2018-11-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad tänker du att alternativet vore? Att åklagare inte svarar på några frågor och att media inte skriver något om fallet? Vad är det som är så märkligt med rapporteringen i just detta fall? Dessutom finns det en offentlighetsprincip. När någon blir häktad blir det offentligt och då vet man också vem som är skäligen misstänkt. Sen så har media valt att inte gå ut med personuppgifterna på SD, vilket är bra och kutym när någon bara är skäligen misstänkt. Så vad mer specifikt har åklagare gjort för fel i just detta fallet när det rör mediehantering? Att ÅK inte besvarat alla frågor med ingen kommentar, eller att hon varit ärlig med att det finns en person som fortfarande är skäligen misstänkt? Och vad har media gjort för fel? Finns det relevanta frågor som du tycker de ej ha ställt?

Jag tränger mig in här och svarar vad jag funderat på. Jag hade önskat att media ställt frågan om huruvida man begärt ett riktat svar av NFC gällande DNA. Alltså om frågeställningen varit "matchar något av det vi skickar in SDs DNA?". Just den riktade frågan ställde utredarna gällande mördarälgen i Loftahammar. Då ville man enbart veta om makens DNA fanns på den avlidne. Något man senare fick skämmas rejält för.

Vill minnas att det tog mer än ett år för utredarna att skifta fokus och höja blicken.
Senast redigerad av Schazz 2018-11-15 kl. 21:00.
Citera
2018-11-15, 20:58
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Det nämndes alldeles i början av tråden, strax efter att hon hittats, att hon blivit utsatt för trubbigt våld mot kroppen. Kom inte ihåg vem som lade ut dessa uppgifter..

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Grovt trubbigt våld ihop med strypning..

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Inte ens rättsläkarna har kunnat ge definitiv orsak enligt min källa då L både vart kraftigt misshandlad mot skalle och det funnits tecken på strypning också med svullnader osv. Ingen bekräftad källa dock så vill inte det spekuleras allt för mycket

Jag hade nästan glömt bort dessa uppgifter, ditt minne är helt klart bättre 😉.

Den 30/5 postade Rosaelefant99 två inlägg som handlar om hur LW skulle ha dödats.
Citera
2018-11-15, 21:10
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Har GM kastat mordvapnet där är h*n väl inte dummare än att h*n sett till att gå dit och röja undan det under de 5 månader som fortlöpt sedan mordet begicks..

Om det är SD så var det ju svårt eftersom han drog utomlands direkt efter. Sen är väl inte en gärningsman så galen och dum att hen återkommer till brottsplatsen som garanterat är övervakad på ett eller annat sätt efter att LW var hittad.
Citera
2018-11-15, 21:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Om det är SD så var det ju svårt eftersom han drog utomlands direkt efter. Sen är väl inte en gärningsman så galen och dum att hen återkommer till brottsplatsen som garanterat är övervakad på ett eller annat sätt efter att LW var hittad.
Ja varefter veckorna går känner sig nog GM en smula tryggare med att inget händer. Så att i det läget gå tillbaka till platsen skapar ju en, om än liten, risk för att polisen gör ett sent sök på platsen. Och att en fyrbent polis ivrigt drar i kopplet åt ”fel” håll.
Tror inte GM var så våghalsig.
Citera
2018-11-15, 21:25
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja varefter veckorna går känner sig nog GM en smula tryggare med att inget händer. Så att i det läget gå tillbaka till platsen skapar ju en, om än liten, risk för att polisen gör ett sent sök på platsen. Och att en fyrbent polis ivrigt drar i kopplet åt ”fel” håll.
Tror inte GM var så våghalsig.

Kan det tänkas att GM förvisso inte återvänt till BP/FP planket men till området där polisen krattade nu i höst, betett sig märkligt och att någon tipsat, därav krattning så sent som i oktober?
Citera
2018-11-15, 21:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
JG... jag finner knappt ord vilken sällsynt vidrig människa det är.
Flinar upp sig brevid Lenas misstänkte mördare, lojal som bara en idiot kan vara.
JG som vände Lena ryggen, JG som tyckte Lena förtjänade misshandeln i bilen. JG som blundar för SDs otrohet mot HD.
JG som tre veckor efter mordet var för upptagen för att sörja då han skulle hjälpa HD att fusklogga.
JG som kände Lenas barn... undrar om han vet vad de tycker om honom nu.
Undrar hur mycket JG vet om SDs ofredande mot LW?
Undrar om han vet att de på universitetet ser på honom med avsmak.
Känner bara förakt för en sådan ynklig människa.

Eftertankens kranka blekhet.
En dag kommer räkenskapens timme. Och då blir skammen så mycket större, förevigad ”tack vare” denna tråd. Han får väl passa på att gråta ut lite passande i ännu en nyhetsartikel för att försöka tvätta bort lite av den solkiga mördarkramarstämpeln.
Han ser biffig nog ut att kunna bära upp en offerkofta i storleken XXL.
Citera
2018-11-15, 21:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Kan det tänkas att GM förvisso inte återvänt till BP/FP planket men till området där polisen krattade nu i höst, betett sig märkligt och att någon tipsat, därav krattning så sent som i oktober?

Ja enligt MVs inlägg jag citerade för en stund sedan ville man ju undersöka ett grönområde efter de nya iakttagelserna.
Citera
2018-11-15, 21:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
För att hon inte ville ha honom hängande utanför ytterdörren hela natten..

Precis! Jag tror nämligen inte att han hade gett sig. Detta hade han föresatt sig skulle bli på hans villkor. Han hotade säkert med att stanna kvar tills hon kom ut eller att skapa rabalder så att sonen kunde vakna. Och det ville hon nog inte med tanke på den pågående presentinslagningen.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-15 kl. 22:01.
Citera
2018-11-15, 21:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis! Jag tror nämligen inte att han hade gett sig. Detta hade han föresatt sig skulle bli på hans villkor. Han hotade säkert med att stanna kvar tillstod kom ut eller skapa rabalder så att sonen kunde vakna. Och det ville hon nog inte med tanke på den pågående presentinslagningen.

Det är ju bara att ringa polisen och anmäla pågående hemfridsbrott eller vad det kallas i Sverige.
Så kommer de och avlägsnar hen. Det är tryggare att ha en låst ytterdörr mellan sig och MGM än att gå ut till hen, tänker jag.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-15 kl. 21:42.
Citera
2018-11-15, 21:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag hade nästan glömt bort dessa uppgifter, ditt minne är helt klart bättre 😉.

Den 30/5 postade Rosaelefant99 två inlägg som handlar om hur LW skulle ha dödats.

Tack för att du tog fram dessa.
Man behöver påminnas om saker som kom fram tidigt i tråden.

Vore kanske bäst att fråga Rosaelefant personligen, men terminologin (grovt trubbigt våld, tecken på strypning) låter lite som att källan är någon som har insyn, mer än att det är "upphittarens" vokabulär.

Annars kan man lätt tänka att huvudet var missfärgat och uppsvullet av värmen.

Det får mig att tänka på Modestys inlägg om att förövare ofta använder många olika typer av våld.
Citera
2018-11-15, 21:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är ju bara att ringa polisen och anmäla pågående hemfridsbrott eller vad det kallas i Sverige.

”I Sverige”...
Jag brukar inte orka svara på dina inlägg pga av dina tankevurpor och amatörpsykologiska hittepåanalyser.

Hur tänkte du nu? Hon hade ju tidigare valt att dra tillbaka en anmälan för att inte förvärra saken. Hon gick kanske ut för att just inte riskera att återigen förvärra en lätt infekterad situation.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-11-15, 21:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så kommer de och avlägsnar hen. Det är tryggare att ha en låst ytterdörr mellan sig och MGM än att gå ut till hen, tänker jag.
Men man vill kanske inte ställa till med en ”scen” för nånting man egentligen tycker är pinsamt och som man tror sig kunna lösa själv. ”Vad ska grannarna tycka?”

Dessutom har du nog inte ringt polisen på länge... det har jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in