2018-11-10, 12:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jaha. Någon annan var president i våras och förra året.

Jaha. Någon annan var president i våras och förra året.

"Man" gav upp den. Partiet eller Trump? Du har inte riktigt koll på vad du själv vill säga.

Se vad exakt? Jag förutspådde att du inte kunde förklara vad du menade med "fascism". Och du kan uppenbarligen inte.

Då får vi se hur långt det räcker.

Med det sagt så gillar jag faktiskt hur du återkommer med "historieböckerna". Det visar på ett bra sätt på vilket totalt genomruttet etablissemang västvärlden har. Allt måste rökas ut. Varenda liten råtta på varje historiedepartmentet på varje universitet. Varje person som köper in sådana "historieböcker" för skattepengar måste konfronteras personligen. Det räcker inte att besegra Hillary i ett val.
Att säga jag har en större knapp är bara nonsens, och det är ungefär det vi fått på Nordkorea och trumpen.
Men kanske trumpen vill gå till val 2020 med sina fantastiska framgångar i Nordkorea, men vad har han gjort mer än ropa jag har större knapp.
Man måste arbeta, annars kan man inte ta någon ära alls.

Ser du upprepar samma mening igen, saken är att trumpen har bara gjort en liten del av ekonomin.
Det finns liksom inget mer och säga där, men förstår ni rassar är ledsna att en nigger har gjort ett bra jobb före trumpen.
Detta kommer också återfinnas i historieböckerna.

Ja, man valde permanenta skattesänkningar till de som inte ens är i behov av pengar.
Och till murens nackdel.
Och till den permanenta skattesänkningen lånade man till.
Så muren gav man upp med det "beslutet".

Jag tänker inte övertyga en fascist att fascism inte är på G, det är ju liksom fascistens huvudsyfte och göra det i lönndom.
Men det börjar bli klarare och klarare att fascism är vad som de vandrar emot i administrationen.
Och speciellt tydligt nu när man håller på med journalister, det är ett tydligt tecken.
Som president ska man kritiseras, men som fascist vill man inte detta.
Och det har trumpen med all tydlighet visat, och detta kommer bli en sak till 2020, fast jag tror inte man tar det till kärnan(men det återstår och se(Det kan även vara en diktator trumpen vill vara också, för sällan man ser en ledare med en sån jävla fascination av fascister och diktatorer som trumpen har)).

Vad du inte förstår märker jag, och det är att fakta komerm skrivas i historieböckerna.
Och enda som kan stoppa detta är att USA blir en strikt fasciststat eller diktatur.
Det är först då man kan kontrollera fakta och med våld troligtvis.

Iran har man faktiskt inte gjort nått, det är bara luft ifrån trumpen, då de ville tydligen ge upp kontrollerna.
Iran är bara en inrikespolitiks bricka.

Ja, jag gillar också historien i såna här fall, för det kommer förminska er till lögnare i en hel del fall.
men jag förstår att svart och vitt är förvänta här.
Vad det är för skattepengar du pratar om har jag inte en susning om, men det påverkar dock inte historieböckerna skrivande och om bondfångaren som intog vitahuset och tog med sina kriminella avskum med sig(Vilket man håller på och fortsätta bevisa, och här har vi en riktig markör för fascism och det är att lägga ned Mueller).
Citat:
Ursprungligen postat av Henrykontro
Duktig på politik??? Han har släppt in miljoner illegala flyktingar och förstört hela Kalifornien
Obama sparkat ut mest invandrare av dom alla, och vad var det du sa nu igen.

ÄVEN så är det på KLARA minussiffror och invandringen söderifrån.
Så vad var det du sa nu igen???
2018-11-10, 14:04
Medlem
Trump kommer förlora. Varför? Han har inte media på sin sida. Demokraterna har pengarna och propagandan samt att Demokraterna är ett parti för alla.

Dock så kommer många vara missnöjda med Demokraterna med tanke på att det kommer vara de vita som får kandidera till presidentposten och den svarta falangen får lämnas utanför för att rösta på de vita. Brukar vara så när ett parti öppnar sig för globalismens avskum (invandrare). Då gäller det att blåsa dem så mycket som det går. Så länge dem röstar rätt så kan man ta in dem. Annars sparkar man ut dom.
2018-11-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Trump kommer förlora. Varför? Han har inte media på sin sida. Demokraterna har pengarna och propagandan samt att Demokraterna är ett parti för alla.

Trams. Sånt där skrevs här på flashback inför valet 2016 och det förkastades som värdelöst då precis som det ska förkastas nu.

Citat:
Dock så kommer många vara missnöjda med Demokraterna med tanke på att det kommer vara de vita som får kandidera till presidentposten och den svarta falangen får lämnas utanför för att rösta på de vita. Brukar vara så när ett parti öppnar sig för globalismens avskum (invandrare). Då gäller det att blåsa dem så mycket som det går. Så länge dem röstar rätt så kan man ta in dem. Annars sparkar man ut dom.

Vad här det här för fantasier nu då? Alla "invandrare" röstar "rätt" ändå och det du skriver har ingen logiskt följd.. först pratar du om afrosvenskar sedan om invandrare helt plötsligt. I vilket fall så är jag totalt emot att ta in invandrare till Sverige som röster "rätt" i någon mening. De kan rösta "rätt" hemma i stället.
2018-11-10, 14:29
Medlem
Citat:

Han hade inte medierna på sin sida när han blev vald första gången, så det säger väldigt lite. Trump kommer givetvis vinna 2020, om han inte begår någon extraordinärt stor tabbe, typ att skicka massa trupper att invadera Iran eller dylikt. Hans approval ratings går hela tiden uppåt och ekonomin går i det stora hela väldigt bra. Demokraterna är dessutom splittrade och har inget självklart val till presidentposten, bara en samling misslyckade individer. Ja om de inte vill sätta deras tillit till Hillary igen...
2018-11-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Han hade inte medierna på sin sida när han blev vald första gången, så det säger väldigt lite. Trump kommer givetvis vinna 2020, om han inte begår någon extraordinärt stor tabbe, typ att skicka massa trupper att invadera Iran eller dylikt. Hans approval ratings går hela tiden uppåt och ekonomin går i det stora hela väldigt bra. Demokraterna är dessutom splittrade och har inget självklart val till presidentposten, bara en samling misslyckade individer. Ja om de inte vill sätta deras tillit till Hillary igen...

Jag vet du har fel. Media har makten och dem gjorde så Trump förlorare huset.
2018-11-10, 14:45
Medlem
Citat:
Trams. Sånt där skrevs här på flashback inför valet 2016 och det förkastades som värdelöst då precis som det ska förkastas nu.

Trump förlorade huset. Förklara det.
2018-11-10, 14:52
Medlem
Citat:
Jag vet du har fel. Media har makten och dem gjorde så Trump förlorare huset.

Media har mycket makt, ja. Men detta är inget nytt, och om det var orsaken till varför Dems vann huset så skulle Trump aldrig ha vunnit valet. Den sittande presidentens parti brukar alltid förlora huset vid mellanårsvalet. Det finns bara ytterst få exempel när detta inte har hänt. Och det beror alltså inte på media.
2018-11-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Media har mycket makt, ja. Men detta är inget nytt, och om det var orsaken till varför Dems vann huset så skulle Trump aldrig ha vunnit valet. Den sittande presidentens parti brukar alltid förlora huset vid mellanårsvalet. Det finns bara ytterst få exempel när detta inte har hänt. Och det beror alltså inte på media.

Men varför skedde det? Hade GOP gjort dåligt ifrån sig?
2018-11-10, 14:54
Medlem
Citat:
Trump förlorade huset. Förklara det.

Läs på lite om anledningarna till det själv. Det är inte min uppgift att förklara saker för dig. Jag vet inte exakt vad du har tänkt dig här men vi kan göra några jämförelser:
  • Obama: Förlorade "huset" stort 2010. Blev återvald med ganska bra marginal.
  • Bill Clinton. Förlorade "huset" 1994 men blev återvald utan några som helst problem.
  • Ronald Reagan. Förluster i huset 1982. Vann 49/50 delstater två år senare.

Så om du av någon oförklarlig anledning fått för dig att om "huset" förluras så innebär det att man inte blir återvald så är det nu avfärdat som ännu mer trams från ditt håll.
2018-11-10, 14:56
Medlem
Citat:
Men varför skedde det? Hade GOP gjort dåligt ifrån sig?

Nej, inte nödvändigtvis. Om du inte vill påstå att varje sittande presidents parti vid mellanårsvalen alltid gjort dåligt ifrån sig.
2018-11-10, 14:56
Medlem
Citat:
Läs på lite om anledningarna till det själv. Det är inte min uppgift att förklara saker för dig. Jag vet inte exakt vad du har tänkt dig här men vi kan göra några jämförelser:
  • Obama: Förlorade "huset" stort 2010. Blev återvald med ganska bra marginal.
  • Bill Clinton. Förlorade "huset" 1994 men blev återvald utan några som helst problem.
  • Ronald Reagan. Förluster i huset 1982. Vann 49/50 delstater två år senare.

Så om du av någon oförklarlig anledning fått för dig att om "huset" förluras så innebär det att man inte blir återvald så är det nu avfärdat som ännu mer trams från ditt håll.

Förklara varför det sker. Magi?
2018-11-10, 15:00
Medlem
Citat:
Förklara varför det sker. Magi?

Varför vad sker? Om du syftar på de val jag tog upp så står det dig fritt att läsa på om det. Var så god: börja. Har du frågor om det så kan jag eventuellt hjälpa dig sedan. Det tas med fördel i PM.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in