Citat:
Andra? Jag ha bara sett dig genom hela tråden älta att de som vänder sig mot din Sc-konspiratonen utan att du lyckats påvisa ett enda belägg, är scientologer.
Du inser nog att det ser lite fånigt ut.
Update, du äger inte den här tråden för att du haft den dåliga smaken att älta samma sak i snart ett år och trots det inte lyckats framlägga en enda sak som stödjer din tes.
Men jag förstår. Du anser att föräldrana var vid sina sinnes fulla bruk. Ok, jag tror det inte. Mina belägg är vittnesuppgifter från rektor, kollegor och brottet som sådant. Du förstår det finns inga tidigare fall av människor som dödar sina barn som är psykiskt friska.
Du inser nog att det ser lite fånigt ut.
Update, du äger inte den här tråden för att du haft den dåliga smaken att älta samma sak i snart ett år och trots det inte lyckats framlägga en enda sak som stödjer din tes.
Men jag förstår. Du anser att föräldrana var vid sina sinnes fulla bruk. Ok, jag tror det inte. Mina belägg är vittnesuppgifter från rektor, kollegor och brottet som sådant. Du förstår det finns inga tidigare fall av människor som dödar sina barn som är psykiskt friska.
Det finns fall där en förälder dödat sitt eller sina barn och ansetts psykiskt frisk, såtillvida att hen inte ansetts varit i behov av psykiatrisk vård under eller efter händelsen. Dessa mördare har då ansetts tillräkneliga och dömts till fängelse.
Exempel är Dalarömorden, Stenbrottsmorden osv.
Dessa föräldrarna har varit fullt medvetna om att de mördade sina/sitt barn, de har planerat det under längre tid och deras skäl har varit hämnd eller livförsäkringspengar.
Det som skiljer Bjärredsfallet från andra barnamord/filicid är att det här var två utåt sett förnuftiga, sunda vettiga, ostraffade vuxna som enligt polisens uppgifter planerade och mördade barnen i samförstånd.
Ur testamentet framkommer att de måste ha planerat detta minst i flera dagar.
Föräldrarna hade skött sina kvalificerade arbetsuppgifter väl på sina jobb, de var inplanerade på mer jobb dagarna efter de hittades. Finns inga uppgifter om någon sjukskrivning av psykiatriska orsaker och någon orosanmälan om familjen hade aldrig gjorts. Barnen hade också presterat mycket väl i skolarbetet för åk 5 respektive åk.8. Enligt vittnen fanns inga synbara fysiska handikapp hos barnen.
Föräldrarna hade fasta anställningar sedan flera år, var mycket uppskattade på sina respektive jobb, pappan skulle tilldelas en professur framöver. De bodde i ett fint hus i en lugn trevlig skånsk stad med bra miljö för barn, hade gungor på tomten, liksom pool och växthus. De hade god ekonomi, anhöriga syskon och föräldrar i livet. De var musikaliska och spelade flera instrument.
Föräldrarna hade skrivit ett gemensamt avskedsbrev där de uppgav att de mördade barnen i samförstånd och att detta skedde på grund av att "de inte såg någon framtid eller livskvalité på grund av barnens sjukdomssituation".
Jämför denna avskedsrad med informationen om familjen i övrig - det går helt enkelt inte ihop.
Det går inte att få en fullgod kompott av dessa uppgifter.
Det måste helt enkelt finnas ytterligare, för oss, okända ingredienser och komponeter bakom händelseförloppet.
Det är detta den här tråden handlat om i snart ett år.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-08 kl. 22:33.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-08 kl. 22:33.