2018-12-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Hur kan du veta hur kristna ber? De ber inte offentligt, det är haram för dem!
En kristen ber i ensamhet på sin kammare till Gud!
Muhammedanen ber på kommando och offentligt!
Exakt!
Citera
2018-12-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag vet precis vad jag säger.
Och jag vet vad som står i islams texter.
Du ska inte ens försöka skrämma mig.
Er allah är INTE Gud!!!
Punkt.
Jag har NOLL RESPEKT för er sk "gud" och kommer aldrig ha.
Jag fruktar HERREN!
Den LEVANDE Guden. ❤
Amen!!!
Citera
2018-12-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Ingen människa som levde före 600-talet kunde vara muslim, helt enkelt eftersom islam inte existerade då. Endast den siste av alla profeter inom islam var muslim.
Precis, dock tveksamt om denne ens levde eller är en fiktiv figur, för att skrämma outbildade skara.
Citera
2018-12-28, 15:37
Medlem
foxtrouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Ingen människa som levde före 600-talet kunde vara muslim, helt enkelt eftersom islam inte existerade då. Endast den siste av alla profeter inom islam var muslim.

Cased closed.
Citera
2018-12-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
dyrkar du någon annan än Gud, alltså Allah, så faller du ut ur religionen och är alltså inte muslim. Svårare än så är det inte. Du kan ju tex inte be till profeten Muhammed saw eftersom all dyrkan skall tillägnas Allah. Islam är monoteistisk.

Du skrev en massa annat trams som jag inte tänker kommentera på, du får tro och ljuga ihop hur mycket du vill om Islam. Det är din sak.
När judarna gjorde det brukade Gud säga att de bröt förbundet med honom och Moses, som uttryckligen förbjöd avgudadyrkan. Men med muslimer är det alltså inte samma sak. Du "faller ur" religionen, så du ger inte Gud utan Muhammed äran, som startade religionen. På tal om avgudadyrkan alltså... Du kan inte kommentera för att du inte förstod vad du läste. Du har inte en aning om vår religions djupaste hemligheter. Därför förstår du inte hur Guds ande och vår ande samverkar. Kom att tänka på att det enda djur Gud sa till att kräla i stoftet var...ormen i paradiset!

1 Mos 3:14
Då sade Herren Gud till ormen:

”Du som gjorde detta,
förbannad skall du vara,
utstött från boskapen och de vilda djuren.
På din buk skall du kräla
och jord skall du äta så länge du lever.
Senast redigerad av Bassiehof 2018-12-28 kl. 17:18.
Citera
2018-12-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
När judarna gjorde det brukade Gud säga att de bröt förbundet med honom och Moses, som uttryckligen förbjöd avgudadyrkan. Men med muslimer är det alltså inte samma sak. Du "faller ur" religionen, så du ger inte Gud utan Muhammed äran, som startade religionen. På tal om avgudadyrkan alltså... Du kan inte kommentera för att du inte förstod vad du läste. Du har inte en aning om vår religions djupaste hemligheter. Därför förstår du inte hur Guds ande och vår ande samverkar. Kom att tänka på att det enda djur Gud sa till att kräla i stoftet var...ormen i paradiset!

1 Mos 3:14
Då sade Herren Gud till ormen:

”Du som gjorde detta,
förbannad skall du vara,
utstött från boskapen och de vilda djuren.
På din buk skall du kräla
och jord skall du äta så länge du lever.
Stanley Sjöberg-vibbar...
Citera
2018-12-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag vet precis vad jag säger.
Och jag vet vad som står i islams texter.
Du ska inte ens försöka skrämma mig.
Er allah är INTE Gud!!!
Punkt.
Jag har NOLL RESPEKT för er sk "gud" och kommer aldrig ha.
Jag fruktar HERREN!
Den LEVANDE Guden. ❤
Vad sa Jesus när han hängde på korset?
Citera
2018-12-28, 19:34
Medlem
Citat:
Vad sa Jesus när han hängde på korset?
Hur många var samlade och lyssnade alla uppmärksamt på vad jesus sa eller inte sa eller var de upptagna av annat samtidigt, i samtal med andra eller tyngda av stundens allvar? Vittnesuppgifter stämmer sällan överens till 100%. En kanske hörde det han uppfattade som Jesus sista ord, en annan som stod längre ifrån bakom Jesus hörde nåt annat eller ingenting alls. Det säger ingenting om trovärdigheten i olika vittnesmål.
Citera
2018-12-28, 19:50
Medlem
Citat:
Hur många var samlade och lyssnade alla uppmärksamt på vad jesus sa eller inte sa eller var de upptagna av annat samtidigt, i samtal med andra eller tyngda av stundens allvar? Vittnesuppgifter stämmer sällan överens till 100%. En kanske hörde det han uppfattade som Jesus sista ord, en annan som stod längre ifrån bakom Jesus hörde nåt annat eller ingenting alls. Det säger ingenting om trovärdigheten i olika vittnesmål.
med ditt resonemang kan man ju ifrågasätta precis allt som står i Bibeln och som Jesus sa...

varför svarade du inte på frågan? Är det något som känns svårt att yttrcka?
Hur löd alla vittnesmål om vad Jesus sa då han hängde på korset?
Vad står i Bibeln att Jesus sa då han hängde på korset?
Senast redigerad av Bukakekockaburra 2018-12-28 kl. 19:53.
Citera
2018-12-28, 19:58
Medlem
Citat:
med ditt resonemang kan man ju ifrågasätta precis allt som står i Bibeln och som Jesus sa...

varför svarade du inte på frågan? Är det något som känns svårt att yttrcka?
Hur löd alla vittnesmål om vad Jesus sa då han hängde på korset?
Vad står i Bibeln att Jesus sa då han hängde på korset?
Nej, det kan du inte. När han predikade för folk lyssnade alla uppmärksamt, men när det gäller vittnesuppgifter av vad som hände vid korset är de olika för att folk uppfattar händelser olika av olika anledningar. Men de behöver inte vara mindre sanna för det. Dessutom:

Joh 14:26
Men Hjälparen, den heliga anden som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt som jag har sagt er.
Citera
2018-12-28, 20:01
Medlem
Citat:
Nej, det kan du inte. När han predikade för folk lyssnade alla uppmärksamt, men när det gäller vittnesuppgifter av vad som hände vid korset är de olika för att folk uppfattar händelser olika av olika anledningar. Men de behöver inte vara mindre sanna för det. Dessutom:

Joh 14:26
Men Hjälparen, den heliga anden som Fadern skall sända i mitt namn, han skall lära er allt och påminna er om allt som jag har sagt er.
Men nu frågade jag om alla rapporteringar om vad Jesus sa när han hängde på korset. Kan du vara snäll och besvara frågan istället för att slingra dig. Vad står i Bibeln att han sa på korset?
Citera
2018-12-28, 20:05
Medlem
Citat:
Men nu frågade jag om alla rapporteringar om vad Jesus sa när han hängde på korset. Kan du vara snäll och besvara frågan istället för att slingra dig. Vad står i Bibeln att han sa på korset?
Det har ingen betydelse vad han sa enligt vittnen på plats eftersom alla vittnen uppfattar olika situationer olika av olika orsaker, som att de blev distraherade av det som hände runtomkring.

Det blev ofta diskussioner mellan Jesus och lärjungarna, som ställde frågor. Därför fanns många som kunde vittna om vad Jesus hade sagt när han predikade, som lärjungarna sedan predikade för andra. Inlärning kontra vittnesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in