2018-11-12, 13:56
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Är det någon annan som vill fråga mig något angående månlandningsbluffen och som ni anser att jag inte svarat på eller svarat för kort på?
Jag har tid och ork att utveckla svaret idag ifall ni har någon fråga.

Vilka prediktioner kan du generera från din hypotes och hur skulle man kunna undersöka dem?
Citera
2018-11-12, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Vilka prediktioner kan du generera från din hypotes och hur skulle man kunna undersöka dem?
Att det är omöjligt att landa en människa på månen och få tillbaka personen till jorden.
Min hypotes är väldigt enkel att falsifiera.
Citera
2018-11-12, 14:36
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Att det är omöjligt att landa en människa på månen och få tillbaka personen till jorden.
Min hypotes är väldigt enkel att falsifiera.
Den falsifierades 1969.
Citera
2018-11-12, 14:44
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:

Detta är alltså din prediktion?

Vad är i så fall din hypotes?

Eller är hypotesen att det är omöjligt att landa en människa på månen och få personen tillbaka till jorden?

Vad är då prediktionen?
Senast redigerad av EbolaTillAlla 2018-11-12 kl. 14:48.
Citera
2018-11-12, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Den falsifierades 1969.
Nej.
Men den kanske kommer falsifieras så småningom men det lär dröja några hundra år.

Det som hände 1969 var ett spektakel så långt ifrån vetenskap som man kan komma.

Men eftersom du har bestämt dig för att dom ganska dåligt fejkade filmerna och fotona är äkta, att astronauternas motsägelser inte är konstiga, att tekniken som aldrig redovisats och nu är borta är oviktigt, att faktumet att ingen kunnat ta sig längre än 60 mil från jorden varken förr eller senare är en bagatell i sammanhanget, att mannen som skrev en 500 sidor tjock redovisning om alla brister i Apolloprogrammet dog på ett järnvägsspår 2 veckor efter att han lämnat in rapporten inte är något konstigt alls, att den mest kritiske av alla astronauterna och den som var bestämd skulle vara den förste som gick på månen dog i en brand under en övning var en ren olyckshändelse osv osv osv...då kan jag inte påverka dig att tro något annat.
Och jag vill egentligen inte påverka dig heller.

Var och en blir salig på sin tro 😊
Citera
2018-11-12, 14:54
Bannlyst
Citat:
Detta är alltså din prediktion?

Vad är i så fall din hypotes?

Eller är hypotesen att det är omöjligt att landa en människa på månen och få personen tillbaka till jorden?

Vad är då prediktionen?
Det är hypotesen och prediktionen.
Citera
2018-11-12, 15:00
Bannlyst
Jag vill tillägga att det är lika omöjligt att bevisa att vi aldrig varit på månen som det är att bevisa att guden Tor inte finns.
Religion med andra ord.
Citera
2018-11-12, 15:04
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Det är hypotesen och prediktionen.

Detta är alltså det utförliga svar du utlovade om någon ställde en fråga?

Förutom att det är väldigt outförligt så är det totalt nonsens.

Man genererar utifrån några observationer en hypotes. Sedan gör man ifrån hypotesen prediktioner som om de bekräftas då stärker hypotesen.

Förutom att du hittills visat en total brist på förståelse av fysik och teknik har du nu också visat en total oförmåga till ett vetenskapligt förhållningssätt.
Citera
2018-11-12, 15:13
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Nej.
Men den kanske kommer falsifieras så småningom men det lär dröja några hundra år.

Det som hände 1969 var ett spektakel så långt ifrån vetenskap som man kan komma.

Men eftersom du har bestämt dig för att dom ganska dåligt fejkade filmerna och fotona är äkta, att astronauternas motsägelser inte är konstiga, att tekniken som aldrig redovisats och nu är borta är oviktigt, att faktumet att ingen kunnat ta sig längre än 60 mil från jorden varken förr eller senare är en bagatell i sammanhanget, att mannen som skrev en 500 sidor tjock redovisning om alla brister i Apolloprogrammet dog på ett järnvägsspår 2 veckor efter att han lämnat in rapporten inte är något konstigt alls, att den mest kritiske av alla astronauterna och den som var bestämd skulle vara den förste som gick på månen dog i en brand under en övning var en ren olyckshändelse osv osv osv...då kan jag inte påverka dig att tro något annat.
Och jag vill egentligen inte påverka dig heller.

Var och en blir salig på sin tro 😊

Min hypotes var att du är en typisk konspirationsteoretiker och därför gjorde jag prediktionen att du så småningom skulle sadla din ädla springare och ge dig av i en "gish gallop".

Min hypotes får nog sägas ha stärkts nu...
Citera
2018-11-12, 22:39
Medlem
Citat:
Jag är inte riktigt med på vad du menar med tröghet. Ett objekt har samma tröghet på jorden som i rymden.

Var inte enbart objektet jag tänkte på utan dess miljö. Vind och friktionskraft som eftersträvar att objektet får fart 0 oavsett om man vill eller inte.

Citat:
Det som gör analogin att tvärbromsa en bil till stillastående dålig är att man gör det med friktionskraft som per automatik försvinner när bilen stannat. När man bara bromsar till en fart som är större än noll så kommer reglertekniken in. Man måste sluta bromsa när önskad lägre fart uppnåtts.

Precis, vilket gör det mycket mer krångligt. Risken är att man bromsar för lite och därmed crashar eller för mycket och börjar backa.

Citat:
Därför tror jag det är viktigt att bryta av med positiv argumentation och att faktiskt räkna lite och påvisa skitsnacket även om bevisbördan egentligen inte ligger på oss.

Och eftersom det bara är ena lägret som gör detta oavsett vem som har takt-pinnen så borde det vara skäl nog för att förstå vilken sida som har rätt. Tyvärr förstår inte andra lägret ens det...
Citera
2018-11-13, 07:46
Bannlyst
Nu är mitt blodtryck hyfsat lågt igen tror jag, så nu ska jag svara på varför jag är så övertygad eftersom jag fått den frågan tidigare.

När jag var 4 år väckte mina föräldrar mig på natten och jag såg när Neil tog sitt berömda steg. Efter det kollade jag på alla dessa månpromenader och uppfiskningar av astronauter som låg och flöt i kapslarna i Stolla Havet och jag tyckte redan då att vissa aspekt av tv-sändningarna var märkliga.
Men jag tänkte inte så mycket på det förens jag för ca 20 år sedan läste ordinära diffar på universitetet och insåg hur svårt det är att styra något utan ett medium och roder.

Men bevisen fanns ju?
Senare fick jag veta att även ryssarna har speglar på månen så där sprack det beviset...

Men alla radioamatörer och observatorium som följde raketerna?
Även där fick jag veta att ingen hade följt månlandaren ner och upp, så få sprack det också.

Nu började jag sätta mig in i det på allvar och döm om min förvåning när jag till slut insåg att allt var fejk!

Jag kollade allt filmmaterial, lyssnade på alla intervjuer och lade märke till alla referenser ifrån Kubrick. Även om Stanley inte gjorde filmerna så såg han givetvis att dom använde hans teknik.

Nu flera år senare erkänner NASA själva att tekniken inte finns längre, berömda fotografer säger att fotografierna är fejk, matematiker och professorer i fysik säger att allt var fejk...

Så jag är helt och fullt övertygad.
Citera
2018-11-13, 10:01
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
berömda fotografer säger att fotografierna är fejk...

Så jag är helt och fullt övertygad.

Så du har äntligen fått filmen!!

Upp med recensionen och redovisa de solida argument som du och modefotograferna hänvisar till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in