2018-11-06, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Konstigt att det gnälla så mycket på att AFS inte får mediautrymme. 1. De är ett obetydligt parti. 2. Alla som potentiellt skulle kunna rösta AFS känner till dem. 3. De har hållit massa torgmöten. 4. De skryter om att de är näst största partiet på Facebook. 5. De verkar vara favoritpartiet i alt-media.

Vad ska DN och Expressen skriva om ett obetydligt parti? När man frågar AFS supporters i tråden har de inte ens så mycket idéer komma med, annat än "sunt förnuft". Det blir en torftig artikel. Medier brukar inte skriva artiklar från sådana perspektiv.

Jag framförde bara spekulationen att en del av AFS retorik syftade till att uppvakta regimmedia. Enligt Donald Trumps modell. Så var inte tänkt som gnäll. Er regimmedia är döende i vart fall, så det är ett övergående problem.
Citera
2018-11-06, 14:00
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Jag framförde bara spekulationen att en del av AFS retorik syftade till att uppvakta regimmedia. Enligt Donald Trumps modell. Så var inte tänkt som gnäll. Er regimmedia är döende i vart fall, så det är ett övergående problem.

Tillräckligt levande för att folk i tråden skall gnälla om att de måste skriva om AFS eller att medias tystnad var anledningen till att de inte kom in(trots att AFS fick ganska mkt mediabevakning trots sin lilla storlek).
Citera
2018-11-06, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Tillräckligt levande för att folk i tråden skall gnälla om att de måste skriva om AFS eller att medias tystnad var anledningen till att de inte kom in(trots att AFS fick ganska mkt mediabevakning trots sin lilla storlek).

Hursomhelst är kvaliten på AFS företrädare och att det finns 20 000 svenskar som vill att vi ska fortsätta existera helt fantastiskt. AFS valresultat är det bästa valresultatet för något nationalistparti i sveriges historia. Jag hoppas bara att SD får riktigt inflytande under den här mandatperioden så alla kan se vad onda och värdelösa de är.
Citera
2018-11-06, 19:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx

Jag skulle säga att de fick en fenomenal mediabevskning givet det faktum att de var ett litet helt nystartat parti.

Därför är det komiskt när vissa anhängare skyller på media, inte på det politiska budskapet som väljarna inte ville ha.
Citera
2018-11-06, 22:12
Medlem
Kwatos avatar
Faktaresistensen hos endel debattörer är påtaglig. Det går naturligtvis jättebra att sitta och översvämma tråden med absurda åsikter om ett parti vars politik man förtalar, och som man inte bedömer med samma måttstock som man bedömer andra partier. Jag drar den rimliga slutsatsen att det bakom sådana åsikter döljer sig en ren illvilja.
Citera
2018-11-06, 23:30
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Faktaresistensen hos endel debattörer är påtaglig. Det går naturligtvis jättebra att sitta och översvämma tråden med absurda åsikter om ett parti vars politik man förtalar, och som man inte bedömer med samma måttstock som man bedömer andra partier. Jag drar den rimliga slutsatsen att det bakom sådana åsikter döljer sig en ren illvilja.

Vem debattera du med? Anser du verkligen str afs i förhållande till sin storlek blev tystade av media?
Citera
2018-11-07, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Hursomhelst, om AFS bara får 20 000 röster så är det de 20 000 som är svenskarnas framtid. De övriga är globohomo och på väg bort ur historien.

Tror rasblendern kommer snurra lika snabbt hos Sverigevännerna som hos globalisterna, såvida Sverigevännerna inte implementerar någon policy om att sluta föda söner. Det räcker ju med att läsa skvallertråden om Nataly Wright och Helena Cansington för att konstatera att dessa kvinnor står ganska högt i kurs hos vissa män.
Citera
2018-11-07, 12:55
Medlem
I den senaste "Kokta Grodan" meddelade Gustav att AfS är berett att dra ut på en ny valrörelse, ifall ett extraval skulle bli av - något han dock betvivlar kommer att ske.
Citera
2018-11-07, 13:10
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
I den senaste "Kokta Grodan" meddelade Gustav att AfS är berett att dra ut på en ny valrörelse, ifall ett extraval skulle bli av - något han dock betvivlar kommer att ske.
Har de någon annan aktivitet, mellan valrörelserna s.a.s., just nu t.ex?
Citera
2018-11-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Har de någon annan aktivitet, mellan valrörelserna s.a.s., just nu t.ex?

Jag strölyssnade visserligen bara på det senaste avsnittet, men inga konkreta aktiviteter aviserades. På twittersidan nämns dock, att Mikael Jansson tillsammans med ett 50-tal sympatisörer hyllat Gustav II Adolf nyligen, i Göteborg.

Jag undrar hur det går med HMF-polisanmälan mot Jeff Ahl?
Citera
2018-11-07, 20:08
Medlem
Egentligen så är det rätt bra med 0,3% för ett parti som har som politik "Sverige åt svenskarna". Får de 2% i nästa val så vore det en sensation.

Jag tror dock man måste se det långsiktigt. Fundera över Sverige år 2100. Som jag ser det är det gamla Sverige för alltid borta. Däremot kan det återuppstå på "vita" områden. Muslimerna kan få Malmö t.ex.

AFS bör lägga nationalism åt sidan och istället fokusera på svenskar, oavsett landsgränser. Så länge det finns svenskar så behöver de ett parti.

Men man måste se det långsiktigt.
Citera
2018-11-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Egentligen så är det rätt bra med 0,3% för ett parti som har som politik "Sverige åt svenskarna". Får de 2% i nästa val så vore det en sensation.

Jag tror dock man måste se det långsiktigt. Fundera över Sverige år 2100. Som jag ser det är det gamla Sverige för alltid borta. Däremot kan det återuppstå på "vita" områden. Muslimerna kan få Malmö t.ex.

AFS bör lägga nationalism åt sidan och istället fokusera på svenskar, oavsett landsgränser. Så länge det finns svenskar så behöver de ett parti.

Men man måste se det långsiktigt.

Håller helt med dig. Men det kan vara att det är bättre strategi att vara nationalistisk. Därför att människor behöver någonting att hänga upp saker på, att fokusera på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in