Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
De visste tydligen att SD skulle närvara på eventet eftersom han artigt anmälde sig i förväg.
De kunde valt att stanna hemma om de inte ville bli inlåsta med honom.
Nu är det ju inte så att SD speciellt annonserade att han skulle komma. 552 stycken hade meddelat att de skulle komma på själva "Eventinbjudan" men det innebär inte att man är anmäld. För att en föranmälan skulle vara giltig så skulle man anmäla sig genom att betala in 100 kr innan. Då hade man säkrat sin plats och hade en "biljett".
Vilka som föranmält sig var det bara arrangören som kände till så detta med att det låter som om SD speciellt meddelat att han skulle komma är definitivt en sanning med modifikation.
Intressant kommentar Rosamund att man kunde valt att stanna hemma.... menar du att en enda person som dessutom av polis är MGM dvs skäligen misstänkt för mordet på LW ska styra flera hundra personer? Vilken maktposition du placerar honom i.
Jag hade inte en aning om att han skulle komma men om jag och övriga skulle fått ett mail av arrangören innan om att en skäligen misstänkt mördare skulle delta på eventet så JA, då hade både jag och många andra stannat hemma i tryggheten och sparat flera tusen som eventet kostade mig med resa och boende.