Citat:
Ursprungligen postat av
Bravegirl
Nu är det ju inte så att SD speciellt annonserade att han skulle komma. 552 stycken hade meddelat att de skulle komma på själva "Eventinbjudan" men det innebär inte att man är anmäld. För att en föranmälan skulle vara giltig så skulle man anmäla sig genom att betala in 100 kr innan. Då hade man säkrat sin plats och hade en "biljett".
Vilka som föranmält sig var det bara arrangören som kände till så detta med att det låter som om SD speciellt meddelat att han skulle komma är definitivt en sanning med modifikation.
Intressant kommentar Rosamund att man kunde valt att stanna hemma.... menar du att en enda person som dessutom av polis är MGM dvs skäligen misstänkt för mordet på LW ska styra flera hundra personer? Vilken maktposition du placerar honom i.
Jag hade inte en aning om att han skulle komma men om jag och övriga skulle fått ett mail av arrangören innan om att en skäligen misstänkt mördare skulle delta på eventet så JA, då hade både jag och många andra stannat hemma i tryggheten och sparat flera tusen som eventet kostade mig med resa och boende.
Det är ingen som ger honom en maktposition utan det är ni andra som återtar kontrollen och rätten att besluta om ni ska åka dit och riskera att känna obehag.
Att han åker dit kan ni inte ändra på, ni har bara makt över ert eget mående och liv. Det gäller alla människor till sist och syvende. Och inte bara för denna situation.
Svårt att förklara .. men hoppas en del gick fram iaf. Man kan inte förändra andra människor och deras beteenden, bara sig själv och sina egna, tyvärr.
Edit: sen visste jag dessutom inte att SD inte var anmäld och att det inte var känt för er m.m.