Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-12, 13:34
  #2245
Medlem
Vad tycker ni om Marc Bartra?

Varje gång jag sett honom spela har han alltid vikt ner sig. Uselt positions- och markeringsspel, svag i närkamperna och allmänt virrig. Extremt överskattad enligt mig.

Tycker det är sjukt att han blev köpt av Dortmund. Fast då har jag inte sett alla deras matcher och han kanske passar i en trebackslinje där de fysiska kraven inte är lika stora.
Citera
2017-01-12, 17:09
  #2246
Medlem
Trillskes avatar
Sidleds-Danne var extremt underskattad. Han dominerade alltså mittfältet mot ett av de starkaste spanska lagen någonsin - ett lag vars hela spelidé gick ut på att döda sina motståndare med mittfältet. Matchen slutade 1-2, efter ett något turligt mål i slutminuterna. Spanien vann turneringen, och tog någon slags rekord för minst antal gjorda mål av ett vinnande lag (det vill säga de släppte inte in så många heller - de dödade allt annat motstånd totalt genom att just dominera mittfältet).

En annan är förstås Anders Svensson, men det är många som känner till hur bra han var i landslaget så han är väl inte riktigt lika underskattad.
Citera
2017-02-14, 01:15
  #2247
Medlem
snillet_1s avatar
Nu vet jag inte hur högt folk håller den här figuren nu för tiden men Kondogbia har jag hela tiden uppfattat som oerhört överskattad i Inter (köpt för runt 400 miljoner). Jag förstår inte vad det är han är tänkt att vara så bra på. Varken taktiskt, tekniskt eller fysiskt sticker han ut. Känns lite för korkad i största allmänhet.
Citera
2017-02-14, 07:00
  #2248
Medlem
Tycker att West Broms Gareth McAuley är en rätt underskattad mittback.
Gör dessutom en hel del mål.
Citera
2017-02-14, 15:02
  #2249
Medlem
NoLivesMatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Tycker att West Broms Gareth McAuley är en rätt underskattad mittback.
Gör dessutom en hel del mål.
Kanske framför allt i eget mål.
Citera
2017-02-14, 21:54
  #2250
Medlem
Thomas Meunier i PSG är underskattad enligt mig. Kom från Brügge för €7m och såvitt jag vet gick den transfern lite under radarn. Sanslöst pris för en så bra spelare. Väldigt skicklig ytterback som sällan omnämns men lär kanske få större uppmärksamhet snart?

Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Tycker att West Broms Gareth McAuley är en rätt underskattad mittback.
Gör dessutom en hel del mål.
Håller helt med. Såg just att han dessutom hunnit bli 37 år(!). Hans PL-debut måste ju kommit när han var en bra bit över 30?
__________________
Senast redigerad av radiopanna 2017-02-14 kl. 21:58.
Citera
2017-02-14, 22:38
  #2251
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Thomas Meunier i PSG är underskattad enligt mig. Kom från Brügge för €7m och såvitt jag vet gick den transfern lite under radarn. Sanslöst pris för en så bra spelare. Väldigt skicklig ytterback som sällan omnämns men lär kanske få större uppmärksamhet snart?
Ja Meunier var ett riktigt fynd för PSG! Oerhört nyttig såväl offensivt som defensivt. Klart underskattad.
Citera
2017-02-14, 23:08
  #2252
Medlem
GenesisPs avatar
Får inte Mignolet i Liverpool lite väl mycket skit? I de matcher jag har sett honom i har han varit bra och gjort en hel del grymma räddningar. Men fansen runt Pool är övertygade om att han är skräp.

Milner är en underskattad spelare! Jag minns hans mål som 16-åring i Leeds (var det va?), kort tid efter Rooneys i Everton.
Milner är den typ av spelare som alla lag borde ha, en slitvarg och någon att hålla i när det blåser snålt.
Citera
2017-02-14, 23:26
  #2253
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Får inte Mignolet i Liverpool lite väl mycket skit?
Nej.
Citat:
I de matcher jag har sett honom i har han varit bra och gjort en hel del grymma räddningar. Men fansen runt Pool är övertygade om att han är skräp.
Jag är inte Liverpoolsupporter men då har du uppenbarligen missat alla misstag (särskilt i luftspelet och i samband med hörnor) som han begått.
Citera
2017-02-14, 23:41
  #2254
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Thomas Meunier i PSG är underskattad enligt mig. Kom från Brügge för €7m och såvitt jag vet gick den transfern lite under radarn. Sanslöst pris för en så bra spelare. Väldigt skicklig ytterback som sällan omnämns men lär kanske få större uppmärksamhet snart?


Håller helt med. Såg just att han dessutom hunnit bli 37 år(!). Hans PL-debut måste ju kommit när han var en bra bit över 30?

Han är bedrövligt när det kommer till positionsspelet men annars rätt bra i offensiven.
Citera
2017-05-03, 17:35
  #2255
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
John Guidetti Sveriges största flopp sedan Bojan Djordic?

Ordet överskattad räcker inte för att beskriva den gaphalsens status.
Citera
2017-05-03, 17:44
  #2256
Medlem
Håller med om Guidetti, en riktig fjant.

Cristiano Ronaldo är en annan spelare jag tycker är riktigt överskattad. Otroligt bra striker/målgörare, men världens bästa fotbollsspelare? Nej.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback