1år och 3 månader.
Första gången för ett brott som begicks för 7år sedan!
Nåja, får skicka in uppskov begäran för efter operationen så får jag inte stödja alls på benet mitt på 6veckor gör jag de så går de av igen och operationen lär göras om då plattor osv inne i benet inte hunnit växa fast.
Under denna tid så har man mer ont än vanligt och man äter morfin som godis.
Det vet jag. Funkar ROS? Hur är världen tuffare efter avtjänat straff?
När man släpps har man en brun påse och förhoppningsvis lite på permis/vf kontot och man står där utan allt som har med bostad och totalt avskärmad från verkligheten dvs utsidan och är de kallt ute kanske man får en jacka från myrorna av kriminalvården....
Man har börjat insett sanningen.
Hoppas att HD tar upp fallet då de finns vissa saker som de knappt tagit upp i en av sakerna har de bara varit uppe en gång i HD.
Ser realistiskt på de och förstår att fängelse blir de men man vill få ner de till under ett år iaf.
Bara för att så skickar man en nådansökan samma dag som HD meddelar något.
Sen verkar de vara fullt överallt så inställelse lär ta tid, ska söka uppskov en gång med vilket inte lär vara ett problem.
Jobbigast blir nog att berätta för chefen varför man vill ha tjänstledigt.
Hej,
Jag fick ett kortvarigt fängelsestraff på asptuna och jag undrar vad man får ha med sig?
Hur mycket pengar får jag ta med mig och får jag använda mig av mina egna kläder där?
Hej,
Jag fick ett kortvarigt fängelsestraff på asptuna och jag undrar vad man får ha med sig?
Hur mycket pengar får jag ta med mig och får jag använda mig av mina egna kläder där?
Det är ju en klass 3:a(öppen) så jag tror att du får ha egna kläder.