Citat:
Ursprungligen postat av
WeAreMotorhead
Herregud, hur mycket måste man förklara för att folk ska fatta?
Det är ju precis det jag skriver, svänger du ut framför mig så jag måste bromsa är det du som gör fel.
Men du kan ju välja själv om du vill bryta mot lagen eller inte, ligg kvar i högerfilen och låt mig passera först innan du rattar ut i vänsterfilen, svårare än så är det inte.
Att jag redan bryter mot lagen genom att köra för fort är odiskutabelt, men det ger inte dig rätten att leka polis.
Man behöver inte "leka polis" som du uttrycker det.
Behöver jag göra en omkörning och det finns utrymme i vänsterfilen så gör man en omkörning.
Om du som kommer bakom kör så fort alt inte kan läsa trafiksituationen och måste bromsa, so God help you...........
Trycker du dig upp i röven på mig för att påvisa att jag har gjort fel.............då tänds först dimljusen bak, hjälper inte det så sänker jag hastigheten, hjälper inte det heller så tänder jag bromsljusen UTAN att egentligen bromsa.
Har ni så bråttom att ni riskerar ert eget och andras liv för 10 sekunder så är det dags att fundera på vilket liv ni lever och lära er att planera livet, tiden bättre än ni planerar er körning.