2018-11-14, 23:15
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
MGM är under 15, jag kan lova er att hon hade suttit i arresten annars för detta. Så hon kommer inte ens bli dömd för detta.
Du får gärna berätta mer om detta monster!
Citera
2018-11-14, 23:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Ja hon kanske mår uruselt men den andra tjejen är ju död med föräldrar som sörjer sitt barn.

Inte nödvändigtvis att föräldrarna sörjer så mycket. Med barn på ett sådant hem är väl sannolikheten hög att föräldrarna ligger och sover ruset av sig efter dagens drog/ alkoholintag. Tänker att det ofta ser ut så för barn på LVU-hem.
Citera
2018-11-14, 23:17
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertuz
Skit som händer i Trollhättan sker endast i 3 stadsdelar. Inte denna.

Det är alltså inget negergetto, Kan man förvänta sig att dom inblandade är vita?
Citera
2018-11-14, 23:23
Medlem
Pandalina4s avatar
Det hände på ett HVB Hem. Inte vanliga kvarter.
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det är alltså inget negergetto, Kan man förvänta sig att dom inblandade är vita?
Citera
2018-11-14, 23:23
Medlem
Danne90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Preachersoon
Stämmer absolut inte. Snälla hitta inte på saker för att du mår bättre av det.
Jag jobbade på ett hvb i nästan 4 år och det han säger stämmer 100%. Så snälla, hitta inte på saker.
Citera
2018-11-14, 23:25
Medlem
Jag måste helt ha missat infon om att detta hänt på någon form av boende, var framgår det?
Citera
2018-11-14, 23:29
Medlem
Glitterligists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgarian
Är det bekräftat att det rör sig om Snäppan? Brättegården finns ju också som är ett SiS/LVU-hem för flickor men det ligger ju inte i Torsered.

Brättegården ligger inte i Trollhättan dock.
Citera
2018-11-14, 23:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Nja, det är lite blandat klientel som bor i området. De första som flyttade in byggde villor och såg farmför sig ett fint villaområde. Men sedan kom bostadsrätter, svindyra sådana som varit mycket svårsålda, så områdets status är i fritt fall. Det här mordet gör inte saken bättre.
Citera
2018-11-14, 23:43
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Jag jobbade på ett hvb i nästan 4 år och det han säger stämmer 100%. Så snälla, hitta inte på saker.

Exakt, du jobbade på ETT. Inte på 90% av alla HVB-hem som någon tog som exempel tidigare i tråden.
Alltså kan du tala för hur det var just på din arbetsplats, inte alla de övriga. Många verkar tro att HVB-hem är ett nytt fenomen som följt med vågen av ensamkommande. Så är det inte. Däremot så är HVB-hem den institution där ensammankommande hamnat, men de är inte att blanda ihop med alla de HVB-hem som fanns och beboddes före flyktingströmmen och som fortfarande finns idag.
Citera
2018-11-15, 00:38
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90

28 års erfarenhet här och kan säga direkt att du har fel. Hade han sagt att 90% av hemmen någon gång hade tagit emot en flykting, vare sig det gäller en längre placering eller jour så hade jag kunnat tänka mig att det stämmer, men det är samtidigt en helt annan sak.

Men visst, i allt från ordinarie familjehem till §12-hem så blir svenskarna allt färre och jag skulle inte förvåna mig om den mest frekventa placeringen idag är pga kulturellt betingad problematik.

När det rör sig om tjejer i HVB skulle jag tippa på missbruk och säkerligen ett självdestruktivt beteende, ofta kopplat till sex. Säger förvisso inte så mycket om etnicitet idag.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-11-15 kl. 00:50.
Citera
2018-11-15, 01:46
Medlem
Youfuckingbitchs avatar
Var det en svensk flicka som blev mördad av en invandrare?
Citera
2018-11-15, 02:51
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEko1909
Ja helt otroligt att du har jobbat i 28 år när du bara just är 28 år gammal, haha

Påstod hen att hen jobbat i 28 år? Hen kanske var så problematisk att hen fick placeras på ett sådant hem redan vid 2 månaders ålder, och på så sätt fått erfarenhet i ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Polisen kom mitt i bråket? Undrar om hon var huggen med något vasst, kanske inte syntes direkt om hon blödde invärtes?

Klockan 14:30, ungefär, startade alltså bråket, då är det efter lunchen men innan någon eventuell aktivitet -> folk står och röker.

Dom brukar inte vara så snabba i regionen. 15:10, när allt var över, skulle jag tippa på.

Citat:
Ursprungligen postat av urmamaspimp
"Under bilden står det ”Passa er i vbg o i Thn” – Vänersborg och Trollhättan – åtföljt av två knivemojis."

"Passa er i vbg o i Thn 🗡🗡", alltså.

Jag har lite svårt att se hur det skulle påverka de på ungdomsboendet. Det jag kan se är väl i fall ett rykte om detta triggade igång en politisk diskussion, och som blev extra laddad på grund av att ena parten stod nära någon av offren i attacken.

Citat:
Ursprungligen postat av Youfuckingbitch
Var det en svensk flicka som blev mördad av en invandrare?
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Arab, negrer eller svennar?

Två från två olika etniciteter är ju inte otänkbart. Stora etniska skillnader är så klart en potentiell källa till djupa konflikter.

Men det kan ju ligga vad som helst bakom. Till och med ingenting alls.

Jag misstänker det kommer bli locket på om namn och andra uppgifter som skulle kunna svara på detta. Men vi får se. Det kanske dyker upp någon facebook-sida där folk skriver att man saknar ❤.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in