2018-11-11, 13:16
Medlem
antoneriks avatar
Dödsstraffet är underskattat som bestraffningsmetod i vissa lägen. I tusen år högg vi huvudet av folk, problemet löst. Hur kan en man som har gjort detta någonsin lära sig att älska och leva ett meningsfullt liv? Problemet är att det används allt för godtyckligt om det införs.
Citera
2018-11-11, 14:06
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag har inte läst hela tråden.

Kan ngn vara hygglig och berätta, vilken relation de två gärningsmännen har? Är de släkt på ngt sätt?
Det är inte helt klarlagt vilken relation de hade. Enligt uppgifter i tråden hade Fallqvist mycket få vänner men var kontaktsökande och brukade ibland spela fotboll med ett gäng killar i nedre tonåren. Han brukade också köpa ut alkohol och tobaksvaror till dem.
Citera
2018-11-11, 15:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Här kan man läsa ...

http://www.sveriges-verklighet.se/archives/3828

DETTA SER JU UT ATT VARA SJÄLVA ÅTALET!

Och efter att ha läst det...det var ännu värre än jag trodde :-(
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-11 kl. 15:51.
Citera
2018-11-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
DETTA SER JU UT ATT VARA SJÄLVA ÅTALET!

Och efter att ha läst det...det var ännu värre än jag trodde :-(

Ja, jag antar att det är åtalet!!

Stackars Nella vad hon har fått utstå fruktansvärda övergrepp!! R.I.P NELLA OLANDER <3 <3

Jag vill veta vilka föräldrarna är till Johan Fallqvist, de kan ju inte heller vara normala.
Citera
2018-11-11, 16:28
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ja, jag antar att det är åtalet!!

Stackars Nella vad hon har fått utstå fruktansvärda övergrepp!! R.I.P NELLA OLANDER <3 <3

Jag vill veta vilka föräldrarna är till Johan Fallqvist, de kan ju inte heller vara normala.

Ser verkligen fram emot att läsa FUP, dock med delade känslor. Är ingen fan av gore. Men - jag vil verkligen veta och försöka förstå hur Johan kan ha blivit ett sådant monster. Och vad hans föräldrar har att förtälja.
Citera
2018-11-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ser verkligen fram emot att läsa FUP, dock med delade känslor. Är ingen fan av gore. Men - jag vil verkligen veta och försöka förstå hur Johan kan ha blivit ett sådant monster. Och vad hans föräldrar har att förtälja.

Samma för mig, vill också veta varför han blev ett sånt monster

Föräldrarna kan inte gjort mycket, tror jag eftersom jag har en son som blivit mobbad både fysisk o psykiskt mellan 9 år tills han gick ur nian. Jag gjorde ALLT för att han skulle må så bra som möjligt, sprang till skolan för att ta diskussionen, blev arg på lärarna som gjorde för lite m.m

Det finns hjälp att få!
Citera
2018-11-11, 17:10
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormgrand
Citerar Fagersta nyheters text
”POLISEN KOM MÖRDAREN PÅ SPÅREN GENOM ATT 14-ÅRINGEN BERÄTTADE OM DÅDET HEMMA

Den 28-årige mannen och hans 14-årige kompis var maskerade när de gav sig ut på natten. De hade till och med plasthandskar på sig.
Av en ren tillfällighet blev Nella Olander det offer som de letade efter.

Mannen och pojken träffades några dagar tidigare hemma hos 28-åringen i Västanfors och planerade vad som skulle ske. En kvinna skulle våldtas och mördas.

Före midnatt till fredagen den 27 juli beger de sig ut och en tömning av mobilmasten visar att 28-åringen befinner sig vid Hamnkrogen i närmare två timmar innan han går tillbaka mot Riksväg 68.

28-åringen och 14-åringen får syn på Nella Olander som är på väg på riksvägens gångbana från Västanfors till en väninna i Fagersta. De går ifatt henne.

Vid tre-tiden på natten överfalls hon i gångtunneln vid Brinellskolan och våldtas grovt av 14-åringen medan 28-åringen håller en pistol med djuddämpare mot hennes huvud. Därefter hugger och skär 28-åringen henne i halsen.
Sedan beger sig de båda hem.
Nella Olander avlider på platsen av blodförlust.

Dagen efter kunde inte 14-åringen bära på hemligheten längre utan berättade för en förälder att han bevittnat ett mord.

Föräldern kontaktade polisen som satte span på 28-åringens lägenhet på Sjövägen. När mannen gick ut på söndagen greps han av polis med dragna vapen.

Han erkände och berättade även att de gjort sig av med plasthandskarna genom att sänka dem i Strömsholms kanal. Och att han slängt Nella Olanders mobil bakom huset han bor i.

28-åringen berättade även om 14-åringens aktiva roll och denne tvångsomhändertogs då av myndigheterna.

Åklagaren yrkar på att rättegången ska ske bakom stängda dörrar, men Nella Olanders anhöriga vill att den blir offentlig.”
Tack för infon ifrån Fagersta Nyheter!👍
Vänder mig till tråden med några funderingar kring den "fetade" citerade texten ifrån media ovan.
14-åringens trashiga morsa har andra gemensamma vänner med BO, förutom att de själva är/var vänner på Facebook. 14-årige EH:s "arv och miljö" har givetvis utformat den mentala biten av den tragiska figur han har blivit idag.

När de två GM kom ifatt BO och 14-åringen våldtog BO, som de hade bestämt att hon därefter skulle mördas, så undrar man om han kände igen mammans vän ifrån "Fejan"?
Undrar vidare om möjligen BO kände igen den maskerade 14-åringen som våldtog henne, som sonen till hennes trashiga och misshandlade väninna ifrån fb?
Dagen efter ångrade sig sonen, och berättade för en förälder vad han hade sett hända. Han berättade knappast för det misshandlande arslet till fader, och frågan är om han berättade identiteten på den mördade fb-vännen för mamman?

Ja, det är mycket som äcklar mig i den här historien, och då har jag inte ens berört det andra sviniga äcklet till GM Joh4n F4llqvist (28 år).
Han kommer i a f inte att komma undan med LVU som 14-åringen lär göra. Men JF kom ju lindrigt undan redan 2009 med dödshoten via brev till den kvinnliga studiekamrat som då hade "fräckheten" att ignorera "monstret" JF!
Citera
2018-11-11, 18:03
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
En kvinna har hittats svårt skadad i Fagersta och avlider på platsen när polis och räddningstjänst anländer.

Stor insats i Fagersta rapporteras.

Har varit i Fagersta många gånger, har vänner där, de trodde inte på att multikulti skulle leda till problem, "jag känner en neger o han jobbar ju", . Invånarna i Fagersta är i regel sossar, -som man bäddar får man ligga.....
Kan bara beklaga de allvarliga fullt obotliga hjärnskador, som du drabbades av när de vid födseln tappade dig i golvet på BB!

En WT hustrumisshandlande alkoholist och hans svenska WT drogande fru har en mentalt totalt undermålig, sannolikt i fosterlivet genetiskt skadad, 14-årig son.
Denne son våldtar (två gånger) en frihetsberövad kvinna, som under den troligen långdragna processen hotas med en ljuddämpad pistol emot huvudet, för att därefter upprepat skäras sönder med kniv i halsen tills hon förblöder.
Den mentalt skadade 28-åring JF som mördar kvinnan är en blek rödlätt WT-gris, som inte heller han är varken neger eller multikulti.

Vilken politisk livsåskådning Fagerstas invånare i regel har är ointressant och OT i denna tråd i ABOK.
Gå tillbaka in i din på bockar uppallade husvagn, slå på 12-tums tjock-TV:n och titta på nyheterna för att utveckla dig och stärka din välbehövliga bildning!
Citera
2018-11-11, 18:48
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Enda anledningen som jag kan tänka mig till att medierna inte skriver om det är att killen uppenbarligen är autist, och att det är den "skyddade" gruppen just nu.

Men eftersom de här figurerna långt i förväg planerat döda just en kvinna, så bör det inträffade gå som hatbrott. I den bästa av världar leder till en diskussion om psykiatrin bör hantera kontakten med "arga unga män" med AS-diagnos.
Citera
2018-11-11, 18:53
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:

Jag ser också fram mot det, men jag tror att vi kan bli besvikna. Vad jag förstått växte han upp i ett väl fungerande hem, men han var själva udda och avvikande från tidig ålder.
Ett av vår tids stora tabun att prata om det faktum många människor föds med potential att vara farliga. Vi söker alltid en förklaring i livshistorien, eftersom vi är så otroligt indoktrinerade med föreställningen om att individen är god och att samhället korrumperar.
Citera
2018-11-11, 19:15
Medlem
Citat:
Samma för mig, vill också veta varför han blev ett sånt monster

Föräldrarna kan inte gjort mycket, tror jag eftersom jag har en son som blivit mobbad både fysisk o psykiskt mellan 9 år tills han gick ur nian. Jag gjorde ALLT för att han skulle må så bra som möjligt, sprang till skolan för att ta diskussionen, blev arg på lärarna som gjorde för lite m.m

Det finns hjälp att få!
Om man levt hela sitt liv utan vänner så är det svårt att veta/känna hur man bemöter andra. Gudskelov sker sådant här extremt sällan.
Jag tror att en människas (Nella) liv och en annans (JF) framtid kunnat räddas om JF haft någon som brydde sig om honom.
Vad jag förstår var det en slump att JF stötte på just Nella.

Vila i frid
Citera
2018-11-11, 19:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag ser också fram mot det, men jag tror att vi kan bli besvikna. Vad jag förstått växte han upp i ett väl fungerande hem, men han var själva udda och avvikande från tidig ålder.
Ett av vår tids stora tabun att prata om det faktum många människor föds med potential att vara farliga. Vi söker alltid en förklaring i livshistorien, eftersom vi är så otroligt indoktrinerade med föreställningen om att individen är god och att samhället korrumperar.
Visst har du rätt, vi har släppt ut både ofarliga och farliga psykfall utan att ha kompetens för att avgöra vad som kan hända. Den här killen borde ha suttit på sluten psykiatrisk avdelning redan vid första tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in