2018-11-09, 17:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Detta stämmer ej. Pappan var i lägenheten som polisen stormade under provdagen. I lägenheten fanns även brodern (oscar) och en man vid namn Alex*nder Z*h*ri.

Vems lägenhet var detta egentligen?

Utifrån FUP Aktbilaga 277 gjordes husrannsakan i en lägenhet på Slottsg*t*n (den sk. "Sambandscentralen") men ingen av HP-hjälpens huvudpersoner verkar ha varit skriven i den aktuella lägenheten? Även denne AZ bor/bodde väl på annan adress om man googlar på hans namn.

Utifrån Ratsit verkar det vara bostadsrätter som ligger på den aktuella adressen på Slottsg*t*n, och då borde det väl finnas en rättmätig ägare till den BR som fungerade som "Sambandscentral"?
Citera
2018-11-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Tydligen är denna Viktor även en misshandlare:
Vem har anmält honom?
Citera
2018-11-09, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Utifrån FUP Aktbilaga 277 gjordes husrannsakan i en lägenhet på Slottsg*t*n (den sk. "Sambandscentralen") men ingen av HP-hjälpens huvudpersoner verkar ha varit skriven i den aktuella lägenheten? Även denne AZ bor/bodde väl på annan adress om man googlar på hans namn.

Utifrån Ratsit verkar det vara bostadsrätter som ligger på den aktuella adressen på Slottsg*t*n, och då borde det väl finnas en rättmätig ägare till den BR som fungerade som "Sambandscentral"?
Lägenheten ägdes av 26-åringen men han ägde även en annan större lägenhet som han var bosatt i. Informationen förekommer i förhör från både pappan och 26-åringen själv
Citera
2018-11-09, 17:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Lägenheten ägdes av 26-åringen men han ägde även en annan större lägenhet som han var bosatt i. Informationen förekommer i förhör från både pappan och 26-åringen själv

Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Det är V*ctors gamla lägenhet, och han har skyddade personuppgifter.

Ah tack, då förstår jag.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-09 kl. 17:07.
Citera
2018-11-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
.....

Det är V*ctors gamla lägenhet, och han har skyddade personuppgifter.

Edit: 2:a på den.
Citera
2018-11-09, 17:08
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Det var 95% utländska namn. Skall vi tillsammans göra en lista
namn ort bevisläge utbildning
Nisse Nilsson Sthlm överbev läkarlinjen

FUP är ganska omfattande och snårig att tröska igenom. Hittade ingen översikt.

Jag började nerifrån:
FÖR EFTER STAD BEVIS LINJE
Josef Khadhem Sthlm överbevisad
Cimone Haroun Linköp överbevisad Läkarlinjen
Citera
2018-11-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Vem har anmält honom?

En som han har haft en mycket nära relation med, tolkar jag det som.
Mer om detta framgår i ett av förhören. Se förhör i Aktbil 256, nedre delen på sid 1024 + övre delen på sid 1028.
Senast redigerad av Laker 2018-11-09 kl. 18:17.
Citera
2018-11-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laker
En som han har haft en mycket nära relation med, tolkar jag det som.
Mer om detta framgår i ett av förhören. Se förhör i Aktbil 256, nedre delen på sid 1024 + övre delen på sid 1028.
Tack för hänvisningen. Tjejen som blir förhörd är hans ex-flickvän och han har ett barn tillsammams med henne. Tydligen ska de ha legat i vårdnandstvist i slutet av 2017 till början av 2018 då hon ska ha begärt ensam vårdnad om derss barn.
Citera
2018-11-09, 19:21
Medlem
Fullständig Huvudförhandlingsplan för de som är intresserade:
http://www.norrkopingstingsratt.domstol.se/Domstolar/norrkopingstingsratt/Norrk%C3%B6pings%20TR%20B%201296-18%20Aktbil%20246.pdf

Ytterligare länk:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/advokat-den-atalade-menar-att-han-handlat-i-god-tro
• Kort intervju med advokat Silbersky, från igår, i vilken han bl.a. berättar att hans klient inte ens skulle ha varit medveten om att det klienten i fråga ägnat sig åt, i detta nätverk, skulle ha varit brottsligt.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=160&artikel=7087194
• I denna länk, från idag, vill Silbersky förtydliga att så fort hans klient förstått att det hela varit olagligt har vederbörande omgående upphört med att delta i verksamheten
Citera
2018-11-09, 19:23
Medlem
Citat:
Tänkte också på henne. Hennes historia är trovärdig, jag har dock inte läst vidare och kontrollerat om det stämmer ang. hennes sjukhusbesök och nuvarande studieresultat på läkarlinjen. Jag ser att hennes fall omfattar hela tre dokument.

Hur som helst, det som kvarstår och se är om tingsrätten dömer hennes på höjningen från 1,05 till 2.0 i högskoleprovet och hennes dåliga resultat i utprovningsdelen. (21 av 40 rätt).

Jag tror dock hon fälls, med tanke på hur få det är som sätter 2.0. Typ 70 personer av 50.000 provskrivare fick 2.0 år 2017.

Tyckte inte att hennes historia var trovärdig, en gråthistoria där hon upprepa sitt psykiska tillstånd gång på gång, mån att få med sjukhus vistelsen. Hon har helt klart ett större intellektuellt och socialt (och ekonomiskt) kapital än de flesta andra misstänkta fuskare - och hon spelar ut de korten, tex är pojkvännens vittnesuppgifterna som ska stärka hennes uppgifter inkomna via jurist om jag inte minns fel...
Citera
2018-11-09, 20:02
Medlem
Citat:
Tänkte också på henne. Hennes historia är trovärdig, jag har dock inte läst vidare och kontrollerat om det stämmer ang. hennes sjukhusbesök och nuvarande studieresultat på läkarlinjen. Jag ser att hennes fall omfattar hela tre dokument.

Hur som helst, det som kvarstår och se är om tingsrätten dömer hennes på höjningen från 1,05 till 2.0 i högskoleprovet och hennes dåliga resultat i utprovningsdelen. (21 av 40 rätt).

Jag tror dock hon fälls, med tanke på hur få det är som sätter 2.0. Typ 70 personer av 50.000 provskrivare fick 2.0 år 2017.
Tycker inte alls hennes historia låter trovärdig.
Hon har alltså haft följande resultat tidigare på högskoleprovet:
0,9
0,95
1,05
Och sedan skriver 2,0.
Hon ska alltså ha fått 39/40 rätt på all de riktiga passen alltså 39*4 = 156/160. (Det är nog försvinnande få personer som har fått så många rätt på högskoleprovet, så det är inte bara det att hon sätter 2,0 utan att hon dessutom får så många rätt).
Medan hon fick 21/40 på utprövningspasset. Säg att hon skulle få runt det på alla passen så hade hennes resultat ganska såväl överensstämt med henne tidigare prestationer på högskoleprovet.
Sen att hon utnämner sig själv till en utav de bästa på läkarlinjen. De har väl betygsskalan godkänd/ej godkänd där? Så hur bedömer hon det.

Om hon nu av någon märklig anledning inte skulle bli dömd, så lär ju ändå UHR återkalla resultatet. Och det är väl det som kommer svida mest.
Citera
2018-11-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lorisi
Tyckte inte att hennes historia var trovärdig, en gråthistoria där hon upprepa sitt psykiska tillstånd gång på gång, mån att få med sjukhus vistelsen. Hon har helt klart ett större intellektuellt och socialt (och ekonomiskt) kapital än de flesta andra misstänkta fuskare - och hon spelar ut de korten, tex är pojkvännens vittnesuppgifterna som ska stärka hennes uppgifter inkomna via jurist om jag inte minns fel...

Jag mjuknar lätt för gråthistorier...

Ta exemplet med killen där modern kastade all utrustning i vattnet när hon öppnade paketet. Jag tror en del hajade till när dom fick paketet fyllt med sladdar och små prylar. Och många funderade vad dom höll på med, när dom klädde på sig utrustningen.

Så att hon ångrade sig i sista stund kan man inte ta för uteslutet. På så sätt tyckte jag att hennes historia var trovärdig. Men gick hon verkligen in i provlokalen utan fuskutrustningen? Jag är tveksam till att hon fixade 2.0 utan hjälp.

Jag skall läsa igenom hennes fall senare ikväll. Intressantast är om hennes telefon var uppkopplad mot fuskcentralen eller ej. Återkommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in