Citat:
Ursprungligen postat av
QuickFuse
Tänkte också på henne. Hennes historia är trovärdig, jag har dock inte läst vidare och kontrollerat om det stämmer ang. hennes sjukhusbesök och nuvarande studieresultat på läkarlinjen. Jag ser att hennes fall omfattar hela tre dokument.
Hur som helst, det som kvarstår och se är om tingsrätten dömer hennes på höjningen från 1,05 till 2.0 i högskoleprovet och hennes dåliga resultat i utprovningsdelen. (21 av 40 rätt).
Jag tror dock hon fälls, med tanke på hur få det är som sätter 2.0. Typ 70 personer av 50.000 provskrivare fick 2.0 år 2017.
Tycker inte alls hennes historia låter trovärdig.
Hon har alltså haft följande resultat tidigare på högskoleprovet:
0,9
0,95
1,05
Och sedan skriver 2,0.
Hon ska alltså ha fått 39/40 rätt på all de riktiga passen alltså 39*4 = 156/160. (Det är nog försvinnande få personer som har fått så många rätt på högskoleprovet, så det är inte bara det att hon sätter 2,0 utan att hon dessutom får så många rätt).
Medan hon fick 21/40 på utprövningspasset. Säg att hon skulle få runt det på alla passen så hade hennes resultat ganska såväl överensstämt med henne tidigare prestationer på högskoleprovet.
Sen att hon utnämner sig själv till en utav de bästa på läkarlinjen. De har väl betygsskalan godkänd/ej godkänd där? Så hur bedömer hon det.
Om hon nu av någon märklig anledning inte skulle bli dömd, så lär ju ändå UHR återkalla resultatet. Och det är väl det som kommer svida mest.