2018-11-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Håller helt med dig. Men det kan vara att det är bättre strategi att vara nationalistisk. Därför att människor behöver någonting att hänga upp saker på, att fokusera på.

Partiet behöver en djupare målsättning än enbart återvandring även om en sådan är både nödvändig och oundviklig.

Det behövs en mer genomarbetad ideologi och en uppbyggd partiorganisation.
Citera
2018-11-07, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Partiet behöver en djupare målsättning än enbart återvandring även om en sådan är både nödvändig och oundviklig.

Personligen tror inte jag att sverige kan reformeras. Och har svårt att tro att det kommer finnas kvar i någon igenkänlig form om tjugo år. Vad jag vill ha från AFS är politisk representation för svenskar.
Citera
2018-11-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Personligen tror inte jag att sverige kan reformeras. Och har svårt att tro att det kommer finnas kvar i någon igenkänlig form om tjugo år. Vad jag vill ha från AFS är politisk representation för svenskar.

Judarna bodde i mer än hundra år i Egypten innan de fick flytta hem igen. Ett kaos som byggts upp under 20 år kommmer att ta lika lång tid att lösa upp.

Världshistorien är full av hemvandringar ur diasporor.
Citera
2018-11-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Egentligen så är det rätt bra med 0,3% för ett parti som har som politik "Sverige åt svenskarna". Får de 2% i nästa val så vore det en sensation.

Jag tror dock man måste se det långsiktigt. Fundera över Sverige år 2100. Som jag ser det är det gamla Sverige för alltid borta. Däremot kan det återuppstå på "vita" områden. Muslimerna kan få Malmö t.ex.

AFS bör lägga nationalism åt sidan och istället fokusera på svenskar, oavsett landsgränser. Så länge det finns svenskar så behöver de ett parti.

Men man måste se det långsiktigt.

Du tramsar vidare i vanlig ordning! "Bör lägga nationalism åt sidan och istället fokusera på svenskar". Hur kan man fokusera på svenskar utan att vara nationalistisk? En omöjlighet!
Citera
2018-11-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Exakt vilken typ av "djupare" målsättning vill du ha?
Citera
2018-11-08, 06:34
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag strölyssnade visserligen bara på det senaste avsnittet, men inga konkreta aktiviteter aviserades. På twittersidan nämns dock, att Mikael Jansson tillsammans med ett 50-tal sympatisörer hyllat Gustav II Adolf nyligen, i Göteborg.

Jag undrar hur det går med HMF-polisanmälan mot Jeff Ahl?

Ja det lades upp bilder ifrån Gustav Adolfs torg på deras kanal igår såg jag. Såg riktigt fint ut, hade varit lugnt och stillsamt och fackeltåget anordnas ihop och gemensamt mellan AfS och DFS. Tillsammans är vi starka!
Citera
2018-11-08, 08:09
Medlem
25 AfS- och DFS-män i fackeltåg för fallna stormaktskungar är definitivt en valvinnare som bara kan göra partiet större. AfS går från klarhet till klarhet.

1990-talet, kom och hämta mig tillbaka skrek Mikael Jansson.
Citera
2018-11-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Du tramsar vidare i vanlig ordning! "Bör lägga nationalism åt sidan och istället fokusera på svenskar". Hur kan man fokusera på svenskar utan att vara nationalistisk? En omöjlighet!

Jag tror det finns en skillnad i att nationalisten kräver "Sverige åt svenskarna" - vilket är en omöjlighet i dagens Sverige. Eller åtminstone väldigt svårt, om man inte har 50% av rösterna. Man kan förvisso ha det i sitt principprogram, men risken med att ha en allt eller inget princip är att folk tröttnar.
Att stärka svenskarna kan man däremot alltid göra, precis som att HDP vill stärka kurders ställning i Turkiet.
Det är konstigt att de pro-svenska rörelserna alltid är så negativa.

Den som tror att Sverige kan bli "svenskt" igen måste vara en uppstoppad Södermalmshipster. Se er omkring lite. Ta en tur runt i olika förorter och kommuner. Det finns områden med tiotusentals svarthåriga människor. Det fylls på med fler varje dag, och kommer fortsätta göra det.
Citera
2018-11-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
25 AfS- och DFS-män i fackeltåg för fallna stormaktskungar är definitivt en valvinnare som bara kan göra partiet större. AfS går från klarhet till klarhet.

1990-talet, kom och hämta mig tillbaka skrek Mikael Jansson.

Jag tycker det är cringe. Och om AFS verkligen vill ha stort genomslag i valurnorna så borde de hålla vattentäta skott till DGS.

Å andra sidan, om nationalism betyder någonting så betyder det att hylla sin historia. Och att ge media möjlighet att snacka om 1990 talet skulle kunna vara ett sätt att få publicitet.
Citera
2018-11-08, 08:39
Medlem
AFS arrangerar alltså gemensamma evenemang med säljsekten DFS nu? Var kan man läsa om att de arrangerade fackeltåget tillsammans?
Citera
2018-11-08, 09:31
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Ja det lades upp bilder ifrån Gustav Adolfs torg på deras kanal igår såg jag. Såg riktigt fint ut, hade varit lugnt och stillsamt och fackeltåget anordnas ihop och gemensamt mellan AfS och DFS. Tillsammans är vi starka!
Citat:
"Till minne av Gustav Adolf den Store". Alternativ för Sverige anordnade under kvällen ett högtidlighållande av Gustav II Adolf i Göteborg. Ett 50-tal fosterlandsvänner samlades under @MikaelJansson8 ledning. Jansson höll tal om hjältekonungens gärning och en krans lades ned.
https://twitter.com/AfS_riks/status/1059921817912139779

https://alternativforsverige.se/minnesceremoni-f%C3%B6r-gustav-ii-adolf/

https://www.instagram.com/p/Bp2potxAWxl/

https://www.facebook.com/altforsverige/photos/pcb.772407803151487/772407746484826/?type=3&theater
Citera
2018-11-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag kan sätta min högra pungkula att majoriteten av dessa nästan 60k likes är köpta. Inte en chans i helvetet att så många skulle gilla dem, i alla fall inte öppet på Facebook. Det skulle var intressant att gå igenom dessa likes...

I övrigt finns det massa med anledningar att dom inte fick fler röster:

- Nybildat parti med minimal medial uppmärksamhet (visste ens 4% av svenskarna vilka de var?).
- För radikala och högljudda för att det skulle gå hem hos den stora massan, särskilt när SD finns som blivit liberalare och mer folkliga men ändå fokuserar på invandingen vilket går hem i stugorna.
- Fler öppna antisemiter på deras riksdagslista (inte minst Martin Hagwall med judenäse-filmen).
- Frontfigurerna för unga. Svårt för medelålders och uppåt att ta så pass unga politiker på allvar.
- Ställde inte upp i Landsting och Kommun vilket ger ett oseriöst intryck.
- Finns mängder med fler anledningar men kommer inte på fler just nu...

Den stora gåtan, vilket inte hör till denna tråden dock, är att SD inte fick fler röster. Mycket oväntat.

Nej, Facebooksidan hade inga köpa likes. Har själv fått statistik uppvisad på att de flesta gillamarkeringarna är från Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in