2018-11-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Enda anledningen som jag kan tänka mig till att medierna inte skriver om det är att killen uppenbarligen är autist, och att det är den "skyddade" gruppen just nu.

Men eftersom de här figurerna långt i förväg planerat döda just en kvinna, så bör det inträffade gå som hatbrott. I den bästa av världar leder till en diskussion om psykiatrin bör hantera kontakten med "arga unga män" med AS-diagnos.

Det är ju så synd om AS folk!
Överrepresenterade på rättspsyk, vid djurplågeri...
Man får ju inte hänga ut en sådan, för då blir alla Aspie-mammor hysteriska.🙄
Citera
2018-11-12, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Kan bara beklaga de allvarliga fullt obotliga hjärnskador, som du drabbades av när de vid födseln tappade dig i golvet på BB!

En WT hustrumisshandlande alkoholist och hans svenska WT drogande fru har en mentalt totalt undermålig, sannolikt i fosterlivet genetiskt skadad, 14-årig son.
Denne son våldtar (två gånger) en frihetsberövad kvinna, som under den troligen långdragna processen hotas med en ljuddämpad pistol emot huvudet, för att därefter upprepat skäras sönder med kniv i halsen tills hon förblöder.
Den mentalt skadade 28-åring JF som mördar kvinnan är en blek rödlätt WT-gris, som inte heller han är varken neger eller multikulti.

Vilken politisk livsåskådning Fagerstas invånare i regel har är ointressant och OT i denna tråd i ABOK.
Gå tillbaka in i din på bockar uppallade husvagn, slå på 12-tums tjock-TV:n och titta på nyheterna för att utveckla dig och stärka din välbehövliga bildning!

☝️😂😂

I övrigt är jag liksom andra här intresserad av att veta mer om monstrets bakgrund, ev diagnoser och föräldrar. Vad/ vem har skapat detta odjur...? 😟

Vila i frid Nella 😥
Citera
2018-11-12, 08:40
Medlem
develis avatar
Advokat Carlstedt (avskrift delar av intervju):

"Han har bestämt sig för att mörda en person. I akt och mening tar han med sig en kniv och också en sån här soft air gun och sen genomför han det."

Fråga om motiv samt uttalande om RPU:
"Det får man kanske inte nåt direkt konkret svar på. Han har också genomgått en rättspsykiatrisk undersökning som konstaterar att han inte har begått gärningen under inflytande av en allvarlig psykisk störning."

Fråga om hot mot den minderårige personen:
"Han förnekar alltså att han har hotat den här minderåriga personen att utföra våldtäkten, han har inte riktat nån kniv mot den här minderårige killen. Det är nånting som den minderårige gör självmant. Dom har ingen koppling överhuvudtaget till den här kvinnan utan hon blev den som kom i deras väg."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7087197
Citera
2018-11-12, 10:15
Medlem
Var får ett halvmongo som gillar att sparka boll med smågrabbarna tag på en pistol med ljuddämpare? Låter spontant inte som JF borde ha sådana kontakter. Kan det vara en soft air-gun från Hobbex inblandat?
Citera
2018-11-12, 10:30
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtraume
Var får ett halvmongo som gillar att sparka boll med smågrabbarna tag på en pistol med ljuddämpare? Låter spontant inte som JF borde ha sådana kontakter. Kan det vara en soft air-gun från Hobbex inblandat?

I inlägget ovan ditt nämns en soft air-gun, så ja, mest troligt. Ett halvmongo som du beskriver honom skulle även med kriminella kontakter ha väldigt svårt att få tag i en pistol med ljuddämpare.
Citera
2018-11-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Om mharan levt hela sitt liv utan vänner så är det svårt att veta/känna hur man bemöter andra. Gudskelov sker sådant här extremt sällan.
Jag tror att en människas (Nella) liv och en annans (JF) framtid kunnat räddas om JF haft någon som brydde sig om honom.
Vad jag förstår var det en slump att JF stötte på just Nella.

Vila i frid
Empati är nyckelordet i allt. har du inte det, är risken 100% större att du blir "ond".
Aspberger har väl svårt med empati i grunden? Sen kan man undra var kommer idéen att döda en annan människa från? Tror absolut internet är skulden i detta. Innan internet kunde du inte utveckla dessa sjuka idéer på samma sätt. Nu finns det säkert diskussionsforum för det med. Ryser! Pojkarna ska var bevakade livet ut.
Citera
2018-11-12, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag funderar på om det inte kan vara 14-åringen som övertalat 28-åringen. Det framkom uppgifter tidigt i tråden att han i skolan var en följare som gjorde allt vad andra bad honom om t.ex. kasta sten på bilar.

BO finns på 14-åringens mammas Face vänlista. Jag har noterat att Nella ser ganska lik mamman. Kanske 14-åringen hade en hemliv med en dominant kontrollerande mamma och Nella påminde om henne. Mamman kan/vågar han inte säga emot och "bestraffa" men en annan liknande kvinna går bra.
Var Nella Olander vän med 14-åringens mamma? Det låter märkligt.
Den kvinnan kan ju inte tycka livet är så kul nu...Dags att flytta kanske?
Citera
2018-11-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Advokat Carlstedt (avskrift delar av intervju):

"Han har bestämt sig för att mörda en person. I akt och mening tar han med sig en kniv och också en sån här soft air gun och sen genomför han det."

Fråga om motiv samt uttalande om RPU:
"Det får man kanske inte nåt direkt konkret svar på. Han har också genomgått en rättspsykiatrisk undersökning som konstaterar att han inte har begått gärningen under inflytande av en allvarlig psykisk störning."

Fråga om hot mot den minderårige personen:
"Han förnekar alltså att han har hotat den här minderåriga personen att utföra våldtäkten, han har inte riktat nån kniv mot den här minderårige killen. Det är nånting som den minderårige gör självmant. Dom har ingen koppling överhuvudtaget till den här kvinnan utan hon blev den som kom i deras väg."
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7087197
Synd att hon inte upptäckte att det var softair gun (antar jag) då hade hon kanske kunnat ge den lille slyngeln en välriktad spark o sen även psykot Johan, för att sen fly. De hade visserligen kniv, men chansen var stor att hon kunde klara det.
Uppmaning till tjejer som går hem i natten (gör helst inte det - cykla i så fall), ha ögon i nacken, helst spray med, mobilen beredd och ha tränat självförsvar!
Citera
2018-11-12, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Var Nella Olander vän med 14-åringens mamma? Det låter märkligt.
Den kvinnan kan ju inte tycka livet är så kul nu...Dags att flytta kanske?

Nella och mamman till ungdj*veln är iaf vänner på Face.
Och mamman har delat en länk från lokala blaskan om mordet på sin sida! Och det efter att hon BÖR fått besked om vad hennes avkomma ställt till med!
Tror mamman bor närmare skinnskatteberg nu för tiden.
(Osäker på avstånd till Fagersta)
Citera
2018-11-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Nella och mamman till ungdj*veln är iaf vänner på Face.
Och mamman har delat en länk från lokala blaskan om mordet på sin sida! Och det efter att hon BÖR fått besked om vad hennes avkomma ställt till med!
Tror mamman bor närmare skinnskatteberg nu för tiden.
(Osäker på avstånd till Fagersta)

Ursäkta, bor hela familjen i Skinnskatteberg eller bara mamman med 14-åringen?
Citera
2018-11-12, 13:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Synd att hon inte upptäckte att det var softair gun (antar jag) då hade hon kanske kunnat ge den lille slyngeln en välriktad spark o sen även psykot Johan, för att sen fly. De hade visserligen kniv, men chansen var stor att hon kunde klara det.

Jo, det är lite illa i Väst när det räcker med att använda en ärtpistol för att kunna skräckparalysera en människa så illa att den låter sig mördas. Det bådar inte gott för evolutionen..
Citera
2018-11-12, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag ser också fram mot det, men jag tror att vi kan bli besvikna. Vad jag förstått växte han upp i ett väl fungerande hem, men han var själva udda och avvikande från tidig ålder.
Ett av vår tids stora tabun att prata om det faktum många människor föds med potential att vara farliga. Vi söker alltid en förklaring i livshistorien, eftersom vi är så otroligt indoktrinerade med föreställningen om att individen är god och att samhället korrumperar.

Aha, vad menar du med att han växte upp i ett väl fungerande hem?! Menar du att föräldrarna är högutbildade?? och därför fungerar familjen bra. ?

Nu i efterhand kan man ju se att det inte fungerade så bra!! Om man har en pojke som inte är som andra så gör man ALLT som går att göra!! Samma sak när det gäller mobbing!

Det finns ju massor av psykopater som aldrig skulle mörda eller ens komma på tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in