Det är sjukt. Det är utomordenligt stört, rubbat och vedervärdigt. Mitt i det infantila är han en känslokall strateg som är väldigt målmedveten.
Att vara så hämndbenägen, så lättkränkt, hånad om nån råkar titta på honom är fullständigt absurt. Sugen att mörda en kvinna sen många år tillbaka, extrema aggressionsutbrott.
Jag tror det här är om sin syster som andas fel.
"har hon sagt ett ord i fel tonläge enligt mig då, då blir jag väldigt väldigt arg blir jag. En gång i Borlänge när vi var ute och gick då andades hon fel, hon andades ut fel tyckte jag, för vi pratade om en sak och då tyckte jag det kändes som att hon kränkte mig, knuffade jag till henne och gick tillbaka mot hennes bil och skulle slå sönder den för jag skulle ha min väska (..) sa till henne att hon skulle akta sig för jag skulle ha min väska, slog till henne på armen och tog en sten och skulle slå sönder rutan för att komma in men hon lyckades lugna ner mig så pass mycket att jag släppte stenen och så gick jag och slet upp en stolpe med händerna istället och slängde den åt helsicke sen lugnade jag mig."
Jag undrar osökt hur tillvaron har varit för de i hans direkta närhet, det är väl inte ens en bråkdel som kommer fram skulle jag tro.
Skönt att Nella dog, han erkänner sig vara "lite hänsynslös" vid den tanken..
"På fredagen när jag vaknade upp så då ja spelade förvånad över allting att hon hittats död och sådant jag visste ju att hon var död, eller sagt hon var i stort sett död när jag stack därifrån, när vi stack därifrån så att jag och
jag satt faktiskt och tänkte att skönt att hon har dött för att då kan hon ju inte avslöja vilka det var jag är väl lite hänsynslös kanske men så tänkte jag då"