2018-11-11, 19:46
  #2941
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har någon perifer bekant som menar att hon kan spå och brukar ibland säga hon är typ häxa, dock inte i betydelsen att hon skulle vara elak utan att hon menar sig ha någon sinnesförmåga andra inte har?

Dock tror jag att vissa utsagor kan vara övrdrifter, möjligtvis till följd av att Tess själv kanske låtit fantasi fara iväg lite hursomhaver.

Inte nödvändigtvis elak men kanske förhållningssättet till omgivningen.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Länk till bild på kvadraten?

Funderar du om hon varit med på någon stöldturne?
Svårt att länka men det syns en bit nedanför ATCC mot vägen i området vid fyndplatsen.
Nej, tror jag inte.
Citera
2018-11-11, 19:49
  #2942
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen kan ha haft ögonen på honom länge, men utan kropp är det nästan omöjligt att få någon fälld för mord. Så den avvaktade tills kroppen hittades.

Jo det förstår jag. Men under det hon var försvunnen så verkar inte just någon vetat vad som hänt. Det som dryftats är misshandelsrättegången som hon tydligen varit något orolig inför. Har hon blivit sedd med just MGM på exvis Nancy's så borde dem ju hörthonom upplysningsvis i vart fall? Men det kanske man också har gjort?
Citera
2018-11-11, 19:57
  #2943
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Jo, men det fanns nog till och med på hennes facebook om Wicca. "Häxreligionen". Det var kanske inte så allvarligt menat, mer en grej att göra lite show med.

Ja kanske för att provocera. Men när jag googlar på Wicca så ser jag att de har någon reinkarnationstanke. Finns någon uppgift om att Fatima Berggren, som tydligen också inte heller mådde något vidare, också skull trott på något dylikt, och haft en egenhet att irritera med attpracka påandra detta synsätt.

Fast det är nog så att kanske just sköra människor tenderar att gå upp i några mysko sällskap än äkta sammanträffande ändå.
Citera
2018-11-11, 19:59
  #2944
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Uppenbart att hon hade "medberoendevänner". Hennes egna beslut naturligtvis att söka stöd där. Vissa är skeptiska till vanlig sjukvård. Hon pluggade till ssk och fick mer kunskaper så hon var kanske osäker.

Jag kan tänka mig att det är dessa som skrivit i tråden och uttryckt sig på ett ganska absurt sätt också, och anklagar oss andra för att "snacka skit" om Tess. De har ju urskiljt sig å det grövsta från de andra vännerna som Tess hade runt sig. De vännerna som jag uppfattat som de riktiga vännerna. Som satt ner foten ordentligt mot Tess, men ändå som ställt upp för henne vid akuta tillfällen. Jag vill passa på att uttrycka min respekt för just er och era varma hjärtan. Ni vet vilka ni är!
Citera
2018-11-12, 07:32
  #2945
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Kollar man på satellitbild från området omkring fyndplatsen för kroppen kan man se något som ser ut som en kvadrat av ljust trä. Vad är det?

Spår av mänsklig aktivitet i skogsområdet har nämnts tidigare typ EU-migranter och det går att se typiska tecken på det närmare Arlandabanan, tror lite sydväst om fyndplatsen. Det påminner om hur det ser ut på satellitbild från skogsområden nära järnvägen söder om Högdalen. Arlandabanan har för övrigt haft problem med kopparstölder och man har börjat id-märka metallerna.

Kan du ta en skärmbild där du får med kvadraten och lägga upp den på imgur, forumbilder eller liknande? Jag är osäker på om jag är på rätt plats när jag kollar via google maps?
Citera
2018-11-12, 11:54
  #2946
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan du ta en skärmbild där du får med kvadraten och lägga upp den på imgur, forumbilder eller liknande? Jag är osäker på om jag är på rätt plats när jag kollar via google maps?
Cirka här
http://maps.google.com/?q=59.629650,17.941962&hl=sv&gl=se
Citera
2018-11-12, 12:11
  #2947
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Cirka här
http://maps.google.com/?q=59.629650,17.941962&hl=sv&gl=se
På Eniros karta ser jag något som ser ut som en timmertrave. https://kartor.eniro.se/?c=59.629818,17.941747&z=20&l=aerial&q=%2259.62965 0,17.941962%22
Citera
2018-11-12, 12:56
  #2948
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo det förstår jag. Men under det hon var försvunnen så verkar inte just någon vetat vad som hänt. Det som dryftats är misshandelsrättegången som hon tydligen varit något orolig inför. Har hon blivit sedd med just MGM på exvis Nancy's så borde dem ju hörthonom upplysningsvis i vart fall? Men det kanske man också har gjort?

MGM Glen hade setts lämna Nancys med Tess kvällen/natten då hon sist hördes av 18 aug.

Tack vare laxen och ankan som gjort allt för att förstöra och dribbla bort folk i denna tråden så har nästan allt av konkret information hamnat i skymundan.

Jag skall se om jag hittar inläggen om just Nancys, Glen och Tess.

Om någon kan och orkar göra en sammanfattning av det som kommit fram av betydelse för nya (och gamla) läsare och postare i tråden, så kanske vi kan se på det och få en klarare bild av vad vi verkligen vet.
Citera
2018-11-12, 13:35
  #2949
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
På Eniros karta ser jag något som ser ut som en timmertrave. https://kartor.eniro.se/?c=59.629818,17.941747&z=20&l=aerial&q=%2259.62965 0,17.941962%22
Tack, då var den frågan avverkad. Utglesat inne i skogen, ingen tät snårskog där.
__________________
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-12 kl. 13:41.
Citera
2018-11-12, 14:27
  #2950
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
MGM Glen hade setts lämna Nancys med Tess kvällen/natten då hon sist hördes av 18 aug.

Tack vare laxen och ankan som gjort allt för att förstöra och dribbla bort folk i denna tråden så har nästan allt av konkret information hamnat i skymundan.

Jag skall se om jag hittar inläggen om just Nancys, Glen och Tess.

Om någon kan och orkar göra en sammanfattning av det som kommit fram av betydelse för nya (och gamla) läsare och postare i tråden, så kanske vi kan se på det och få en klarare bild av vad vi verkligen vet.

Ytligt sett ger det här då ett intryck av ett klassiskt drama.

Överförfriskad dam följer överförfriskad herre hem. Överförfriskad dam mår kasst och vill absolut inte ha sex. Överförfriskad herre tappar omdömet och går för långt. Dam ger herre en feting och en rykande utskällning som aldrig tar slut. Säkring går hos herre, greppar 50 kg dam runt halsen. Panik. Överförfriskad panikslagen herre lastar bilen.

Sjukskriver sig, köper biljett till Australien.

Alternativ plot:
Dam följer herre hem. Efter avslutade gymnastiska övningar vill dam hem. Dam går mot busshållplatsen. Hittas vid Arlanda.
Citera
2018-11-12, 15:03
  #2951
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo det förstår jag. Men under det hon var försvunnen så verkar inte just någon vetat vad som hänt. Det som dryftats är misshandelsrättegången som hon tydligen varit något orolig inför. Har hon blivit sedd med just MGM på exvis Nancy's så borde dem ju hörthonom upplysningsvis i vart fall? Men det kanske man också har gjort?

Jag tror MGM blivit hörd i ett tidigt skede, och då ljugit om sina förehavanden. Senare dock i början av november, när han blir konfronterad med vissa uppgifter, så erkänner han att han var med Tess. Att han ljög i början, ja det var verkligen korkat gjort.
Citera
2018-11-12, 16:53
  #2952
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Cirka här
http://maps.google.com/?q=59.629650,17.941962&hl=sv&gl=se

Tack! Jo, timmerhög ser det ut att vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in