2018-11-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Matt 27:46 - 50
Vid nionde timmen ropade Jesus med hög röst: "Eli, Eli, lema sabachtani?" (vilket betyder: Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?).
Några som stod där hörde det och sade: "Han ropar på Elia."
En av dem sprang genast bort och tog en svamp, fyllde den med surt vin och satte den på en käpp för att ge honom att dricka.
Då sade de andra: "Låt oss se om Elia kommer och hjälper honom."
Men Jesus ropade än en gång med hög röst och gav upp andan.

Luk 23:46
Och Jesus ropade med hög röst: "Fader, i dina händer lämnar jag min ande." När han sagt detta slutade han att andas.

Joh 19:30
När Jesus hade fått det sura vinet sade han: "Det är fullbordat." Och han böjde ner huvudet och överlämnade sin ande.
Apostlarna är alltså inte överrens om vad Jesus sista ord är, kan man då lite på att det skulle vara någon som helst historisk sanning i det som sägs i övrigt?

Man är bra korkad om man tror på bibeln.
Man är vilseledd om man tror på koranen (det var satan som uppenbarade sig för Muhammed).
Citera
2018-11-11, 15:12
Medlem
Citat:

Apostlarna är alltså inte överrens om vad Jesus sista ord är, kan man då lite på att det skulle vara någon som helst historisk sanning i det som sägs i övrigt?

* men hör på den *

Vad menar du med " skulle dt vara någon som helst historisk sanningen i det som sägs i övrigt "

Nej, det är klart, det finns väl ingen historisk sanning i det som sägs i övrigt.

- Jesus var väl inte profet, som muhammed hittade på. Som 1 miljard muslimer tror på idag.
- Jesus var heller inte i Jerusalem, en stad som måste vara påhittad.
Undra vad muslimerna gör i den staden som de inte ens har rättigheter till.
- Apostlarna ljög väl ihop HELA bibeln.
Förutom när muhammed mötte Kristna som berättade om Moses och Hagar, när de nuppade och DÅ kom muhammed på att SÅ måste det ha varit - - Muslimerna härstammar från en SLAV.
Kan inte ligga någon historisk sanning i det som sägs i övrigt.

Om vi nu vänder oss till Muslimerna finns det historiska sanningar, problemet är att det är inte överens.
Det finns muslimer som VET att koranen är skriven av muhammed, det finns muslimer som tror att muhammed var analfabet. Muslimerna är inte överens om vad deras profet var. * ren skandal *
För utom att han satte på Aisha som var 9 bast när muhammed som nuppade med.

Det är de helt överens om, men att erkänna att muhammed tände på små barn och pedo, det vill de inte erkänna.
Citera
2018-11-11, 19:14
Medlem
Citat:
Hahaha du vet ju inte ens vilket språk Jesus talade men jag säger det till dig han talade Armeiska så nu har du lär dig något om din religon!
Många kristna är väldigt okunniga om sin religions bakgrund och historia det ses tydligt här när kristna debaterar med muslimer utbildade muslimer är långt med kunniga och objektiva angående kristendomen mens kristna håller fast vid sina kristna dogmer.
Senast redigerad av Barbe 2018-11-11 kl. 19:35.
Citera
2018-11-11, 20:25
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag tror inte att du förstår vad jag menade Tarek.
Vad arg du är. 😊
Jag är inte arg behöver jag vara det?
Citera
2018-11-11, 20:27
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Nej Tarek, Yeshua var jude, och
Guds Son!
Jesus var inte muslim....
Tyvärr, eller tack och lov. 💓
Gud välsigne dig!
Enligt mig var han det enligt dig inte gud välsigne dig med!
Citera
2018-11-11, 20:30
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
* men hör på den *

Vad menar du med " skulle dt vara någon som helst historisk sanningen i det som sägs i övrigt "

Nej, det är klart, det finns väl ingen historisk sanning i det som sägs i övrigt.

- Jesus var väl inte profet, som muhammed hittade på. Som 1 miljard muslimer tror på idag.
- Jesus var heller inte i Jerusalem, en stad som måste vara påhittad.
Undra vad muslimerna gör i den staden som de inte ens har rättigheter till.
- Apostlarna ljög väl ihop HELA bibeln.
Förutom när muhammed mötte Kristna som berättade om Moses och Hagar, när de nuppade och DÅ kom muhammed på att SÅ måste det ha varit - - Muslimerna härstammar från en SLAV.
Kan inte ligga någon historisk sanning i det som sägs i övrigt.

Om vi nu vänder oss till Muslimerna finns det historiska sanningar, problemet är att det är inte överens.
Det finns muslimer som VET att koranen är skriven av muhammed, det finns muslimer som tror att muhammed var analfabet. Muslimerna är inte överens om vad deras profet var. * ren skandal *
För utom att han satte på Aisha som var 9 bast när muhammed som nuppade med.

Det är de helt överens om, men att erkänna att muhammed tände på små barn och pedo, det vill de inte erkänna.
Hahahaha är du sur för att FU fick veta att din religion är förfalskad så kan jag förstå det men du behöver inte snacka massa skit om Muhamed utan att ha någon fakta! Kanske dags att du omfamnar islam nu när du är religonlös!!
Citera
2018-11-11, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Många kristna är väldigt okunniga om sin religions bakgrund och historia det ses tydligt här när kristna debaterar med muslimer utbildade muslimer är långt med kunniga och objektiva angående kristendomen mens kristna håller fast vid sina kristna dogmer.
Du borde ha läst mitt svar till honom för jag vet att Jesus talade arameiska. Men apostlarna kunde tala och skriva hebreiska, så det är så nära ursprungskällan man kan komma och ingen översättning för Jesus skrev inte evangelierna. Ännu en sak lille tarek missuppfattat. Muhammed har inte heller skrivit en enda sura, men islams texter är ofta skrivna så att det verkar som att profeten uppmanas att skriva saker som folk ville att han skulle skriva, typ säg till profeten blablabla. I bibeln brukar det stå nåt i stil med Herren har sagt blablabla, alltså som en profet som förmedlar Guds ord.
Citera
2018-11-13, 04:54
Medlem
Citat:
Hahahaha är du sur för att FU fick veta att din religion är förfalskad så kan jag förstå det men du behöver inte snacka massa skit om Muhamed utan att ha någon fakta! Kanske dags att du omfamnar islam nu när du är religonlös!!

Hur fan ska man omfamna Islam!
Men det är inte så svårt, man får gifta sig med Barn för det gjorde Muuhammed.
Tänka alla onda tankar, bara slå upp koranen så rasar det över en.
Se på en kvinna som vandrar runt i ett tält.

Kan du ta något som är bra med religionen förutom att kärringarna är hopsydda och ser ut som vandrande tält med 150 kg kött ?
Citera
2018-11-13, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Du borde ha läst mitt svar till honom för jag vet att Jesus talade arameiska. Men apostlarna kunde tala och skriva hebreiska, så det är så nära ursprungskällan man kan komma och ingen översättning för Jesus skrev inte evangelierna. Ännu en sak lille tarek missuppfattat. Muhammed har inte heller skrivit en enda sura, men islams texter är ofta skrivna så att det verkar som att profeten uppmanas att skriva saker som folk ville att han skulle skriva, typ säg till profeten blablabla. I bibeln brukar det stå nåt i stil med Herren har sagt blablabla, alltså som en profet som förmedlar Guds ord.

Alla vet att Jesus talade arameiska. Utom muslimerna.
Men det är inte lönt att diskutera med dem. Jesus kunde förmodligen fler än ett språk.

Muhammed har skrivit koranen, för den första suran som kom till honom, handlar om pennan.
Det håller jag däremot med om. Problemet med muhammed är att han inte är en profet, för att han ljög, han ändrade sig, står i Koranen. Dessutom är boken riktad till honom själv, samt männen.

Står det inte i koranen att Jesus klappade händerna efter att ha gjort lerkakor ?

Inte nog med det, han pratar från vaggan och en massa annat trams.
Citera
2018-11-13, 05:32
Medlem
Citat:
En religion som inte tolererar andra människor tror på något annat än Pisslam. En religion där du är förbjuden enligt Allah att byta religion. Då kommer du i helvetet.

I ärlighetens namn är väl inte kristna speciellt toleranta mot andra religioner heller. Man är inte intresserad av att lära från dem, eftersom de är från djävulen, utan av att få andra att konvertera.

Visst, kristna mördar inte människor, men enligt kristendomen hamnar "syndare" också i "helvetet", och helst skulle nog kristna vilja ropa ut det på gator och torg, om de hade lite stake.

Det har de inte, så istället försöker de tilltala intelligensen hos folk, eller snarare ointelligensen. Och det fungerar inte så jäkla bra heller.
Citera
2018-11-13, 05:48
Medlem
Citat:
Alla vet att Jesus talade arameiska. Utom muslimerna.
Men det är inte lönt att diskutera med dem. Jesus kunde förmodligen fler än ett språk.

Muhammed har skrivit koranen, för den första suran som kom till honom, handlar om pennan.
Det håller jag däremot med om. Problemet med muhammed är att han inte är en profet, för att han ljög, han ändrade sig, står i Koranen. Dessutom är boken riktad till honom själv, samt männen.

Inte nog med det, han pratar från vaggan och en massa annat trams.
Jesus kunde tala med andra judar så han kunde sannolikt tala, läsa och skriva hebreiska också (Luk 4:16).

Jag har fått lära mig att Muhammed inte kunde läsa och skriva.

Citat:
Ängeln kom till honom och bad honom att läsa. Profeten svarade: "Jag vet inte hur man läser."

Det är inte mycket nytt Muhammed kommer med. Det mesta står redan i GT eller NT. Han kommer inte med några spektakulära nya uppenbarelser. Inget nytt om uppståndelsen, som redan hade uppenbarats för GTs judar (2Mack 7:14 och 12:43), eller Domedagen.
Citera
2018-11-13, 12:51
Bannlyst
muhammad var en lögnare och falsk profet. om ens en tusendel av skrifterna representerade vad som verkligen hänt.

och jag avrekkommenderar allihop från att leta efter sanningen i islamiska skrifter. de är med allra största sannolikhet lögner från helvetet för att förleda människor bort från Gud Faden, Gud Sonen och Gud Den Heliga Andens väg.

det sista man bör göra, eller inte ens det alltså, är att fråga en s.k muslim om Gud/Jesus Kristus som om du behövde deras kunskap om SANNINGEN.

det lär vara detsamma som att spotta i ansiktet på HERREN JESUS KRISTUS medans Han korsfästes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in