2018-11-09, 13:33
Medlem
-EE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGrodan
Det skulle ha kommit en del egna erfarenheter i del två, som hade blivit rätt lång. Till skillnad från foliehattarna här på Flashback så fick jag faktiskt ut stora delar av Säpos spaningspromemorior på mig och jag har, av helt andra skäl, haft viss insyn i NOA-spanarnas vardag. Jag ser ingen anledning att riskera att outa mig med att vara väldigt detaljrik om platser och tidpunkter, sådant kan nämligen identifiera mig. Och efter den reaktion som jag fått i tråden så inser jag att det heller inte finns någon anledning att berätta mer. Alla vet tydligen redan allt.

Jag hade hoppats på att den skulle fyllas av seriöst snack om modernt polisarbete, det är inte magi de håller på med och jag hoppades att skeptiker och konspirationsteoretiker skulle hålla sig borta.

Jag hade fel. Ser ingen anledning att fortsätta den här tråden.

Hej!

Försökte skicka PM till dig men man måste ha minst 50 inlägg och 30 dagars medlemskap.

Det var jag som startade tråden om KSI.

Blev bara lite nyfiken på hur du fick ut spaningspromemoriorna från SÄPO? Vad angav du för skäl tex?

Jag har anmält mitt fall till både:

http://www.siun.se/ för MUST/KSI/FRA

http://www.sakint.se/ för SÄPO

De fann att ingen otillbörlig spaning skett. Men det säger ingenting i princip då man med otillbörlig menar att den bryter mot lagen.

Fortsätt gärna att skriva!

Mvh -EE-
Senast redigerad av -EE- 2018-11-09 kl. 13:48.
Citera
2018-11-09, 18:24
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Det skulle ha kommit en del egna erfarenheter i del två, som hade blivit rätt lång. Till skillnad från foliehattarna här på Flashback så fick jag faktiskt ut stora delar av Säpos spaningspromemorior på mig och jag har, av helt andra skäl, haft viss insyn i NOA-spanarnas vardag. Jag ser ingen anledning att riskera att outa mig med att vara väldigt detaljrik om platser och tidpunkter, sådant kan nämligen identifiera mig. Och efter den reaktion som jag fått i tråden så inser jag att det heller inte finns någon anledning att berätta mer. Alla vet tydligen redan allt.

Jag hade hoppats på att den skulle fyllas av seriöst snack om modernt polisarbete, det är inte magi de håller på med och jag hoppades att skeptiker och konspirationsteoretiker skulle hålla sig borta.

Jag hade fel. Ser ingen anledning att fortsätta den här tråden.

Du blev lite för allmän för att det skulle bli intressant. De flesta är inte intresserade av hur de blivit utbildade utan om själva verksamheten. Jag tycker du borde fortsätta och berätta om dina unika erfarenheter.

Det hade varit väldigt intressant.
Citera
2018-11-10, 00:41
Medlem
arabansplitternys avatar
Varför skulle Säpo berätta att de spanat på dig?...
Citera
2018-11-10, 03:30
Medlem
GladaGrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -EE-
Hej!

Blev bara lite nyfiken på hur du fick ut spaningspromemoriorna från SÄPO? Vad angav du för skäl tex?

Jag har anmält mitt fall till både:

http://www.siun.se/ för MUST/KSI/FRA

http://www.sakint.se/ för SÄPO
Säkerhetspolisen vidtog en rad tvångsåtgärder mot mig (bland annat telefonavlyssning) i samband med en brottsutredning och då har man viss rätt att få veta vad som gjorts, det lämnades också ut promemorior från när de spanat på mig. Naturligtvis inte en fullständig redovisning utan endast vid vissa särskilda dagar, skälet för att just dessa lämnades ut tänker jag lämna därhän. Att jag underrättades om avlyssningen har också sina särskilda skäl, det var lagstadgat och inte något som läckte.
Citat:
De fann att ingen otillbörlig spaning skett. Men det säger ingenting i princip då man med otillbörlig menar att den bryter mot lagen.
Otillbörlig spaning kan det aldrig vara frågan om. Det är aldrig otillåtet att spana. Däremot kan tvångsåtgärder vara otillåtna och den som utsätts för sådant kan få rätt stor insyn i sin personakt hos Säkerhetspolisen.
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
Varför skulle Säpo berätta att de spanat på dig?...
I samband med att tvångsåtgärder vidtogs mot mig i samband med brottsutredning så underrättades jag i efterhand, dock långt efteråt. Det kom inte som en överraskning, jag hade förstått att jag var övervakad men jag vet naturligtvis inte exakt under hur lång tid och det vet jag fortfarande inte. Att det var Säpo och inte annan myndighet visste jag inte heller förrän jag underrättades även om jag inte kunde tänka mig att det var någon annan myndighet som spanade på mig.
Citat:
Fortsätt gärna att skriva!
Orkar inte engagera mig mer just nu, får se hur jag gör. Som jag skrivit tidigare, det är inte magi de sysslar med och jag har redan sett hur foliehattarna reagerar med sitt tramsande och skeptiker som kritiserar och påstår att man är troll.
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Du blev lite för allmän för att det skulle bli intressant. De flesta är inte intresserade av hur de blivit utbildade utan om själva verksamheten. Jag tycker du borde fortsätta och berätta om dina unika erfarenheter.
Utbildningen säger en del om deras kompetens men det är också för att visa att de tar på sig byxorna med ett byxben i taget. Det här är inga övermänniskor med magiska krafter och superhemliga hjälpmedel. Inget jag skulle kunna skriva skulle avslöja något stort, jag har aldrig gjort gällande det, det är säkert en hel del jag inte vet.

Jag kanske drar mina erfarenheter senare vid något tillfälle. Tråden gick inte riktigt som jag ville. I korthet kan jag dock säga att mina erfarenheter vad gäller den rent fysiska spaningen så märkte jag den inte förrän jag utgick från att jag hade span på mig, då gick det rätt snabbt att få det bekräftat och jag fick en overklighetskänsla första gången. Jag hade varnats av en kontakt om att jag kunde ha span på mig, vid det tillfället så till och med påtalade han vissa saker men jag avfärdade det då. Man vill inte tro på det helt enkelt trots att jag hade goda skäl att tro att jag hade span på mig. Blir för omfattande att skriva om krånglet jag gjorde i mina rörelser för att få det bekräftat men jag såg samma bil några gånger på helt olika ställen (vid ett tillfälle på väldigt långt avstånd), det gav en bekräftelse, jag kollade bilnumret och det gick till en privatperson i Norrland, när jag väl förstod att jag hade span på mig så försökte jag uppträda så normalt som möjligt så begav jag mig till fots i kollektivtrafiken och då gick det rätt snabbt att upptäcka att jag även var förföljd till fots. Jag var ganska skärrad och gick därefter direkt hem och tror inte jag lämnade hemmet på två dagar. Det här tillfället (det första tillfället där jag vetat om det) redovisades aldrig för mig i den redovisning som jag fick ta del av långt senare.

I efterhand har jag fått redovisat sådana detaljer att jag förstått att Säkerhetspolisen haft en lägenhet (eller i vart fall kamera eller spanare som varit i en lägenhet vid några tillfällen) mitt emot min, jag lyckades dock aldrig lista ut vilken lägenhet, gjorde väl inga större försök i och för sig. De har dock inte haft särskilt mycket insyn i min lägenhet från den positionen så jag har i efterhand funderat på varför de ens hade kamera eller spanare där och jag har inget bra svar på det annat än kanske att spanarna behövde en bas i närheten och det blev den. Jag gjorde efterforskningar om tekniska hjälpmedel och eventuellt finns det teknik för att avlyssna lägenheter genom fönster med hjälp av laser. Jag har svårt att tro att det skulle ha använts, jag var ensamstående och hade sällan besök och de kan inte ha förväntat sig att få ut något viktigt genom detta. Så jag tror nog att de behövde en bas helt enkelt. Det låter mycket resurser men just att de lade ner mycket resurser vet jag helt säkert och kommer nog återkomma om hur jag vet det.

Nu blev det mycket mer skrivet än vad jag tänkte. Hade tänkt att del 2 om mina erfarenheter skulle vara mer strukturerad, nu blev det lite rörigt och jag har säkert missat en del detaljer.
Senast redigerad av GladaGrodan 2018-11-10 kl. 03:46.
Citera
2018-11-10, 07:28
Medlem
448s avatar
Har Säpo/Noa spanat på dig så har du kvar personal i området.

Boende i området som angivare , det är ofta folk i lägre samhällklassser med tid och desperat behov av pengar.

Folk med komplex mot sitt utseende t.ex , dessa är bittra och vill ge igen mot allt och alla.
En lokal hemlös hagga som driver omkring , man pratar lite med henne och köper en telefon som hon kan använda och ger nån hundring då och då.

Det lokala underättelsekontaktnätet är alltid lätt att lokalisera.

Ni kan helt lagligt ta bilder på dessa och hänga ut.

Polispersonal används ofta inte direkt utan kanske mest för att skrämmas som i mitt fall men det slutande för dom med en brutal psykisk misshandel både inför chef,kollegor och allmänhet.
Inspelad gallskrikehora är inget Säpo ville ha ut på nätet - ett tandlöst Säpo och Noa ser nu på

Visst förekommer användning av polispersonal istället för Säk spaningspersonal men passa då på och låta kamerorna rulla och ladda youtube full med dom ståtliga fånarna

Hur kul typer och driva med som helst när dom mopsar upp sig
Citera
2018-11-10, 08:15
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Säkerhetspolisen vidtog en rad tvångsåtgärder mot mig (bland annat telefonavlyssning) i samband med en brottsutredning och då har man viss rätt att få veta vad som gjorts, det lämnades också ut promemorior från när de spanat på mig. Naturligtvis inte en fullständig redovisning utan endast vid vissa särskilda dagar, skälet för att just dessa lämnades ut tänker jag lämna därhän. Att jag underrättades om avlyssningen har också sina särskilda skäl, det var lagstadgat och inte något som läckte.
Otillbörlig spaning kan det aldrig vara frågan om. Det är aldrig otillåtet att spana. Däremot kan tvångsåtgärder vara otillåtna och den som utsätts för sådant kan få rätt stor insyn i sin personakt hos Säkerhetspolisen.

I samband med att tvångsåtgärder vidtogs mot mig i samband med brottsutredning så underrättades jag i efterhand, dock långt efteråt. Det kom inte som en överraskning, jag hade förstått att jag var övervakad men jag vet naturligtvis inte exakt under hur lång tid och det vet jag fortfarande inte. Att det var Säpo och inte annan myndighet visste jag inte heller förrän jag underrättades även om jag inte kunde tänka mig att det var någon annan myndighet som spanade på mig.
Orkar inte engagera mig mer just nu, får se hur jag gör. Som jag skrivit tidigare, det är inte magi de sysslar med och jag har redan sett hur foliehattarna reagerar med sitt tramsande och skeptiker som kritiserar och påstår att man är troll.
Utbildningen säger en del om deras kompetens men det är också för att visa att de tar på sig byxorna med ett byxben i taget. Det här är inga övermänniskor med magiska krafter och superhemliga hjälpmedel. Inget jag skulle kunna skriva skulle avslöja något stort, jag har aldrig gjort gällande det, det är säkert en hel del jag inte vet.

Jag kanske drar mina erfarenheter senare vid något tillfälle. Tråden gick inte riktigt som jag ville. I korthet kan jag dock säga att mina erfarenheter vad gäller den rent fysiska spaningen så märkte jag den inte förrän jag utgick från att jag hade span på mig, då gick det rätt snabbt att få det bekräftat och jag fick en overklighetskänsla första gången. Jag hade varnats av en kontakt om att jag kunde ha span på mig, vid det tillfället så till och med påtalade han vissa saker men jag avfärdade det då. Man vill inte tro på det helt enkelt trots att jag hade goda skäl att tro att jag hade span på mig. Blir för omfattande att skriva om krånglet jag gjorde i mina rörelser för att få det bekräftat men jag såg samma bil några gånger på helt olika ställen (vid ett tillfälle på väldigt långt avstånd), det gav en bekräftelse, jag kollade bilnumret och det gick till en privatperson i Norrland, när jag väl förstod att jag hade span på mig så försökte jag uppträda så normalt som möjligt så begav jag mig till fots i kollektivtrafiken och då gick det rätt snabbt att upptäcka att jag även var förföljd till fots. Jag var ganska skärrad och gick därefter direkt hem och tror inte jag lämnade hemmet på två dagar. Det här tillfället (det första tillfället där jag vetat om det) redovisades aldrig för mig i den redovisning som jag fick ta del av långt senare.

I efterhand har jag fått redovisat sådana detaljer att jag förstått att Säkerhetspolisen haft en lägenhet (eller i vart fall kamera eller spanare som varit i en lägenhet vid några tillfällen) mitt emot min, jag lyckades dock aldrig lista ut vilken lägenhet, gjorde väl inga större försök i och för sig. De har dock inte haft särskilt mycket insyn i min lägenhet från den positionen så jag har i efterhand funderat på varför de ens hade kamera eller spanare där och jag har inget bra svar på det annat än kanske att spanarna behövde en bas i närheten och det blev den. Jag gjorde efterforskningar om tekniska hjälpmedel och eventuellt finns det teknik för att avlyssna lägenheter genom fönster med hjälp av laser. Jag har svårt att tro att det skulle ha använts, jag var ensamstående och hade sällan besök och de kan inte ha förväntat sig att få ut något viktigt genom detta. Så jag tror nog att de behövde en bas helt enkelt. Det låter mycket resurser men just att de lade ner mycket resurser vet jag helt säkert och kommer nog återkomma om hur jag vet det.

Nu blev det mycket mer skrivet än vad jag tänkte. Hade tänkt att del 2 om mina erfarenheter skulle vara mer strukturerad, nu blev det lite rörigt och jag har säkert missat en del detaljer.

Det stämmer att det inte behövs några mikrofoner för avlyssning längre. Kolla 18:20 in i videon länkad strax under så får du en enkel förklaring och ett enkelt exempel. Det är inte ens avancerad utrustning utan kan enkelt skapas av en vanlig svensson

(DEF CON 25) Matt Wixey - Hacking invisibly & silently with light & sound
https://www.youtube.com/watch?v=gFTiD7EnVjU

Lite andra intressanta videos från DEF CON om ämnet (det mesta från USA dock men vi vet alla varifrån den värdelösa svenska polisen hämtar inspiration nuförtiden).

(DEF CON 26) Wagging the Tail: Covert Passive Surveillance
https://www.youtube.com/watch?v=tYFOXeItRFM

(DEF CON 22) Am I Being Spied On?
https://www.youtube.com/watch?v=Bc7WoDXhcjM

(DEF CON 25) Tracking Spies in the Skies
https://www.youtube.com/watch?v=gFsPnIbzEco

(DEF CON 25) Government And Corporate Surveillance Of Mobile Geo-Location Data
https://www.youtube.com/watch?v=j23vcWqXUdw

(DEF CON 25) Learning about Government Surveillance Software
https://www.youtube.com/watch?v=7Obeod8X7Do

Den svenska polisen känns ganska inkompetent så det borde vara tämligen enkelt att kunna ta reda på om man är övervakad eller inte. Det var ju till exempel en skandal strax efter modet på Palme där den svenska polisen hade placerat någon enorm utrustning utanför någon politisk byggnad för att avlyssna. Det handlade om teknisk utrustning på flera kvadratmeter vilket självklart fick folk att undra varför en enorm låda plötsligt står strax utanför deras byggnad typ. Någon kunnig borde skriva en PDF-guide med knep och liknande för att ta reda på om man har span på sig
Senast redigerad av Linguas 2018-11-10 kl. 08:20.
Citera
2018-11-10, 12:14
Medlem
Vad är det för folk som får sådan intensiv spaning på sig? Knarksäljare? Eller någon som känner till något fall där spaningen definitivt inte var berättigad så att säga?
Citera
2018-11-10, 14:50
Medlem
-EE-s avatar
Citat:

Det är flashback i ett nötskal. Man måste räkna med att få mothugg och att en del tramsar i trådarna. Jag har samma problematik i min egen tråd. Men skriv gärna del två om du orkar. Alltid intressant att läsa när någon annan har liknande erfarenhet.
Citera
2018-11-10, 14:53
Medlem
-EE-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Vad är det för folk som får sådan intensiv spaning på sig? Knarksäljare?

Är det SÄPO som spanar är det andra orsaker. Jag gissar att TS varit en del av någon "miljö" på antingen vänster eller högerkanten.
Citera
2018-11-10, 15:01
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Jag har inte trott att jag skulle komma med några skakande uppgifter.

Kan av förklarliga skäl inte bevisa något.

Vi struntar i del två då.
Du planerade att skriva nåt men blev gnällig och ledsen.
Senast redigerad av RickRozay 2018-11-10 kl. 15:08.
Citera
2018-11-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Man brukar väl säga att Säpo är ingripandehanden och Säk är supporter organisationen IB som är som ett samlat ord för kontaktytan mot befolkningen.

T.ex om nu Säpo tycker jag skall tystas så skickar dom en med polisleg på mig - i mitt fall håna jag förnedra en liten snuthora.

Jag misshandla henne psykiskt brutalt inför hennes kollegor och allmänet för att punktmarkera.

Iaf så är Säk en brokig samling individer ofta i dom lägre samhällssiktena.Dessa utför all spaningsverksamhet åt Säpo och Noa - Polispersonal finns ofta i bakgrunden redo att lösa problem eller ingripa

Fan vad cool du är. Jag blir riktigt imponerad. Det där är förmodligen det mest framgångsrikaste, tuffaste och hårdaste du gjort i hela ditt liv.

Asså, jag skakar verkligen, du känns som en riktig tuffing. Alla på Flashback bugar för dig!
Citera
2018-11-10, 15:59
Medlem
448s avatar
Det är kul och håna och förnedra , därav min tongång - annars skulle jag inte ens pissa på dom om dom brann.

Stackarna är ju och läser och blir jättearga.

Jag skall lägga upp material om Säpo och Noa sedan så kan ni frotera er i resterna av dom förnedrade
och kanske ha lika kul som mig när dom försöker leka mer er av olika anledningar.

Jag blev ju påhoppad för att jag var intelligent,snygg och så - desutom närmade dom sig med frågor om varför jag kan engelska, vad gör jag på Nasa hemsida och annan skit.

Det skall ju ett alkoholskadat fosterhemsbarn vid Säk Göteborg skita i fullständigt

Dom åkte på så mycket stryk så till och med en livstidsdömd rysk kannibal skulle fått empati och tröstat Säpo Göteborgs personal - jävla socialfall som leker agenter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in