2018-08-29, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wild.Bill
Dortmund har väl inte hanterat det särskilt bra heller för den delen.

Sen är du väl apa så spelar in i nomineringen?

Han måste fly därifrån håller jag med om.

Njae...är ju Öster.
Vi har väl blivit kallade ett och annat genom åren,men apa är ju nytt.
Trodde det var förbehållet DIF?
Citera
2018-08-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Alexander Isak har ju pissat bort karriären riktigt duktigt i Dortmund.
Snacka om att vara överskattad med den prislappen han hade när han alltför tidigt gick dit.
Dessutom verkar han inte ha kvar minsta utvecklingspotential.
Han är borta helt inom några år.2018 års svar på Jonny Rödlund,och då fick denne troligen en bättre karriär än vad Isak någonsin kommer att få.
Grabben är tvärslut som tonåring,det är snabbt marscherat det.
Han är bara 18 år men det ser tyvärr inte bättre ut just nu.
Citera
2018-08-30, 00:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP

Alltså nu känns det lönlöst att diskutera Totti med en romanista, det blir aldrig något riktigt av det. Men Totti var en ganska usel ledare på plan, överskattad i den bemärkelsen att han mest gnällde och spelade fult där han borde ha kaptenat i stället. Jag älskar Tottis fötter och magi med bollen, hans klubbkärlek, men utöver det anser jag att han är överskattad som kapten och ledare för ett stort huvudstadslag.

Vem eller vilka har framhållit Totti som en stor kapten? Det har jag hört väldigt sällan. Men lojaliteten och skickligheten kan ingen ta miste på. Och det är det som har hyllats.

Han blev i alla fall inte fiende med sina ultras som Maldini...
Citera
2018-08-30, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vem eller vilka har framhållit Totti som en stor kapten? Det har jag hört väldigt sällan. Men lojaliteten och skickligheten kan ingen ta miste på. Och det är det som har hyllats.

Han blev i alla fall inte fiende med sina ultras som Maldini...

För mig forumet SvenskaFans, där det genom Tottis aktiva år skrivits otaliga artiklar, med bråk som följd, om Tottis påstådda storhet som kapten för Roma. Det har ju återkommit lite överallt där Calcio har diskuterats och analyserats. Att han var kapten går ju heller inte att bortse ifrån även hur mycket eller litet just det diskuterats tidigare.
Citera
2018-08-30, 11:53
Medlem
anteri17s avatar
De Rossi är snarare underskattad av pöbeln. Genesis benämner honom som slitvarg när han dessutom har två jättefinafötter. Det är en rätt bra regista i en djupare roll.

Han är också rätt klok. Smart nog för att kunna spela mittback, och är knappast den typiska slitvargen med en virrpanna till hjärna.
Citera
2018-08-30, 13:08
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wild.Bill
Guldkornet är ju när han sparkar ner Balotelli bakifrån när de mötte Inter. Highfivear Maicon?
på vägen ut också
.

Fast om Totti gjorde high five till Maicon på vägen ut så berodde det till 100% sannolikhet på att de tackade för matchen. En handskakning behöver ju inte vara en formell handskakning utan kan även utföras som en "high five" ifall man bara snabbt passerar någon.
Citera
2018-08-30, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
De Rossi är snarare underskattad av pöbeln. Genesis benämner honom som slitvarg när han dessutom har två jättefinafötter. Det är en rätt bra regista i en djupare roll.

Han är också rätt klok. Smart nog för att kunna spela mittback, och är knappast den typiska slitvargen med en virrpanna till hjärna.

Vilken pöbel är det du tänker på? Den som inte håller med dig?
Roma-fans överskattar ofta sina egna spelare, mer så än andra lag.

Att en defensiv mittfältare också kan agera mittback är knappast unikt. Dock erkänner jag att han har bättre fötter än de flesta andra mittfältare i samma position. För mig ligger han precis under världstoppen, jävligt bra men aldrig bland de bästa, särskilt inte om han jämförs med andra registas.
Citera
2018-08-31, 14:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vilken pöbel är det du tänker på? Den som inte håller med dig?
Roma-fans överskattar ofta sina egna spelare, mer så än andra lag.

Att en defensiv mittfältare också kan agera mittback är knappast unikt. Dock erkänner jag att han har bättre fötter än de flesta andra mittfältare i samma position. För mig ligger han precis under världstoppen, jävligt bra men aldrig bland de bästa, särskilt inte om han jämförs med andra registas.

Alla oss som inte jobbar med fotboll.

Vem har ens benämnt honom som en av de bästa? Har aldrig hört eller läst det.
Citera
2018-11-15, 10:37
Medlem
Tycker att Harry Winks ständigt hypas, nu senast av lagkamrat Sissoko som tycker att han påminner om Gerrard. Tycker snarare han påminner om typ Cleverly.
Citera
2018-11-15, 14:25
Medlem
Skulle säga att Matics i United är överskattad.

Fumlar med boll. Missar konstant i defensivt arbete. Tappar boll på mittfältet. Försöker med svåra lösningar som han inte behärskar.

En annan spelare som är överskattad är Benzema i Real Mardrid. Det fanns en tid då han tillhörde världseliten. Men just nu lever han enbart på gamla meriter. Slö och avslagen.

Andra överskattade spelare: Özil, Mustafi, David Luiz, Alison, Maguire, Fred, Pogba, Sanchez, Neymar och Sergio Ramos.
Citera
2018-11-16, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilverdufva
Skulle säga att Matics i United är överskattad.

Fumlar med boll. Missar konstant i defensivt arbete. Tappar boll på mittfältet. Försöker med svåra lösningar som han inte behärskar.

En annan spelare som är överskattad är Benzema i Real Mardrid. Det fanns en tid då han tillhörde världseliten. Men just nu lever han enbart på gamla meriter. Slö och avslagen.

Andra överskattade spelare: Özil, Mustafi, David Luiz, Alison, Maguire, Fred, Pogba, Sanchez, Neymar och Sergio Ramos.

Håller med om Mustafi, han har en rätt uppoffrande spelstil och kommer därför undan från kritik, lex Vermaelen i Arsenal. Vad gäller Özil så får han väl sällan så mycket hyllningar dock. Tysklands egna lilla hackkyckling i likhet med Englands bästa spelare Sterling.
Citera
2019-04-20, 18:31
Avslutad
Mitrovic, är en underskattad spelare, i mitt tycke. Vid en första anblick ser han stor och klumpig ut, men han är bollsäker, har utmärkt teknik och kommer till målchanser relativt lätt och han vet hur han ska utnyttja sin storlek perfekt. Han grovdansar fram till målet och står för en hel del akrobatiska rörelser längs vägen som man absolut inte förknippar med spelartyper som honom.

En mycket fin anfallare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in