2018-11-14, 21:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bringeroflight
Hela Ronny och Ragge grejen är ju pinsam år 2018. Vem skulle vilja betala för att se Pökerz.

De verkar dessutom vara helt usla enligt kritiken.
Det är väl i kölvattnet av hela rockabilly-grejen.
Jag gillar personligen varken den stilen eller att man anammar hela livsstilen.
Jävligt fult med polisonger också.
Men det finns nog andra som tycker det är coolt och det är ju en rörelse vissa uppskattar "att ha som livsstil".
Citera
2018-11-14, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fy vad pinsamt, att hångla intimt med två killar som blivit bästisar där på gården (Susanna).
De är snarlika på något sätt.

Hon ska tydligen ha fallit för en psykopat tidigare som snuvade henne på både pengar och kärlek enligt trailern för nästa vecka. Hon har nog en benägenhet att falla för fel killar.
Senast redigerad av kattemaks 2018-11-14 kl. 21:25.
Citera
2018-11-14, 21:23
Medlem
Inga stående ovationer från någon som sett Pökerz live: https://www.dalademokraten.se/artikel/noje/pokerz-det-mest-onodiga-jag-sett-pa-en-scen
Citera
2018-11-14, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Men seriöst, med karaoke så handlar ju om att bjuda på sig själv. Det är ju det som är meningen. Det handlar ju om att ha kul tillsammans med publiken vilket dom hade. Var väl absolut inget pinsamt med uppträdandet.

Du borde testa....

Nja, karaoke var det ju inte tal om direkt. Han är medlem i Pökerz och uppträdde i egenskap av "artist".
Citera
2018-11-14, 21:46
Medlem
Lite ord om kvällens ordinarie program.

Per: Han är tydligen mera på än vad man kunde ana när det gäller tjejerna. Flera kyssar med Sofie som verkar ha starka känslor, men hans intresse växer samtidigt mer för Lina. Undrar vem han väljer i slutändan? Lina säger också att hon börjar bli kär i Per. Dem är ju goa och fina tjejer båda två så det blir ju en vinstlott för Per vem han än väljer. Att han inte kommer välja Evelina ser jag som ganska självklart, han vill ju inte ha någon större närkontakt med henne och tror hon ryker i valet nästa vecka.

Erik: Börjar sakta öppna sig lite, inga pussar än men har vad det verkar som känslor för både Alicia och Caroline. Tror han mer och mer känner enbart vänskapskänslor för Katrin. Tror han känner att hon kan vara för på och för sträv i tonen även fast han säger att han kunde ta hennes hårda ord. Är väl val även hos Erik nästa vecka och då tror jag att Katrin ryker.

Susanna: Där drog Martin men det var väl rätt så väntat. Han verkade inte känna sig hemma på gården och såg ju att Susanna drogs mer till dem andra två killarna. Det verkade ju även finnas noll kemi mellan honom och Susanna. Hannes kom tillbaka och drog av sitt showkort vilket verkade få Susanna än mer på fall och ”inse” att hon hade saknat honom. Men där kan man inte se utgången, hon slits ju känslomässigt mellan Hannes och Jim och verkar ju känna stark attraktion till båda.

Simon: Han kommer allt närmare Frida som verkligen verkar ha ett genuint intresse, ja verkar rent av kär i Simon så kanske det inte är så givet längre att hans slutliga val kommer bli Amanda som jag trott hela tiden. Det verkar finnas flera gemensamma nämnare mellan Simon och Frida och dem kom även in på djupa saker i och med att hon berättade om sin diagnos. Sen börjar jag undra mer och mer om den ”hemliga graviditeten” i årets säsong som Linda pratade om inte gäller Simon och Frida?! Hon pratade ju idag om att hon bara ville att dem andra skulle dra så hon kunde flytta dit och dem kunde skaffa barn. Kan nog gå undan där om hon lyckas få bort Amanda. I nästa vecka så försvinner ju Elin, man såg ju att hon liksom Martin väljer att dra självmant när man såg hennes reaktion när Linda frågade om alla vill stanna på gården.
Citera
2018-11-14, 21:47
Medlem
”Kärlek åt alla”

Lite reflektioner om dagens avsnitt.

Dags igen för singeldejt och brevskrivarna fick alla skriva varsin lapp med en aktivitet och bönderna fick välja en lapp utan att veta vem som hade skrivit och den dejten blev det.

Leonora: Valde den lapp som Sofie (Göteborskan) hade skrivit, singeldejt med skogspromenad. Den andra tjejen (Gotländskan) hade cykeldejt på sin lapp och Leonora påstod att hon hade en skadad arm och därför inte ville cykla. Tycker väl att det lät lite konstigt och tror snarare att det handlade om att hon inte ville gå på dejt med den tjejen. Hon sa ju även att hon ville på dejt med Sofie och att hon kände igen hennes handstil. Dock verkar Leonora väldigt återhållsam och visar inte så mycket känslor, så kanske Sofie känner mera? Leonora säger ju också att ingen av tjejerna har ”blåst henne ur stolen och fått henne att bli blixtförälskad”. Så får se vem hon väljer, känns ju dock som att hon inte har nåt större intresse av tjejen från Gotland.

Henrik: Hinderbanedejt med Sara som verkade få honom att öppna sig lite mera och dem verkade ha trevligt. Dock tycker jag Henrik borde kolla lite mer åt andra håll också. Den blonda tjejen på 22 (Johanna) tycker jag fortfarande verkar mogen och bra för sin ålder och tycker han borde se lite mer vem hon är. Tror hon skulle kunna passa honom lika bra om inte ännu bättre än Sara. Tycker även lite synd om Johanna som fått minst tid med Henrik. Den tredje tjejen, den brunhåriga verkar inte ha nåt djupare intresse för Henrik. Hon säger även att hennes känslor börjar dala. Kanske inte så konstigt med tanke på hur Henrik är. Skulle gissa på att det är hon som får åka hem nästa vecka.

Magnus: Han valde Jennies lapp och då vankades det massage på en äng, Man kunde ju se hur Jennie riktigt älskade att massera Magnus och verkade vilja ha mer och mer närhet. Men tror inte Magnus känner lika mycket, han verkade enligt mig vara mer artig i sitt sätt tillbaka och det var Jennie som pratade om att ”det finns en attraktion från båda hållen” ”Jag skulle kunna sitta här hela dagen med dig”. Inga såna ord från Magnus, han hade ju världens chans till en puss där på filten men valde att inte ta den. Blev bara en kram så tror att han redan valt Moa, där finns ju attraktion även från honom och Moa är den enda där det delats ut pussar från Magnus sida. I valet nästa vecka tror jag Elisabet ryker, han verkar inte ha nåt intresse alls för henne.

Marie: Valde Alirezas lapp och då blev det målande samt picknik. Här var jag liksom Marie glad att det var hans dejt som valdes och inte Tores, äntligen fick Alireza egen tid med Marie och man fick se lite mera av vem han är som person. Tydligen har han bott i Skåne tidigare. Han verkar vara en väldigt fin och romantisk man om än blyg. Men jag tycker att Alireza är värd mer tid av Marie och tycker och tror att han skulle kunna passa henne lika bra som Tore. Nästa vecka är det val och jag måste säga att jag hoppas att Alireza är den som får stanna. Marie säger i trailern att hon vet glasklart vem det är som kommer att få åka hem. Jag hoppas det blir en tvist där och Tore är den som får åka hem då hon kanske känner att det är mer hon vill utforska hos Alireza . Blir spännande nästa vecka.
Citera
2018-11-14, 21:50
Medlem
Ni som kallade Madde för psykopat borde ju tycka samma sak om Frida.

Är inte Simon rätt lik Max von Sydow förresten?
Senast redigerad av Egon.Ramasotti 2018-11-14 kl. 21:54.
Citera
2018-11-14, 21:59
Medlem
Allt det där ”Jag har blivit sårad förut och är rädd för att visa mina känslor”-snacket som var och varannan deltagare kör med börjar bli liiite tröttsamt. Vem fan har inte blivit sårad? Det hör tyvärr till livet.
Eller böndernas ”Detta blir ett jobbigt val, jag vill ju inte såra någon”. Det känns ju bra att veta att de inte har den läggningen. Eller nåt.
Citera
2018-11-14, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenHonHan
Allt det där ”Jag har blivit sårad förut och är rädd för att visa mina känslor”-snacket som var och varannan deltagare kör med börjar bli liiite tröttsamt. Vem fan har inte blivit sårad? Det hör tyvärr till livet.
Eller böndernas ”Detta blir ett jobbigt val, jag vill ju inte såra någon”. Det känns ju bra att veta att de inte har den läggningen. Eller nåt.

Susanna ska tydligen dra denna snyftvals nästa vecka. Av vilken anledning egentligen? Håller med om att det är tröttsamt.
Citera
2018-11-14, 22:30
Medlem
NiccoJs avatar
Per pussas med den av hans tjejer som ser ok ut (själv ser han ut att ha under 10 år kvar till folkpension) den lilla tunnan har han inte kommit nära av förståeliga skäl o hon med lesbisk aura är mest läskig.
Citera
2018-11-14, 23:28
Medlem
dialektikers avatar
I dessa dejtingsåpor är de endast intresserad av om den andra är villig att para sig och skaffa barn. Måste de fråga om det hela tiden?
Det är ju därför de är med.
Roligare om de får en känsla för varandra på annat sätt. Som att Simons tjej (hon med ADHD) visade fördomsfrihet mot att han hade dyslexi och att de fick en gemenskap i detta. Sån kontakt tror jag håller i längden. De berörde varandra på ett djupare plan där. Det är sånt man bygger relationer på.
Senast redigerad av dialektiker 2018-11-14 kl. 23:32.
Citera
2018-11-14, 23:32
Medlem
dialektikers avatar
Susanna är lite kokett sådär. Njuter av att de dras till henne som en sockerbit. Men det blir ju så pinsamt när det bara är två polare som är kvar. Måste bli en jättejobbig sits när hon varvar mellan dem. Det kanske är lika bra att bilda en polyamorös trekant då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in