Tro mig, jag har lika lite till övers för både HA, 435 och andra konstellationer som hotar och förstör tillvaron för vanliga medborgare. Vill bara utifrån de vettiga inläggen i tråden försöka bilda mig en uppfattning om vad som väntar bakom hörnet. Det av dej boldade avsnittet hämtade jag från inlägg av bl.a PetterRinghals som är en av dem jag tror på i tråden. Övriga resonemanget bygger på postings från de HA-vänliga personer som jag bedömer som trovärdiga.
Men erkänner att det lätt blir OT om ej insatta håller på med att utveckla sina mer eller mindre intressanta spekulationer i tid och otid. Skall bättra mig och instämmer med Runstensvikiking m.fl: Mer observationer från platsen tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in