Citat:
Ursprungligen postat av
Person.Persson
Är inte dömd än men om jag förstått det rätt på advokaten kan jag räkna med ungefär 1-2 år ungefär beroende på vad jag blir dömd för. Han trodde det kunde bli klass 3 så det verkar ju positivt! Läser jag tråden ser det ut som att det verkar som att man kan ha egna kläder på vissa klass 3 anstalter? Jag har viss fobi för folk och sitter gärna själv, kan man göra det utan att slå ner en plit eller ta en p18? Jag har suttit häktad med rest. i 4 månader och mådde bra där så ensamheten är inget problem utan mer ett plus. Advokaten pratade om ifall jag ville försöka komma in på behandlingshem eller inte och tar gärna för nackdelar emot att ta fängelse från er som gjort både och.
Om det blir fängelse vill jag bara chilla bara utan för mycket drama, å kanske klass 3 är fel? Hur är det med droger måste man pissa och är det lätt att lösa tabletter och röka, om man väljer att sitta med andra då vill säga. Så mycket frågor hehe...
Sitta för sig själv är väl OK men var då öppen med vad du sitter inne för så att folk inte tror att du försöker gömma något och ta inte för mycket avstånd för då kan andra intagna tro att du tycker att du är för bra för dom.
Väldigt mycket att tänka på och navigera genom dagligen och alldeles för mycket som inte går att förklara som du kommer att upptäcka själv när du sitter bakom galler.