2018-11-11, 15:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Skulle du kunna förklara kort vad det här har med trådens ämne att göra?

För att många av oss andra här inne är av den åsikten att geocaching verkar spela en stor roll i dramat. Att det är det klister som sammanbinder de personerna vi diskuterar. Och att kanske en resa till ett event till Norge kan ha varit den utlösande faktorn.

OffTopic:
Ibland undrar jag om du spelar bara dum?
Citera
2018-11-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
kontaktkort (SIM kortet) har ett ID nummer och det har telefonen också.. det tror jag kriminella vet.
"IMEI" exempelvis men användarbeteendet och andra appar lämnar spår.
Tror inte Polisen står handfallen.
Och vad hjälper det Polisen om de vet mobilens ID-nummer om de inte vet i vems ficka den ligger?

För som du resonerar, att Polisen har totalkoll på varenda liten låtsasgangsters kontantkortsmobil, så verkar det för mig som du inser(?)/anser att '1984' är här, men att du inte bryr dig?
Du skriver nämligen implicit att Storebror ser dig (och alla oss andra), men att du inte bryr dig.
Jag bryr mig. Tillhör alltså Klass Ryggradsdjur.
Citera
2018-11-11, 15:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
För att många av oss andra här inne är av den åsikten att geocaching verkar spela en stor roll i dramat. Att det är det klister som sammanbinder de personerna vi diskuterar. Och att kanske en resa till ett event till Norge kan ha varit den utlösande faktorn.

OffTopic:
Ibland undrar jag om du spelar bara dum?
Jag håller med om att geocacheteorierna är intressanta, tyckte bara att det började röra sig lite väl långt från ämnet. Men jag kanske har missat något viktigt?
Citera
2018-11-11, 15:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Jag håller med om att geocacheteorierna är intressanta, tyckte bara att det började röra sig lite väl långt från ämnet. Men jag kanske har missat något viktigt?

Det visar på fuskande och efterhandskonstruktioner.
Som ett mönster att slira på sanningen och tillrättalägga och som kanske även utövas utanför geon.
Citera
2018-11-11, 15:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Skulle du kunna förklara kort vad det här har med trådens ämne att göra?

Kan bara svara för mig själv.

Jag tänker att detta är ett sk kvinnomord som har föregåtts av kvinnofridskränkning.

Men jag pratar utifrån den teori jag har att mgm har en särskild personlighet med svårigheter att låta bli att svårt kontrollera sitt offer när hon inte ville fortsätta att ha kontakt med honom.

Jag tror också att med en del av de situationer där personer kan ha varit utsatta för (nu vet vi inte OM detta är sant) att mgm har kontaktat grannar och även arbetskamrater till HD, visar tydligt på att mgm har ett extremt stort kontrollbehov. Kanske han där inte bara berättat hela sanningen, utan "sin version"? Dvs att mgm inte alltid är en ärlig person?

Att det kan misstänkas att mgm även fuskloggar och till råga på allt kan få vänner att medverka i detta (OM det stämmer) får mig att tänka på en personlighetsstörning som passar även in på att det i tråden har sagts av MV att han har:

" Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD är en narcissist (vilket jag tror)
så kan han ha haft en överlägsen och dryg
attityd mot polisen vid förhör. Typ:
"Ni har inget på mig. Det här kommer
att förbli olöst eftersom jag är en så
smart person. Jag har tänkt på allt."

Om så är fallet så förstår jag om polis
och åklagare är övertygade om hans skuld.
"

Moralensväktare:

"Jag kan bekräfta att din analys är mycket nära en sanning som utredarna får av SD."

https://www.flashback.org/p64584779#p64584779

Viktiga pusselbitar i en mgm karaktärsdrag. Jag misstänker att detta kan vara en del i en personlighetsstörning som kan ha bidragit till att han mördade LW.
Citera
2018-11-11, 15:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Viktiga pusselbitar i en mgm karaktärsdrag. Jag misstänker att detta kan vara en del i en personlighetsstörning som kan ha bidragit till att han mördade LW.
Vad är det som får dig att tro att SD skulle vara gärningsmannen?
Citera
2018-11-11, 15:37
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Och vad hjälper det Polisen om de vet mobilens ID-nummer om de inte vet i vems ficka den ligger?

För som du resonerar, att Polisen har totalkoll på varenda liten låtsasgangsters kontantkortsmobil, så verkar det för mig som du inser(?)/anser att '1984' är här, men att du inte bryr dig?
Du skriver nämligen implicit att Storebror ser dig (och alla oss andra), men att du inte bryr dig.
Jag bryr mig. Tillhör alltså Klass Ryggradsdjur.
Nej du musslan
Jag tycker du svamlar lite.. polisen har inte total kontroll och dom lägger inte alltför mycket energi på något som inte betyder något.
Citera
2018-11-11, 15:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att SD skulle vara gärningsmannen?

Vi har gått igenom den vändan sedan förut....
För länge sedan.
Citera
2018-11-11, 15:44
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vi har gått igenom den vändan sedan förut....
För länge sedan.
Och vad är det som finns kvar av det nu?
Citera
2018-11-11, 15:49
Medlem
Citat:
Kan bara svara för mig själv.

Jag tänker att detta är ett sk kvinnomord som har föregåtts av kvinnofridskränkning.

Men jag pratar utifrån den teori jag har att mgm har en särskild personlighet med svårigheter att låta bli att svårt kontrollera sitt offer när hon inte ville fortsätta att ha kontakt med honom.

Jag tror också att med en del av de situationer där personer kan ha varit utsatta för (nu vet vi inte OM detta är sant) att mgm har kontaktat grannar och även arbetskamrater till HD, visar tydligt på att mgm har ett extremt stort kontrollbehov. Kanske han där inte bara berättat hela sanningen, utan "sin version"? Dvs att mgm inte alltid är en ärlig person?

Att det kan misstänkas att mgm även fuskloggar och till råga på allt kan få vänner att medverka i detta (OM det stämmer) får mig att tänka på en personlighetsstörning som passar även in på att det i tråden har sagts av MV att han har:

" Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD är en narcissist (vilket jag tror)
så kan han ha haft en överlägsen och dryg
attityd mot polisen vid förhör. Typ:
"Ni har inget på mig. Det här kommer
att förbli olöst eftersom jag är en så
smart person. Jag har tänkt på allt."

Om så är fallet så förstår jag om polis
och åklagare är övertygade om hans skuld.
"

Moralensväktare:

"Jag kan bekräfta att din analys är mycket nära en sanning som utredarna får av SD."

https://www.flashback.org/p64584779#p64584779

Räknar med att snart av vissa tråddeltagare få veta att jag grovt kränker LW:s minne.
Plus att jag är en SD-kramare.

OnT: (det fetade) Vet vi att SD kontrollerade LW, eller är det en spekulation som är tänkt att bli en trådsanning som senare är tänkt att bli en sanning?
För om SD verkligen kontrollerade LW, då är ju hon en kvinna som lät sig kontrolleras och styras av SD.

Hur får man då den bilden att gå ihop, den ena som beskriver LW som en stark och självständig kvinna, med bilden av den andra: en kuvad och kontrollad sådan?
Citera
2018-11-11, 15:52
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack för ditt grävande.
Skulle det kunna vara möjligt att SD anslöt till JG i Nora på vägen hem från Uppsala, trots att detta är en viss omväg?
Loggar på plats kanske kan skrivas av en och samme person för bådas räkning?

Samtidigt kan man tycka att JG absolut inte borde fejklogga eller något "annat", när han vet att SD är skäligen misstänkt. Om SD ber honom om liknande saker borde JG absolut tänka efter både en och två gånger vad ett sådant beteende står för.

Ska bli intressant och se om vi får svar!

Baserat på SD's egen loggtext så verkar han inte ha anslutit till JG i Nora på vägen hem från Uppsala.

Han skriver nämligen själv att han var tvungen att vara tillbaka i Örebro senast kl 16 för att lämna tillbaka bilen som han lånat:

Citat:
Bilen behövde tillbaka till Örebro till 16.

https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=abb0b4dc-8a47-4517-9492-fc11be4eaf60&IID=76173111-cd9b-40de-874a-2acddeffa61d
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-11 kl. 16:18.
Citera
2018-11-11, 15:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Det kan inte ha varit särskilt många mobiler som rörde sig i området aktuell tid och det borde gå att undersöka samtliga.
Postat: 2018-07-29, 03:14
Moralensväktare|64770754]
"Samtalstrafiken är noga kartlagd den aktuella natten på samtliga mobiler som befann sig i området. Detaljen om han sökt henne på mobilen vet jag inte men sannolikt har både UW och barnen försökt att nå LW på mobilen innan man gör en polisanmälan."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in