Citat:
Ursprungligen postat av
duqu
Känns mer som man försöker skrämma JA ut ur ambassaden nu.
Det verkar ju så. Fast med tanke på de möjliga konsekvenserna av ett utlämnande och vad han redan varit med om så undrar jag om han bryr sig om att någon (ev) fejkar ett inbrott. Kanske bedömer han det bara som en förväntad störning.
Märkligt och rättsvidrigt händelseförlopp. USA gillar inte att Wikileaks publicerar läckor. Då hoppar man på deras tidigare chef med personliga psykningar medan man inte gör några anklagelser mot sajten själv. Lite grand hugg i ryggen tycker jag det verkar som.
Sverige stöder väl Wikileaks verksamhet eftersom Banhof hostar sajten. Vår regering anser den väl inte illegal i alla fall.
Och ingen (synlig) bevakning av lägenheten! Jag undrar om det står ett gäng bobbies beredda att hugga honom om han schappar. Förmodligen blir det väl en diplomatisk lösning. Ecuador vill nog inte vara inblandad i en dramatisk flykt.
Men det går inte helt att utesluta att en bil kör upp och han försvinner i den för vidare transport med skepp ... Låter fantastiskt men detta ärende är inte normalt.

Snowdens flykt var ju delvis dramatisk.
Det är fel att han får lida personligen. Man borde ha en normal rättsprocess mot Wikileaks om man anser sajten olaglig.