Citat:
Ursprungligen postat av
Flashigqwe
Följer några MAGA snubbar på twitter där de avfärdar Q helt och hållet, de har många följare och skriver smarta o bra threads och brukar ha rätt i massor. Detta stör inte mig utan väljer kritisk att läsa allt.
Min teori är att Q är militär underrättelsetjänst och därmed en del av revolutionen.
Om Q vore en larp som många påstår, varför lägger då fake news media ner enorma resurser på att smutskasta Q? Allt för en larp?
Q senaste inlägg, #2491 tar upp just denna fråga:
Citat:
Q !!mG7VJxZNCI 13 Nov 2018 - 5:13:00 AM
#1 attacked person by FAKE NEWS [+swamp [R+D]]?
POTUS
#2 attacked entity by FAKE NEWS [+swamp [R+D]]?
Q
As of 3:02 pm est today, "Qanon" is now the #2 most attacked entity behind POTUS within the U.S.
[R+D COORDINATED BLITZ ATTACK]
Logical Thinking > WHY?
WHY WOULD THE BIGGEST MEDIA CO'S IN THE WORLD CONTINUE TO ATTACK THIS MOVEMENT?
2+2=4
Congratulations, Anons!
YOU ARE NOW THE SECOND BIGGEST THREAT TO THE ESTABLISHMENT.
BADGE OF HONOR!
SOMETHING BIG IS ABOUT TO DROP.
Q
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashigqwe
Angående Rod Rosentein och Mueller så verkar ingen veta vad de ska tro om de.
...
Varför Trump bad att Jeff Session ska säga upp sig har jag ingen förklaring till.
Om det är någonting jag har varit stensäker på sedan första början så är det Rosenstein, Mueller och Sessions roller. Eftersom dom kommer upp på tapeten med jämna mellanrum har jag skrivit om deras roller många gånger på forumet, inkl i denna tråd.
Det skadar inte att skriva lite mer nu när vi har fått en till spelare i ställföreträdande justitieminister Matthew Whitaker.
Jeff Sessions och Matthew Whitaker är båda
patrioter och arbetar
frivilligt tillsammans med trumpadministratonen. Rod Rosenstein och Robert Mueller är
korrupta som under utpressning
tvingas arbeta åt trumpadministrationen.
Justitieminister Jeff Sessions har
frånsagt sig delar av sina arbetsuppgifter pga
jäv. Dessa arbetsuppgifter övertas därmed av biträdande justitieminister Rod Rosenstein.
Rosenstein's uppgift är att
ljuga och vägra lyda order när en
korrupt kongress begär ut information från justitiedepartementet. Att göra det är
olagligt och Rosenstein är den som bryter mot lagen.
Robert Mueller utreder valfusk i rysslandsutredningen. Utåt sett utreds trumpadministrationen men i själva verket utreds Deep State. Muellers uppgift är att
dra ut på utredningen tills John Huber's åklagare är färdiga med alla förseglade åtal mot korrupta individer.
Att Sessions har sagt upp sig betyder att Whitaker's uppgift troligtvis är att med hjälp av alla förseglade åtal få korrupta individer fällda.
Tidigare har jag argumenterat för att Rosenstein och Mueller i det skede vi är nu inte längre kommer att behövas. Dock låter jag det vara osagt nu eftersom Demokraterna [via valfusk] har tagit kontrollen över representanthuset.
TLDR: Rosenstein och Mueller's uppgift är att skydda justitiedepartementet från en korrupt kongress. För att kunna göra det behövde Sessions avsäga sig vissa arbetsuppgifter. När utredningarna nu skall övergå till åtal behövs inte detta skydd och lösningen som valdes var att "sparka" Sessions.