Citat:
Ursprungligen postat av
Alwaysright
Vill dra slutsatser och att fler hjälper till:
- hur många kommit in på utb (ganska få?)
- andel svenskar
- reaktion på de som åkt fast
Förvånad o besviken på att man agerat först nu!
Det är rutten företeelse !
Tror få läst FUP !
Absolut, det är synd att ingen har agerat tidigare med tanke på hur mycket deras "verksamhet" har tjänat hittills. Jag tror att det är betydligt mer än de pengar som polisen har hittat.
Men angående fuskare, de som har blivit påkomna kommer att bli relegerade. Att räkna ut andelen svenskar påverkar inte någonting i och med att platserna på universitet är inte baserat på hur många svenska/invandrare man tar in. Har man tagit någons utbildningsplats så har man, behövs inte några ytterligare kategorier. Om någon har fuskat tror jag inte att UHR låter de vara ifred. De kommer att avslå deras resultat utan att behöva ha en fällande dom.
De kommer att få fler påföljder, bli av med utbildningen, lån att betala tillbaka, böter osv. Jag tycker inte att man ska låtsas leka lagväktare och hänga ut folk bara för att vi är anonyma här.
Som exempel kan vi ta tjejen som led av psykiskt ohälsa. Hur mycket bättre blir det när du hänger ut hennes namn här?(Ser att några tror på att hon ljuger om det men jag tror att de tar fram mer bevis än just hennes ord. Det är inte lätt att ändra på rättens bedömning endast för att man säger att man lider av psykisk ohälsa.)
Det är en självklarhet att de ska få stå för konsekvenserna, vilket de kommer att göra. Men det är inte vi som ska göra arbetet. Ni pratar om att det är omoraliskt att fuska och samtidigt begår ni också omoraliska handlingar.