Citat:
Ursprungligen postat av
ost-e-knark
Tack för bra svar med enkel plats, jag inser ju självklart att det mer utrymme i en kombi men min fråga är om man verkligen behöver den platsen eller om man kan packa smartare eller lämna saker som inte är nödvändiga hemma?
Jag har också kört omkring med barnvagnar i min sedan även utan att behöva släpkärra

har barnvagnarna blivit större nu än dom var för säg 15 år sedan?
Min erfarenhet av mitt upplevda buller i kombis bygger på främst volvokombis men även ett par audis.
För den som undrar så är min nuvarande sedan en -06 SAAB 9-5. Appropå lambo liten så körde jag jämte en 911 med tackräcke med en barnvagn på för några år sedan så det finns sätt om man vill

Då du nu har just en 9-5:a så kan det vara på sin plats att notera hurusom ljudnivån är lägre i kombin. Den är dessutom begåvad med en kraftig hatthylla, tyvärr är det många bilar som på sin höjd har en rullgardinsliknande sak som insynsskydd över lastutrymmet.
Utseende på en bil är givetvis en bedömningssak, den skall vi inte avhandla.
Jag har visserligen en släpvagn, men det är väldigt trevligt att slippa den efter bilen för saker som passerat gränsen i storlek om det går in i en kombi.
Rent generellt förefaller många tänka mer praktiskt numera, för 30-40 år sedan var det klart färre kombibilar i landet, men även färre bilar med fyra dörrar. Idag är det vissa kupémodeller och några miniatyrbilar som endast försetts med två dörrar, alla andra har fyra. Opel Rekord eller Ford Granada var klart vanligast med två dörrar ett tag, men det svängde över på 80-talet.