2018-11-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Keeping up appearances.
Det gäller tydligen att visa upp en klämkäck image. SDs antal flinande selfies måste väl tangera nåt rekord.

Uppenbart är JG är ju öppen medlem och stolt sponsor av den krympande klubben ”Vi som tror på SDs oskuld”. Vad gör han sen om det nu visar sig att han best buddy inte är vas han utger sig för?

Blir det då en ny intervju av Svt Örebro med Jerry ”Jag-är-i-chock” Gray?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock

JG... jag finner knappt ord vilken sällsynt vidrig människa det är.
Flinar upp sig brevid Lenas misstänkte mördare, lojal som bara en idiot kan vara.
JG som vände Lena ryggen, JG som tyckte Lena förtjänade misshandeln i bilen. JG som blundar för SDs otrohet mot HD.
JG som tre veckor efter mordet var för upptagen för att sörja då han skulle hjälpa HD att fusklogga.
JG som kände Lenas barn... undrar om han vet vad de tycker om honom nu.
Undrar hur mycket JG vet om SDs ofredande mot LW?
Undrar om han vet att de på universitetet ser på honom med avsmak.
Känner bara förakt för en sådan ynklig människa.
Citera
2018-11-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
KSP: köper helt och hållet din teori här. Skulle dock gärna vilja veta ifall någon av SDs vänners/anhörigas hus i närheten varit avspärrade och genomsökta direkt efter att LW försvann liksom SDs eget hus. Gång på gång har ju jag och andra i tråden undrat om t ex HDs hus varit avspärrat men denna fråga har bara försvunnit i mängden liksom de flesta frågor om henne. Jag tänker som Tufsankatt här ovan att det vore väl inte orimligt att SD efter att ha dödat LW finner HDs hus närmast för att snabbt tvätta sig, bli av med blodet och gömma bevis någon annanstans än hemma hos sig själv. Han verkar ju inte direkt brytt sig tidigare om att ta hänsyn till HD. Antingen om HD var med på mordet eller bara utnyttjades av SD för att gömma undan kläder på så borde rimligen hennes hus ha varit intressant för utredningen.

Att sonen och UW ringer SD tolkar jag som att de antingen visste om att LW umgicks med honom nattetid fortfarande, att de genom digital geopositionering såg att hennes mobil var hos honom eller att de visste om en hotbild. Enligt Sherlock så verkar det ju som att LW hade berättat för närstående om en hotbild från SD. Om minsta sonen geocachade ihop med LW kanske hon hade förklarat för honom någon gång varför de aktade sig för honom (om de nu gjorde det) osv, varpå han visste att något var tokigt med denne och att mamma var rädd.

SD hus har varit avspärrat en tid i anslutning när kroppen hittades. Kommer inte ihåg huruvida HD hus också varit avspärrat, men det förekommer uppgifter i tråden att man genomfört husrannsakan där.
Utredningen försöker naturligtvis finna klädesplagg, mordvapen eller annat som kan härröra mordet av Lena. Detta tror jag att man hittills misslyckats med då man inte lyckats övertyga rätten till häktning på högre misstankegrad. NFC har garanterat fått in en hel drös med material att analysera och utredningen har med säkerhet prioriterat sådant material som eventuellt kan hjälpa dom att få till en häktning av den misstänkte. Det som man också sagt är att man fortfarande väntar på besked från NFC och att man fortlöpande skickar in nytt material för analyser.
Utredningen har idag antagligen ingenting som omtvistligt kan bevisa att SD bär skuld till mordet. Det finns dock graverande omständigheter som pekar mot den misstänkte, men ingenting konkret eller övertygande. Man har Mao inte funnit mordvapen, blodbesudlade klädesplagg eller andra spår under husrannsakan man genomfört i bostäderna, man verkar inte heller ha funnit spår/fynd på kroppen som bevisar skuld mot den MT. Man har också beslagtagit datorer, mobiler, bilar och annat för att undersöka ifall det kan finnas något som styrker eller pekar mot SD, men ingenting koncist har kommit från detta.

Sammantaget ger utredningstekniska åtgärderna indikationer mot SD, men att man fortfarande letar efter ett genombrott i utredningen. Man fortsätter att skicka mer material i hopp om genombrott. Man analyserar även om material genom diverse olika frågeställningar för att på det sättet få svar på de hypoteser utredningen jobbar efter.

Lena hade även ett mycket stort kontaktnät vilket 600 förhör skvallrar om. Det tar tid i anspråk att förhöra alla dessa personer, vissa förhörs även flera gånger. Uppgifter ur förhören skall sedermera kontrolleras.
Tolkar att det fortfarande finns en del uppslag inom utredningen som måste kontrolleras och analyseras innan en eventuell häktning kommer att ske.
Citera
2018-11-15, 19:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Uppenbart är JG öppen medlem och stolt sponsor av den krympande klubben ”Vi som tror på SDs oskuld”. Vad gör han sen om det nu visar sig att hans best buddy inte är vad han utgett sig för?
Jag antar att du menar om det skulle visa sig att det var SD som var gärningsmannen. Tja, den dagen den sorgen skulle jag tro att omgivningen tänker. Ännu så länge handlar det väl bara om en konstig åklagare som tjatar om att han är skäligen misstänkt, och som har lyckats få igång ett litet drev med hjälp av några skvallertidningar. De vänner jag själv har skulle då ha mitt fulla stöd i en sådan här situation. Tveklöst.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-15 kl. 19:28.
Citera
2018-11-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
För min del återkom han när MV skrev att ett nytt vittne framträtt med information att någon setts på andra sidan motorvägen. Med tanke på att JS bor där samt haft en relation med LW (vänskapligt, sexuellt och/eller kärleks) så är det helt klart intressant.

Dessutom passerar JS troligtvis planket när han går mellan sitt och LWs hem. Skulle förklara varför LW följde sin baneman en bit neråt det hållet. De tog en pratstund när han skulle hem. JS kanske bad Lena slå följe med honom en bit, för att få ner henne dit.

Edit: Var dessutom hans bil avställd i mars så förklarar det varför kroppen inte kunde dumpas på en annan plats.
Har det verkligen framkommit att ett vittne SETT NÅGON PÅ AMDRA SIDAN MOTORVÄGEN i samtid med mordet?
Citera
2018-11-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är nästan lite roligt det där, ni som är övertygade om SDs skuld ni säger
nästan konsekvent, när ett nytt namn dyker upp,"han är så klart kollad av polisen".

Fast om någon är kollad så är det ju SD, i ett halvårs tid.
Så du tror inte de gjort annat än kollat på SD under denna tid?
Citera
2018-11-15, 19:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Precis så här tror jag att det gått till. Öven om jag funderar över varför hon inte bara gått en bit bort från sin husdörr. Där fanns väl garageportar vill jag minnas från nån bild. Det har ju trots allt varit rejält mörkt, om än inte becksvart. Varför gå hela vägen ner till kurvan/vändplatsen? För att inte HD skulle kunna se dom från sitt hus? Förstår inte riktigt detta.
Det finns absolut ingen anledning att gå så långt för att prata enligt mig. Jag tror GM lurade ut LW och att det måste gå fort så att dörren blev öppen. Kanske inte för mord men för att hon över huvud taget skulle öppna dörren?

En annan sak är det helt otroligt konstiga i att kärleken numer verkar blomstra mellan SD och HD. Jag har mina misstankar.
Citera
2018-11-15, 19:23
Medlem
Citat:
Precis så här tror jag att det gått till. Öven om jag funderar över varför hon inte bara gått en bit bort från sin husdörr. Där fanns väl garageportar vill jag minnas från nån bild. Det har ju trots allt varit rejält mörkt, om än inte becksvart. Varför gå hela vägen ner till kurvan/vändplatsen? För att inte HD skulle kunna se dom från sitt hus? Förstår inte riktigt detta.
Det är inte alls långt mellan LW:s ytterdörr och kröken...Ett gångavstånd på mindre än minuten..
Citera
2018-11-15, 19:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Har det verkligen framkommit att ett vittne SETT NÅGON PÅ AMDRA SIDAN MOTORVÄGEN i samtid med mordet?
Gjort en iakttagelse var det väl?
Citera
2018-11-15, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, jag vet att EGT skrev det som ett exempel.
Det blev ett syftningfel ("Minns att EGT pratade om i ett tidigt inlägg som ett exempel ...". Menade att det var EGT som tog det som exempel. Jag tror t om att jag skrev det i samband med att EGTs inlägg, när några trodde att det var ett basebollträ som saknades.

Kom bara att tänka på basebollträt som ett ypperligt vapen i det här fallet. Men att det är naturligtvis svårt att ta med sig det och dölja det under kläder. Och att ett medhavt vapen måste vara mindre.

Om nu utredarna skulle ha ett sådant i åtanke när de krattade, låter heller inte troligt. Varför skulle man vänta ända till oktober för att leta efter ett (trä)vapen, om det som MV skrev fanns med i utredningen mycket tidigare? Visserligen ondgjorde sig MV över detta "slarv", men vad var det som fanns med redan i tidigare skede i utredningen?

Vittnesmålet om att en person setts på andra sidan?

Har de inte sökt på denna sida tidigare?

Man baxnar OM det är så att det slarvats (överföringsmiss från förra utredningsgänget?) så mycket att något helt vitalt för utredningen som att ett mordvapen dumpats på andra sidan?

Kanske har tjejerna trätt fram (nya uppgifter?)? Att de sett en person gå över cykelbron och vända, eller sträcka sig över räcket?
Eller är det något annat som dumpats där? En sten? Haha skorna? Hoppas att mördaren fick en plågsam fart hem! Men tror inte på skorna. Simkort?

Nä, nu blir jag rörig. Måste äta.
Har GM kastat mordvapnet där är h*n väl inte dummare än att h*n sett till att gå dit och röja undan det under de 5 månader som fortlöpt sedan mordet begicks..
Citera
2018-11-15, 19:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag antar att du menar om det skulle visa sig att det var SD som var gärningsmannen. Tja, den dagen den sorgen skulle jag tro att omgivningen tänker. Ännu så länge handlar det väl bara om en konstig åklagare som tjatar om att han är skäligen misstänkt, och som har lyckats få igång ett litet drev med hjälp av några skvallertidningar. De vänner jag själv har skulle då ha mitt fulla stöd i en sådan här situation. Tveklöst.

Vad tänker du att alternativet vore? Att åklagare inte svarar på några frågor och att media inte skriver något om fallet? Vad är det som är så märkligt med rapporteringen i just detta fall? Dessutom finns det en offentlighetsprincip. När någon blir häktad blir det offentligt och då vet man också vem som är skäligen misstänkt. Sen så har media valt att inte gå ut med personuppgifterna på SD, vilket är bra och kutym när någon bara är skäligen misstänkt. Så vad mer specifikt har åklagare gjort för fel i just detta fallet när det rör mediehantering? Att ÅK inte besvarat alla frågor med ingen kommentar, eller att hon varit ärlig med att det finns en person som fortfarande är skäligen misstänkt? Och vad har media gjort för fel? Finns det relevanta frågor som du tycker de ej ha ställt?
Citera
2018-11-15, 19:41
Medlem
Citat:
Jag tror också mycket på Osamaj teori om hur det gick till.

Och sen funderar jag på MVs inlägg för ett tag sedan om ”någon form av planering”
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det måste ju vara något som använts mot Lena som han/man inte normalt har haft med sig på en kort kvällspromenad. Tex basebollträ, hammare (usch!)

Ett multiverktyg ser jag tyvärr inte som troligt pga av storleken (de stora varianterna är ju ändå relativt små) och just uttrycket ”viss form av planering” För ett sånt verktyg har väl vår alltid-redo-scout SD alltid på sej. Det kan ju hux flux dyka upp ett plötsligt geoproblem som han måste lösa omedelbums. Han verkar jj släppa allt för att leta en burk. Även när han är på jobb. Tar semester hipp som japp.
Han skrev även att han hade en förstående chef. Jag tycker det verkar som om han har en godtrogen chef.

OT.
SD är faktiskt inte helt olik den slemmige scouten ”Farbror Bosse”, i ”Galenskaparna”. Alltid glad för att räcka ut sin äckliga tunga och låtsas slicka på folk och saker.
https://m.youtube.com/watch?v=wqxYo3pqYxM
Hur förklarade GM för LW varför han släpade omkring på en påk eller hammare när han bad henne komma ut och prata denna ljumna sommarkväll. Nej..en sten låter väl som ett troligt tillhygge om något sådant användes..
Citera
2018-11-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så varför följde hon med honom ut i mörkret?
För att hon inte ville ha honom hängande utanför ytterdörren hela natten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in