2018-11-13, 18:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vatttendelningsfrågan.

(Denna är redan genomältat på tråden om att motbevisa islam).

Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Inget som krockar där!!

Jo, det "krockar".

Men det kan vi diskutera på på den relevanta tråd.
Citera
2018-11-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Jag har fått lära mig att Muhammed inte kunde läsa och skriva.

Citat:
Ängeln kom till honom och bad honom att läsa. Profeten svarade: "Jag vet inte hur man läser."

Det är inte mycket nytt Muhammed kommer med. Det mesta står redan i GT eller NT. Han kommer inte med några spektakulära nya uppenbarelser. Inget nytt om uppståndelsen, som redan hade uppenbarats för GTs judar (2Mack 7:14 och 12:43), eller Domedagen.
Gud som visar att han har humor?

Jes 29
10Herren har låtit er falla i dvala.
Han har slutit era ögon
- det gäller profeterna -
och täckt över era huvuden
- det gäller siarna.
11För er har all profetia blivit som orden i en förseglad bokrulle: ger man den till en som är läskunnig och ber honom läsa, så svarar han: ”Det kan jag inte, den är förseglad.” 12Och ger man den till en som inte är läskunnig och ber honom läsa, så svarar han: ”Jag kan inte läsa.”

13Herren sade:
Detta folk nalkades mig med ord,
deras läppar ärade mig,
men deras hjärtan var långt ifrån mig,
deras gudsfruktan var inlärda människobud.
Citera
2018-11-13, 23:28
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMotor
muhammad var en lögnare och falsk profet. om ens en tusendel av skrifterna representerade vad som verkligen hänt.

och jag avrekkommenderar allihop från att leta efter sanningen i islamiska skrifter. de är med allra största sannolikhet lögner från helvetet för att förleda människor bort från Gud Faden, Gud Sonen och Gud Den Heliga Andens väg.

det sista man bör göra, eller inte ens det alltså, är att fråga en s.k muslim om Gud/Jesus Kristus som om du behövde deras kunskap om SANNINGEN.

det lär vara detsamma som att spotta i ansiktet på HERREN JESUS KRISTUS medans Han korsfästes.

Med detta uttalande så hävdar du alltså att bibeln inte heller är sann.
Det var kul.
Citera
2018-11-14, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Med detta uttalande så hävdar du alltså att bibeln inte heller är sann.
Det var kul.
nej, men du skrattar åt dina egna tankar.

kan se det framför mig btw.
Citera
2018-11-14, 02:13
Medlem
Smesos avatar
Citat:
nej, men du skrattar åt dina egna tankar.

kan se det framför mig btw.

Du kan inte påstå att islamiska skrifter med allra största sannolikhet är lögner från helvetet och samtidigt påstå att bibeln är helt sann eftersom det viktigaste i bibeln också står i koranen.

Naturligtvis är det helt fel att påstå att Jesus var muslim eftersom begreppet inte fanns på Jesu tid, men mycket av det som Jesus sade, gjorde och förespråkade nämns som föredöme i koranen och de allra flesta av reglerna i koranen kan också hittas i antingen GT eller NT.

Man kan alltså inte fördöma koranen som lögner från helvetet utan att också samtidigt svartmåla hela bibeln.

Om du hade bemödat dig med att faktiskt ta reda på vad det står i koranen än att bara ha förutfattade meningar om den så skulle du inte ha gjort bort dig så som du gjorde, fast med tanke på att du citerat fantasier från "ett nytt testamente" från 1800-talet och en kvinna i USA som påstått sig ha kanaliserat Jesu Moder så är det kanske bara vad man kan vänta sig från din sida.
Citera
2018-11-14, 11:05
Bannlyst
Citat:
Du kan inte påstå att islamiska skrifter med allra största sannolikhet är lögner från helvetet och samtidigt påstå att bibeln är helt sann eftersom det viktigaste i bibeln också står i koranen.

Naturligtvis är det helt fel att påstå att Jesus var muslim eftersom begreppet inte fanns på Jesu tid, men mycket av det som Jesus sade, gjorde och förespråkade nämns som föredöme i koranen och de allra flesta av reglerna i koranen kan också hittas i antingen GT eller NT.

Man kan alltså inte fördöma koranen som lögner från helvetet utan att också samtidigt svartmåla hela bibeln.

Om du hade bemödat dig med att faktiskt ta reda på vad det står i koranen än att bara ha förutfattade meningar om den så skulle du inte ha gjort bort dig så som du gjorde, fast med tanke på att du citerat fantasier från "ett nytt testamente" från 1800-talet och en kvinna i USA som påstått sig ha kanaliserat Jesu Moder så är det kanske bara vad man kan vänta sig från din sida.

du är på djupt vatten och cyklar och ombeds att stiga av så fort som möjligt.

vi vill inte att du ska vandra i den falska profetens skor. hans öde är ju känt, om du läst Den Heliga Bibeln.
Citera
2018-11-14, 13:36
Medlem
Smesos avatar
Citat:

vi vill inte att du ska vandra i den falska profetens skor. hans öde är ju känt, om du läst Den Heliga Bibeln.

Goddag.
Yxskaft.
Hur skulle det vara om du ens en enda gång försökte att bemöta de argument som gavs i det inlägg som du "svarar" på i något av dina svarsinlägg?

Som det är nu så framstår du bara som tom och innehållslös och som inte fattar ett dugg av vad du läser eftersom dina "svar" inte har med det du svarar på att göra.
Citera
2018-11-14, 14:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Smeso's kommentar ovan är emå båda ämnes-relevant och korrekt vad angår dom presenterade jämförelser mellan bibeln och koranen.

Så försök för din egen del, Skogsmotor, att bli mera konkret i din kritik, istället för bara att häva invektiv ur dig.
Citera
2018-11-14, 19:02
Medlem
Citat:

Naturligtvis är det helt fel att påstå att Jesus var muslim eftersom begreppet inte fanns på Jesu tid, men mycket av det som Jesus sade, gjorde och förespråkade nämns som föredöme i koranen och de allra flesta av reglerna i koranen kan också hittas i antingen GT eller NT..

Nej, det viktigaste i bibeln står inte i Koranen.
Jesus är korsfäst och han är Guds son.

Det håller jag med dig om att Jesus var inte en muslim men muslimerna tycker att ordet muslim, betyder underkastelse av Gud. Men det är samtidigt en titel på en troende.

Ingen tänker på ordet Muslim, att den personen underkastar sig Gud, för det finns muslimer som inte tror på Gud men kallar sig muslimer i alla fall..
Citera
2018-11-14, 20:08
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nej, det viktigaste i bibeln står inte i Koranen.
Jesus är korsfäst och han är Guds son.

Det håller jag med dig om att Jesus var inte en muslim men muslimerna tycker att ordet muslim, betyder underkastelse av Gud. Men det är samtidigt en titel på en troende.

Ingen tänker på ordet Muslim, att den personen underkastar sig Gud, för det finns muslimer som inte tror på Gud men kallar sig muslimer i alla fall..

Kul. Påståendet var att det som står i koranen var lögner och jag påpekade att det också skulle innebära att det viktigaste i bibeln var lögner eftersom det viktigaste i bibeln också står i koranen.

Din invändning är då alltså att något som INTE står i koranen skulle vara viktigast, som om det då skulle göra påståendet sant att koranen kan vara lögn utan att bibeln också skulle vara det?
Citera
2018-11-14, 22:07
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
Jag tror på Jesus som Guds son men är redo att diskutera det, inte slåss om det.

Bra inställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Skruven66
Jag är övertygad om att Jesus var väldigt anti-våld orienterad i sin undervisning.
Till den grad att vi inte ens ska bedriva försvars krig faktiskt, den nivån.

Jo, fast om du menar citatet att vända andra kinden till så menade Jesus det som en styrkedemonstration, och ABSOLUT inte som att vika undan eller vara pacifistisk, även om det är en mycket vanlig feltolkning.
Citera
2018-11-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates84
som jag vet skaldjur är tillåtet i islam, allt som lever i havet är tillåtet o förtära,
det står ingenstans att jesus drack alkohol, han åt inte griskött heller, var det för att han va jude eller?

I vilken romersk provins bodde och verkade Jesus?
Vilka tempel hängde han runt?
For fuck sake..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in