Citat:
Ursprungligen postat av
greatesthits
Kul fråga. Jag är själv uppvuxen utan kombi-bilar, min far var en "sedan-man" under alla mina barndomsår.
Själv så skaffade jag kombikupé (9-3a) när första barnet kom, och det var dags för barnvagn etc. Sedan dess så har det varit kombibilar. Idag kör jag en SUV...
Men jag säger som så; personligen så tycker jag att många bilar (Audi A4,A6, BMW 3,5, Merca C, E, Volvo bla bla) faktiskt är snyggare i kombi-utförande än i sedan-varianten...
På något märkligt sätt så har ju 4-dörrars sedan blivit mer "gubbe" än en "sport-combi".

Kul att du gillar frågan, det är en fråga som jag funderat över länge. Min far var tvärt om mig en "kombi-man" om man bortser från entusiastbilarna, kanske kan det vara så att det är en liten undermedveten revolt?
Det du säger om dom snygga kombibilarna kan jag till viss del hålla med om men om man hårddrar det som man så gärna vill göra på internet så är det knappt så att visa av dom är kombis längre med sin sluttande taklinje, nästan lika mycket kombi som en 9000 tex.

jag tänker främst på MB shooting brake när jag skriver detta.
Kan det vara så att vi associerar sportiga familjebilar med bilar som RS2 och dom efterkommande? jag själv tänker ju nästan omedelbart på en RS6 i det sammanhanget.