2018-11-13, 17:04
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Källmaterialet börjar 32 min in.

Det är lite hopklippta filmsekvenser och en speakerröst som säger att det visar ditten och datten. Det är inget källmaterial.

Lägg nu upp filmen man klippt ihop det ifrån och lägg upp det aktuella ljudspåret man hänvisar till.

Sedan berättar du vad du tror att man kan se där så kan vi hjälpa dig att förklara det hela.
Citera
2018-11-13, 17:07
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ok. Fann detta där han använder ray tracing för att ifrågasätta ett foto:
http://www.aulis.com/raytracing.htm

Hans sannolika felslut kan nog spåras till detta antagande som han gör och som hela analysen bygger på:
Assuming a mostly planar terrain ...
Titta speciellt på närbilden på månlandaren där du ändå måste medge att marken ser rätt gropig ut.

Jag byggde en 3D-modell som visar att man med endast en ljuskälla som befinner sig "oändligt långt bort" (Directional light simulerar Solen) kan få skuggorna att inta exakt samma vinkel som på bilden som herr Bilbao roat sig med att rita in linjer.

Antagandet att Månytan är plan är ett påstående helt taget ur (Mån)-luften. LEM befinner sig ju bevisligen i en sänka.

https://imgur.com/a/Qt2YXol

Bubba har endast anfört sin magkänsla som "bevis", något jag inte ger ett öre för.
Citera
2018-11-13, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Det är lite hopklippta filmsekvenser och en speakerröst som säger att det visar ditten och datten. Det är inget källmaterial.

Lägg nu upp filmen man klippt ihop det ifrån och lägg upp det aktuella ljudspåret man hänvisar till.

Sedan berättar du vad du tror att man kan se där så kan vi hjälpa dig att förklara det hela.
Bart spelar upp det för Buzz som säger något i still med "Varför visar du MIG detta? Prata med våra överordnade. Vi var bara passagerare."

Vill du ha källmaterialet till den videon?
Citera
2018-11-13, 17:33
Medlem
Citat:
Bart spelar upp det för Buzz som säger något i still med "Varför visar du MIG detta? Prata med våra överordnade. Vi var bara passagerare."

Kan du förklara varför idioten Bart Sibrel (som Buzz nitade riktigt skönt på käften efter att Bart lögnaktigt lurat Buzz att åter ställa upp för en intervju efter denna, då han påstått sig komma från en Japansk tvshow för barn och kallat Buzz för en fegis och lögnare då han vägrade svära på bibeln att han varit på Månen) skrev ett brev till Buzz och bad denne om ursäkt för sitt beteende efter han förgäves försökt stämma Aldrin för misshandel men rätten vägrade ta upp fallet.

Du stödjer dig med andra ord enabrt på rena idioter och din magkänsla medan du vägrar att ta in vetenskapliga bevis för att mänskligheten satt sin fot på Månen!

Det kanske är dags för dig att börja fundera på vad den där blänkande metallen som du jordat i elementet du har runt huvudet är för något och göra något åt dina villfarelser?!?
Citera
2018-11-13, 17:35
Medlem
Citat:
Jag blir trött när folk inte ens känner till basfakta.

Man blir även trött av pseudodiagnosen utbrändhet.
Det du kallar basfakta är rent nonsens ihopkokat av sinnessjuka idioter modell Bart Sibrel vars högsta empiriska bevisgrad består i att någon ska lägga sin hand på Bibeln och svära en ed.
Citera
2018-11-13, 17:52
Medlem
Citat:
Vill du se videon där Buzz och Bart samtalar om den ökända filmsnutten?

Nej, jag vill se dina uträkningar som bevisar att dockningsfilmen är fejkad.
Citera
2018-11-13, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Nej, jag vill se dina uträkningar som bevisar att dockningsfilmen är fejkad.
Haha vad gör du på ett konspirationsforum när du vägrar ta in den mest fundamentala informationen?

Vi har alltså en sensationell video som Bart åker och visar Buzz, allt medans kameran går, och Buzz säger "Du pratar med fel kille. Prata med mina överordnade. Vi var bara passagerare!"

Han förnekar inte videons äkthet, han vill bara slippa stå till svars för bluffen.
Och detta vägrar du titta på!
Faktaresistensen når nya höjder med dig 😁😁😁
Citera
2018-11-13, 18:19
Medlem
Citat:
Haha vad gör du på ett konspirationsforum när du vägrar ta in den mest fundamentala informationen?

Vi har alltså en sensationell video som Bart åker och visar Buzz, allt medans kameran går, och Buzz säger "Du pratar med fel kille. Prata med mina överordnade. Vi var bara passagerare!"

Han förnekar inte videons äkthet, han vill bara slippa stå till svars för bluffen.
Och detta vägrar du titta på!
Faktaresistensen når nya höjder med dig 😁😁😁

Vad bevisar det uttalandet menar du? På vilket sätt är videon sensationell? Vad bevisar den annat än att man möjligen bett astronauterna att "dryga ut" filmmaterialet?

För att bevisa att kapseln befann sig där Sibrel påstår så behöver du ju uppvisa bevis som är mer hållbara än dina och "Bible-Barts" magkänslor sammanslagna.

Men, jag vet att du varken kan eller vill presentera några bevis eftersom varken du eller konspirationsteoretikena har några att visa upp utöver fulklippta Yoootube-klipp....
Citera
2018-11-13, 18:44
Medlem
Citat:

Jag vägrar inte alls ta in något. Jag är exempelvis påläst när det gäller Richard C. Hoaglands påståenden om att det finns kilometerstora strukturer och glasdomar byggda av aliens på Månen. DET anser jag vara fundamental info när det gäller månkonspirationer!!

Tror inte annat än att jag finner stort nöje i att följa dessa kompletta dårfinkar även om det innebär att stödja dem ekonomiskt genom att köpa deras fullständigt toksnurriga böcker.

Bart Sibrel hade antagligen inte ens spelat in sina filmer om tokar som Hoagland och Kaysing inte inspirerat honom, så kom inte och beskyll mig för att inte ta in basal dår-info....
Citera
2018-11-13, 18:57
Medlem
Citat:
Pinsamt.

Ja, det kan inte vara lätt att inse vilken dynga du tror verkligen är sann.....

Vakna upp, ta av foliehatten och skaffa dig ett liv.

EDIT: Och pinsammare blir det:

Citat:
Bart Sibrel was born on December 15, 1964. His father was an officer in the United States Air Force.[citation needed] According to Sibrel, until the age of 14 he was a big fan of the Apollo program, until he watched an interview with Bill Kaysing on the Oprah Winfrey Show.

Ouff....

https://en.wikipedia.org/wiki/Bart_Sibrel
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2018-11-13 kl. 18:59.
Citera
2018-11-13, 19:26
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Nej jag vill ha källmaterialet till det du själv tog upp först. Sluta byta spår så fort du inte kan visa något konkret.

Vi kan ta den andra filmen sen när vi är färdiga.
Citera
2018-11-13, 19:31
Medlem
Citat:
Du gör bara bort dig nu, Lauretius.
Släpp det. Skriv inte i affekt.

Affekt? Är det jobbigt när det visar sig att allt man trott på är dravel som enbart bygger på Kaysings magkänslor?!

Har du själv koll på basala fakta?

Bill Kaysing gav upphov till i stort sett alla ovetenskapliga "hunches" som din och Barts mage nu åter detekterar helt utan empirisk grund (påståenden som sedan länge vetenskapligt bevisats vara fel):

Citat:
Charges that the Moon landing was a hoax

Main article: Moon landing conspiracy theories

Kaysing asserted that during his tenure at Rocketdyne he was privy to documents pertaining to the Mercury, Gemini, Atlas, and Apollo programs, arguing that one does not need an engineering or science degree to determine that a hoax was being perpetrated. The Rocketdyne scientists whom he worked with told him there was enough technology at the time to perhaps land a manned rocket to the moon, but not enough technology developed to return safely to earth. They also talked about the very real problem of traveling through atmospheric radiation without harming the astronauts--something that needed to be solved. Even before July 1969, he had "a hunch, an intuition, ... a true conviction" and decided that he did not believe that anyone was going to the Moon.
[5] Kaysing wrote a book titled We Never Went to the Moon: America's Thirty Billion Dollar Swindle,[6] which was self-published in 1976.[7] The book was republished in 2002 by Health Research Books. In his book, Kaysing introduced arguments which he said proved the Moon landings were faked.

Claims in the book and subsequent sources include:

NASA lacked the technical expertise to put a man on the Moon.
The absence of stars in lunar surface photographs.[8]
Unexplained optical anomalies in the photographs taken on the Moon.[9]
The absence of blast craters beneath the Lunar Modules. He claimed that the rocket engines of the Lunar Modules should have generated an enormous dust cloud near their landing sites the final seconds of descent.[10]
The mysterious death of Thomas Ronald Baron, a quality control and safety inspector for North American Aviation.
The Dutch papers had questions regarding the "authenticity" of the Moon landings.[5]
Kaysing also claimed that NASA staged both the Apollo 1 fire and the Space Shuttle Challenger accident, deliberately murdering the astronauts on board. He suggested that NASA might have learned that these astronauts were about to expose the conspiracy and needed to guarantee their silence. A vocal advocate of conspiracy theories, Kaysing believed there is a high-level conspiracy involving the Central Intelligence Agency, Federal Reserve, Internal Revenue Service and other government agencies to brainwash the American public, poison their food supply and control the media.[11] He also implied that the death of Thomas Baron in a traffic accident with a train a week after he testified before the United States Congress, and the disappearance of his 500-page report on the Apollo 1 fire, was not an accident. He was also a participant in the Fox documentary Conspiracy Theory: Did We Land on the Moon?,[12] which aired on February 15, 2001.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Kaysing

Vem är det egentligen som inte har koll på konspirationsteorierna av oss två? Pinsamt.
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2018-11-13 kl. 19:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in