2018-10-16, 13:45
Medlem
Varför sitter inte Jenny Ribsskog i kf?
Citera
2018-11-07, 14:55
Medlem
Lundellins avatar
Johan Tireland är numera politisk sekreterare i både landstinget och stadshuset. Staden har fått grepp om bunkerns tidigare maktbas i landstinget.
Citera
2018-11-07, 15:18
Medlem
Lundellins avatar
https://www.expressen.se/nyheter/sd-ledamot-lamnar-partiet-de-ar-kriminella-/

Citat:
SD-ledamoten Bengt Herke lämnar partiet och sin plats i Stockholms kommunfullmäktige.
Det efter att partiet inlett ett personärende på honom, rapporterar Dagens Nyheter.
– Jag accepterar inte att de inlett ett personärende mot mig och väljer därför att avgå. De är kriminella, säger Bengt Herke till DN.

Citat:
I tisdags fick SD-ledamoten Bengt Herke veta att Sverigedemokraterna inlett ett personärende på honom, skriver Dagens Nyheter.
Han valde då att självmant avgå.
Bengt Herke ställer sin plats i kommunfullmäktige till förfogande, och kommer inte bli politisk vilde.
Enligt Bengt Herke har han påpekat oegentligheter inom partiet. Beskedet om personärendet kom efter en tids konflikt med partitoppen i Stockholm, skriver DN.
– De har tillskansat sig löner som de inte har rätt till. De beslutade om anställningar under ett möte som de hävdat att jag närvarat vid, men det har jag inte. Jag har inte ens blivit kallad. Jag har därför ifrågasatt varför mitt namn finns på närvarolistan och även meddelat detta för personer på riksnivå, säger Bengt Herke till Dagens Nyheter.
DN skriver att de tagit del av protokollet från mötet. Det är daterat den 3 maj i år och det står att Bengt Herke är närvarande, utöver fyra andra personer. Bengt Herke har dock inte, till skillnad från de andra, undertecknat protokollet, skriver DN.

Vad är det som händer?
Citera
2018-11-07, 15:29
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundellin
Johan Tireland är numera politisk sekreterare i både landstinget och stadshuset. Staden har fått grepp om bunkerns tidigare maktbas i landstinget.

Johan Tireland tjänar numera mera än vad en riksdagsman gör.

50 000 som politisk sekreterare i Stadshuset.
18 000 som politisk sekreterare i Landstinget
68 000 per månad.

Inget mot honom personligt. Men den här trenden med att politiker sitter på dubbla stolar måste få ett slut. Ge någon ungsvensk chansen att få blomma ut.
Citera
2018-11-07, 20:13
Moderator
Siegfrids avatar
Ämnesrubrik ändrad (original 'Nytt kuppförsök i SD Stockholms stad')
/Mod.
Citera
2018-11-08, 13:12
Medlem
Citat:
Johan Tireland tjänar numera mera än vad en riksdagsman gör.

50 000 som politisk sekreterare i Stadshuset.
18 000 som politisk sekreterare i Landstinget
68 000 per månad.

När jag läste detta blev jag riktigt förbannad, då jag tycker att det är en alldeles för hög lön (även om det är upp till partiets representanter i de parlamentariska församlingarna att avgöra).

Nu har jag ringt respektive instans och begärt ut uppgifterna. Tireland får 50 procent av ett arvode för politisk sekreterare på 36 000 från landstinget och 50 procent av ett arvode för en politiskt sekreterare i stadshuset på 34 000. Han tjänar således 35 000, din jävla pajas.
Citera
2018-11-08, 14:15
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axiq
När jag läste detta blev jag riktigt förbannad, då jag tycker att det är en alldeles för hög lön (även om det är upp till partiets representanter i de parlamentariska församlingarna att avgöra).

Nu har jag ringt respektive instans och begärt ut uppgifterna. Tireland får 50 procent av ett arvode för politisk sekreterare på 36 000 från landstinget och 50 procent av ett arvode för en politiskt sekreterare i stadshuset på 34 000. Han tjänar således 35 000, din jävla pajas.

Det kan vara som så att jag sitter på förstahandsinformation. Bengt Herke har själv sett lönerna.

Linnea Vinge har 30 000 för en halvtidstjänst. Varför är det rimligt?
Citera
2018-11-08, 14:39
Medlem
Lundellins avatar
Wallmarks har gjort så mycket bedrägligt och omoraliskt inom SD, att det skulle ta dagar att räkna upp det.
Dock det senaste som jag skrev om igår, kanske tarvar en liten noggrannare kartläggning.

I maj fanns i SD:s fullmäktigegrupp endast två ledamöter kvar . Dan Kareliusson och Martin Westmont. Dan hade blivit så illa behandlad och utfryst av gänget runt Martin och Wallmark att han inte gick på några möten. Helt förståligt.
Så i hans ställe skall kallas förste reserv, vilket är Lotta Nordfeldt.

När anställning och löner skall diskuteras SKALL en skriftlig kallelse till möte sändas ut med dagordning i god tid.
Reserver skall också få kallelsen.

Kan inte ordinarie ledamot närvara, kliver reserven in med full rösträtt.

Protokoll skall föras och justeras av utvalda justeringsmän.

Nå, vad hände nu den 3 maj 2018?
Ingen kallelse sänds ut överhuvudtaget. Martin Westmont är den ende ledamoten överhuvudtaget närvarande på mötet och är alltså inte beslutsbehörig. En ledamot fattas ju.

Gruppen som möts är Martin och de till fullmäktige gruppen icke tillhörande, Peter Wallmark, Johan Tireland, Linnéa Vinge.

På mötet beslutas att Tireland, Wallmark, Westmont, Vinge skall få fortsätta hämta ut lön från stadshuset för resten av 2018. Dessa tillsättningar har tidigare skett helt regelvidrigt. Dessutom anställs Peter Wallmarks fru för en lön på 50.000/mån.

För att fejka att detta möte gått rätt till, lägger de till Bengt Herkes namn på närvarolistan. Han är andre reserv och skall kallas in om Lotta Nordfeldt ej kan närvara. Dock är det bara en lögn. Varken Lotta eller Bengt har någonsin kallats till mötet.

Efter mötet är det alltså olagligt fastslagit att fullmäktigegruppen som består av en ordinarie medlem, skall ha fem ”politiska sekreterare”.

Martin Westmont själv, 55.000/mån
Peter Wallmark, 50.000/mån.
Christina Wallmark, 50.000/mån.
Johan Tireland, 50.000/mån.
Linnéa Vinge, på halvtid och 30.000/mån.

Som sagt halvtid eller ej, ingen av dem jobbade för kansliet i stadshuset.

Fem ”pol.sek.” för en ledamot. Det finns inga nämndeuppdrag eller styrelseuppdrag för SD i stadshuset. Nada.

Efter maj, när de eliminerat Per Ossmer, satte även resandet igång. Arbetsresor till London, Amsterdam och Spanien för dessa tjuvande råttor. Det är frågan om 100.000-tals kronor. Martin Westmonts representationskonto vågar man inte ens tänka på. Dock lär väl allt komma upp på bordet nu.

Detta ett rent bedrägeri och stöld av skattemedel och ligger under allmänt åtal. Detta är ett gäng av bedragare och kriminella och de skall naturligtvis åtalas.

Korruptionsgruppen hos polisen kommer få något att bita i när de tar sig an Wallmarks och co eskapader inom SD.

Detta är bara toppen på Wallmarks isberg.
Citera
2018-11-08, 18:21
Medlem
Partiledningen har försökt begrava det här liket så att det inte skulle bli en skandal.

Ledningen har krävt att samtliga politiska sekreterare i Stadshuset skulle sägas upp då de varit väl medvetna om att tillsättningarna inte gått korrekt till samt då det är direkt regelvidrigt att vara sin egna politiska sekreterare.

Motivet för kommungruppen, där även flertalet ingår i SD Stockholm Stads distriktsstyrelse, har varit rent ekonomiska. Det finns pengar att hämta och då gör man det utan skrupler. Pengarna utgörs i grunden av skattemedel.

Samtliga sekreterare är uppsagda och anställningarna upphör den 1 januari.

Det var väl lite otursamt att det här kom fram i ljuset?

Anmärkningsvärt är att partiledningen vetat om att det på kommunal nivå förekommit oegentligheter och att folk skor sig på skattemedel. Är det frågan om bedrägeri så har partiledningen ett stort ansvar. De har medvetet försökt tysta ner det hela och säkert hoppats på att problemet ska försvinna.

...det försvann inte och det kommer mer.
Citera
2018-11-08, 19:00
Medlem
Jag har sällan beskådat en så stor mängd skitsnack i ett och samma inlägg, "Lundellin".

Citat:
I maj fanns i SD:s fullmäktigegrupp endast två ledamöter kvar . Dan Kareliusson och Martin Westmont. Dan hade blivit så illa behandlad och utfryst av gänget runt Martin och Wallmark att han inte gick på några möten. Helt förståligt.

Om du är så insatt som du vill verka så vet du varför Kareliusson fick lämna.

Citat:
För att fejka att detta möte gått rätt till, lägger de till Bengt Herkes namn på närvarolistan. Han är andre reserv och skall kallas in om Lotta Nordfeldt ej kan närvara. Dock är det bara en lögn. Varken Lotta eller Bengt har någonsin kallats till mötet.

Detta har redan diskuterats varvid personer i riksorganisationen konsulterats att agera en granskande instans. Det gick inte att finna några som helst oegentligheter och det hela har godkänts. Likaså har Herke själv fått granska sin signatur av protokollet och har inför högre instans verifierat att han närvarat på mötet och att det är hans originalsignatur på pappret. Att Herke fått en stroke efter detta tillfälle är det svårt att skylla Wallmark för.

Citat:

Fem ”pol.sek.” för en ledamot. Det finns inga nämndeuppdrag eller styrelseuppdrag för SD i stadshuset. Nada. .

Lönesättningarna har du helt fått om bakfoten. Exempelvis har både Tireland och Vinge enligt det till handlingarna förda protokoll betydligt lägre löner än de du anger. Dessa personer har sedan i högsta grad deltagit i arbetet i stadshuset och bland annat skrivit partiets budget.
Citera
2018-11-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axiq

Blah blah blah...

Nej det är du som är okunnig och uppenbarligen saknar du läsförmåga.

Det framgår klart at DN och Expressens artiklar att de tagit del av rapporten och den enda påskrift som saknas är Bengt Herkes.

Dan Kareliusson fick inte lämna utan satt kvar i kommunfullmäktige till den 14 oktober då hans förordnande gick ut. Att han inte gått till Stadshuset för att han mått allmänt dåligt över att behöva se och vistas med patrasket som huserat där är en helt annan sak.

Lönenivåerna ska jag inte uttala mig allt för mycket om men kan säga så mycket att jag tror fullt och fast att de stämmer och har vissa belägg att förankra min tro på, utan att ha sagt för mycket. Vad du sedan tror är helt upp till dig.
Citera
2018-11-08, 20:02
Medlem
Lundellins avatar
Citat:
Wallmarks har gjort så mycket bedrägligt och omoraliskt inom SD, att det skulle ta dagar att räkna upp det.
Dock det senaste som jag skrev om igår, kanske tarvar en liten noggrannare kartläggning.

Så i hans ställe skall kallas förste reserv, vilket är Lotta Nordfeldt.

När anställning och löner skall diskuteras SKALL en skriftlig kallelse till möte sändas ut med dagordning i god tid.
Reserver skall också få kallelsen.

Kan inte ordinarie ledamot närvara, kliver reserven in med full rösträtt.

Protokoll skall föras och justeras av utvalda justeringsmän.

Nå, vad hände nu den 3 maj 2018?
Ingen kallelse sänds ut överhuvudtaget. Martin Westmont är den ende ledamoten överhuvudtaget närvarande på mötet och är alltså inte beslutsbehörig. En ledamot fattas ju.

Gruppen som möts är Martin och de till fullmäktige gruppen icke tillhörande, Peter Wallmark, Johan Tireland, Linnéa Vinge.

På mötet beslutas att Tireland, Wallmark, Westmont, Vinge skall få fortsätta hämta ut lön från stadshuset för resten av 2018. Dessa tillsättningar har tidigare skett helt regelvidrigt. Dessutom anställs Peter Wallmarks fru för en lön på 50.000/mån.

Efter mötet är det alltså olagligt fastslagit att fullmäktigegruppen som består av en ordinarie medlem, skall ha fem ”politiska sekreterare”.

Martin Westmont själv, 55.000/mån
Peter Wallmark, 50.000/mån.
Christina Wallmark, 50.000/mån.
Johan Tireland, 50.000/mån.
Linnéa Vinge, på halvtid och 30.000/mån.

Fem ”pol.sek.” för en ledamot. Det finns inga nämndeuppdrag eller styrelseuppdrag för SD i stadshuset. Nada.

Efter maj, när de eliminerat Per Ossmer, satte även resandet igång. Arbetsresor till London, Amsterdam och Spanien för dessa tjuvande råttor. Det är frågan om 100.000-tals kronor. Martin Westmonts representationskonto vågar man inte ens tänka på. Dock lär väl allt komma upp på bordet nu.

Detta ett rent bedrägeri och stöld av skattemedel och ligger under allmänt åtal. Detta är ett gäng av bedragare och kriminella och de skall naturligtvis åtalas.

Korruptionsgruppen hos polisen kommer få något att bita i när de tar sig an Wallmarks och co eskapader inom SD.

Detta är bara toppen på Wallmarks isberg.

Hittade på Maggi Haglunds FB. Delade detta för diskussionsunderlag.
Senast redigerad av Lundellin 2018-11-08 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in