2018-11-13, 11:54
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, så kan det naturligtvis vara. Allt det här kan ju vara lättare att se om man inte känner SD. Det som är spännande med en utomstående betraktare som t.ex. Dahlström är att hon redan 20/5 (innan han hade diskuterats här i tråden?) skrev om att JG kunde vara inblandad:
http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/vem-mordade-lena-wesstrom.html

Det ska bli mycket intressant om/när förundersökningen vid åtalet släpps. Hur många från geovärlden som förhörts, speciellt då de från Järngänget.

Här är andra delen av sierskan blogg, den där geocashing nämns.

http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/jag-sag-lena-wesstroms-mordare.html
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-13 kl. 11:56.
Citera
2018-11-13, 12:00
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det ska bli mycket intressant om/när förundersökningen vid åtalet släpps. Hur många från geovärlden som förhörts, speciellt då de från Järngänget.

Här är andra delen av sierskan blogg, den där geocashing nämns.

http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/jag-sag-lena-wesstroms-mordare.html
Intressanta ordval hon använder i sin blogg.
Jag tycker det känns som en person som försöker förmedla sig på sitt vis, kan vara värt för polisen att lyssna till. (Knutby v2.0)
Citera
2018-11-13, 12:03
Medlem
Asynjans avatar
Idag var en hel delegation Militär Polis på väg mot Örebro. MP brukar även hjälpa till vid brottmål och utredningar. Vore nog mycket lämpligt om det är fallet LW de ska bistå med tanke på hur stor del geocaching och koordinatgåtor figurerar runt MGM och BO.
Citera
2018-11-13, 12:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jag tycker det känns som en person som försöker förmedla sig på sitt vis, kan vara värt för polisen att lyssna till. (Knutby v2.0)

Kom det fram någon gång vem denna dalström var?
Hade det något samband med UWs fd hustru? Och den andra bloggerskan?
Citera
2018-11-13, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kom det fram någon gång vem denna dalström var?
Hade det något samband med UWs fd hustru? Och den andra bloggerskan?
Den tanken slog mig också... diskuterades tidigt i tråden ang detta.
Citera
2018-11-13, 12:15
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, hans älskade hobby är källa till framgång nu men leder kanske i slutändan till hans undergång.

Hur tänker ni här? Det är inte alls ovanligt att en petson i en grupp loggar alla deltagare på loggremsan. Det är inte heller ovanligt att man loggar i efterhand på nätet. Ibland blir det fel datum och inte sjutton går jag då in och editetar sånt. Om den ena i sällskapet skriver om att man var i sällskap så är det väl överflödig information om övriga också ska akriva samma sak.

Om man tar många under en dag/helg Så är det inte ovanligt att man loggar kort och snabbt. Det tar en enorm tid att lägga ut texten på många burkar. Det är inte heller ett krav.

Här överanalysera nu alldeles för mycket. Att sen tro att en logg kan användas som bevismaterial ang tidsangivelser i försök till att få alibi så är det inte möjligt eftersom inte loggning måste ske på plats på rätt datum.

Upptäckte personligen att jag glömt att logga en hittad cache från februari i år. Den loggade jag nu och daterade den till februari. Det enda,det bevisar är att jag är glömsk.

Så tyvärr håller inte dessa teorier ni har rättsligen! Lite mycket fantasi tycker jag.
Citera
2018-11-13, 12:27
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan också vara förklaringen till att de inte hört av sig, de kanske inte läser NA.

Fast å andra sidan, skulle de få vara ute själv mitt i natten?

De var väl i 18 års åldern så det är väl inte så konstigt att de är ute vid den tiden?

Det jag funderar över är; Hur vet man att de inte hade några mobiler? Polisen vet inte vilka personer det är och de vill tala med dem men uppenbarligen så vet folk att de inte hade några mobiler.

Är det SD som säger att han mött dem och han frågat om att få låna en telefon med svar att de inte hade någon mobil? Jag hade påstått samma sak om jag mött SD på natten. Kan någon förklara vad det är jag missat?
Citera
2018-11-13, 12:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

Ja, man får ju hoppas att denna person är hörd. Men tvivlar nog på att det finns något att hämta där.
Det känns som personen har snurrat ihop verklighet med religion, synd och straff och väver in det med uppenbarelser.

Och detta får mig att ofrånkomligen att tänka på en postare, Carina, som verkade ha tankar på en gm som hade stort hat mot en präst som som bröt mot Guds regler (väldigt fritt taget ur minnet). Skulle straffas HÅRT av gm, minns jag att hon skrev.
Citera
2018-11-13, 12:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
De var väl i 18 års åldern så det är väl inte så konstigt att de är ute vid den tiden?

Det jag funderar över är; Hur vet man att de inte hade några mobiler? Polisen vet inte vilka personer det är och de vill tala med dem men uppenbarligen så vet folk att de inte hade några mobiler.

Är det SD som säger att han mött dem och han frågat om att få låna en telefon med svar att de inte hade någon mobil? Jag hade påstått samma sak om jag mött SD på natten. Kan någon förklara vad det är jag missat?
Om polisen har koll på alla mobiler som rört sig i området lär de ju kunna säga att de två tjejerna de inte haft några. Påslagna i vart fall.
Citera
2018-11-13, 12:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Hur tänker ni här? Det är inte alls ovanligt att en petson i en grupp loggar alla deltagare på loggremsan. Det är inte heller ovanligt att man loggar i efterhand på nätet. Ibland blir det fel datum och inte sjutton går jag då in och editetar sånt. Om den ena i sällskapet skriver om att man var i sällskap så är det väl överflödig information om övriga också ska akriva samma sak.

Om man tar många under en dag/helg Så är det inte ovanligt att man loggar kort och snabbt. Det tar en enorm tid att lägga ut texten på många burkar. Det är inte heller ett krav.

Här överanalysera nu alldeles för mycket. Att sen tro att en logg kan användas som bevismaterial ang tidsangivelser i försök till att få alibi så är det inte möjligt eftersom inte loggning måste ske på plats på rätt datum.

Upptäckte personligen att jag glömt att logga en hittad cache från februari i år. Den loggade jag nu och daterade den till februari. Det enda,det bevisar är att jag är glömsk.

Så tyvärr håller inte dessa teorier ni har rättsligen! Lite mycket fantasi tycker jag.

Jag tror inte heller att det håller i en rättegång. Svårt att bevisa att man inte misstagit sig, loggat fel datum osv. Och vad skulle syftet ha varit?

För oss som följer tråden är det dock intressant ur flera perspektiv.

Det ena är vilken karaktär personen har. Det som verkar träda fram är en person som är vinnarskalle, någon som vill synas och märkas och kanske även en person som inte drar sig för att fuska.

Det andra är om han är en person som försöker bygga upp en (falsk?) bild av den relation som han och LW har haft, detta för att skydda sig vid en eventuell rättegång.

----------
Någon som vet om man vid en rättslig process använder det som kallas karaktärsvittnen? Eller är det enbart från deckare och amerikansk tv .

Om det skulle vara så att man i en rättegång skulle kunna använda sig av bevis om fuskloggningar och hur SD kanske har påverkat vännen JG att hjälpa till med sådant, då kanske man skulle kunna använda det emot honom för att visa att han är en person som ljuger även om det inte är nödvändigt och att han manipulerar människor i sin omgivning på ett kontrollerande sätt för att få sin vilja igenom.

Men du har säkert rätt, vi läser nog in alldeles för mycket. Det tror jag också faktiskt.
Citera
2018-11-13, 13:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte heller att det håller i en rättegång. Svårt att bevisa att man inte misstagit sig, loggat fel datum osv. Och vad skulle syftet ha varit?

För oss som följer tråden är det dock intressant ur flera perspektiv.

Det ena är vilken karaktär personen har. Det som verkar träda fram är en person som är vinnarskalle, någon som vill synas och märkas och kanske även en person som inte drar sig för att fuska.

Det andra är om han är en person som försöker bygga upp en (falsk?) bild av den relation som han och LW har haft, detta för att skydda sig vid en eventuell rättegång.

----------
Någon som vet om man vid en rättslig process använder det som kallas karaktärsvittnen? Eller är det enbart från deckare och amerikansk tv .

Om det skulle vara så att man i en rättegång skulle kunna använda sig av bevis om fuskloggningar och hur SD kanske har påverkat vännen JG att hjälpa till med sådant, då kanske man skulle kunna använda det emot honom för att visa att han är en person som ljuger även om det inte är nödvändigt och att han manipulerar människor i sin omgivning på ett kontrollerande sätt för att få sin vilja igenom.

Men du har säkert rätt, vi läser nog in alldeles för mycket. Det tror jag också faktiskt.

Karatärsvittnen används och är viktiga i indiciemål. Vittnar t.ex. två andra kvinnor om hur en man varit våldsam mot dem, samt har åkl ett par vittnen som säger att mannen ljuger och manipulerar sin omgivning, ja då är det sista spiken i kistan för den åtalade.
Citera
2018-11-13, 13:13
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Och vad är det som finns kvar av det nu?

Att SD fortfarande är skäligen misstänkt gärningsmän! Även om det dyker upp en del fantasihistorier här och riktigt avancerade amatörgissningar, mer eller mindre begåvade, så är han fortfarande skäligen misstänkt och det som ligger till grund för det är just all fakta som polisen har som vi inte vet ett dugg om! Jag är helt övertygad om att polisen är kompetent och att när alla analyser är klara så kommer någon få sina sitt brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in