2018-11-12, 20:40
Medlem
KringExs avatar
Muckade imorse från anstalten i Umeå. Riktigt nice där
Citera
2018-11-13, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Tack som fan, ska nämnligen in imorgon redan så jag får stortvätta nu

Egna kläder. Tv spel. Cash och vips är du ute
Citera
2018-11-13, 11:10
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Egna kläder. Tv spel. Cash och vips är du ute

Får man ha egna kläder på en klass 3?
Citera
2018-11-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Får man ha egna kläder på en klass 3?

På asptuna och tillberga ja. Varit på bägge
Citera
2018-11-13, 19:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
På asptuna och tillberga ja. Varit på bägge

På så vis
Jag vet av två stycken som har suttit på olika anstalter klass 3, på båda av ställena (minns inte vilka anstalter) men på båda så var man tvungen att dela rum. Är det så på alla klass 3 anstalter?
Citera
2018-11-14, 20:44
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Muckade imorse från anstalten i Umeå. Riktigt nice där

Vad var det som var nice?
Citera
2018-11-15, 22:42
Medlem
Citat:
På så vis
Jag vet av två stycken som har suttit på olika anstalter klass 3, på båda av ställena (minns inte vilka anstalter) men på båda så var man tvungen att dela rum. Är det så på alla klass 3 anstalter?

Fy fan, skulle aldrig dela rum sitter hellre på klass 2 då.
Citera
2018-11-16, 08:44
Medlem
Är inte dömd än men om jag förstått det rätt på advokaten kan jag räkna med ungefär 1-2 år ungefär beroende på vad jag blir dömd för. Han trodde det kunde bli klass 3 så det verkar ju positivt! Läser jag tråden ser det ut som att det verkar som att man kan ha egna kläder på vissa klass 3 anstalter? Jag har viss fobi för folk och sitter gärna själv, kan man göra det utan att slå ner en plit eller ta en p18? Jag har suttit häktad med rest. i 4 månader och mådde bra där så ensamheten är inget problem utan mer ett plus. Advokaten pratade om ifall jag ville försöka komma in på behandlingshem eller inte och tar gärna för nackdelar emot att ta fängelse från er som gjort både och.
Om det blir fängelse vill jag bara chilla bara utan för mycket drama, å kanske klass 3 är fel? Hur är det med droger måste man pissa och är det lätt att lösa tabletter och röka, om man väljer att sitta med andra då vill säga. Så mycket frågor hehe...
Senast redigerad av Person.Persson 2018-11-16 kl. 08:59.
Citera
2018-11-16, 09:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calby
Fy fan, skulle aldrig dela rum sitter hellre på klass 2 då.

Jag har aldrig suttit på 3 men klass 2 var bra. Iaf i Umeå. Skulle kunnat stanna kvar där bara för maten
Citera
2018-11-16, 13:14
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Är inte dömd än men om jag förstått det rätt på advokaten kan jag räkna med ungefär 1-2 år ungefär beroende på vad jag blir dömd för. Han trodde det kunde bli klass 3 så det verkar ju positivt! Läser jag tråden ser det ut som att det verkar som att man kan ha egna kläder på vissa klass 3 anstalter? Jag har viss fobi för folk och sitter gärna själv, kan man göra det utan att slå ner en plit eller ta en p18? Jag har suttit häktad med rest. i 4 månader och mådde bra där så ensamheten är inget problem utan mer ett plus. Advokaten pratade om ifall jag ville försöka komma in på behandlingshem eller inte och tar gärna för nackdelar emot att ta fängelse från er som gjort både och.
Om det blir fängelse vill jag bara chilla bara utan för mycket drama, å kanske klass 3 är fel? Hur är det med droger måste man pissa och är det lätt att lösa tabletter och röka, om man väljer att sitta med andra då vill säga. Så mycket frågor hehe...

Sitta för sig själv är väl OK men var då öppen med vad du sitter inne för så att folk inte tror att du försöker gömma något och ta inte för mycket avstånd för då kan andra intagna tro att du tycker att du är för bra för dom.

Väldigt mycket att tänka på och navigera genom dagligen och alldeles för mycket som inte går att förklara som du kommer att upptäcka själv när du sitter bakom galler.
Citera
2018-11-16, 14:24
Medlem
Citat:
När man släpps har man en brun påse och förhoppningsvis lite på permis/vf kontot och man står där utan allt som har med bostad och totalt avskärmad från verkligheten dvs utsidan och är de kallt ute kanske man får en jacka från myrorna av kriminalvården....

Ut sparkad till ingenting.

Då är det väl bara att göra ett nytt brott direkt så man får komma in i värmen igen?
Måste ju vara bättre att bo i fängelset än att sova på en offentlig toalett?
Citera
2018-11-16, 21:43
Medlem
dialektikers avatar
Vill inte hamna ot i tråden om skottlossningen på Kungsholmen idag (FB) Skottlossning Kungsholmen 20181116 så då kan jag fråga er här.
Vad är Frivården för något? (Skottlossningen ägde ju rum utanför Frivården vid Fridhemsplan kom någon på i tråden.)

Alltså vid Fridhemsplan, Drottningholmsvägen 14, är det ett kontor där, där man hämtar sina fotbojor och får upplysningar eller?
Senast redigerad av dialektiker 2018-11-16 kl. 21:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in