2018-11-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det mest givna sättet att se det är att Trump förlorat en av två kamrar och därmed försvagats. En starkare senat väger inte upp det. Trump är objektivt sett en förlorare i och med denna rätt väntade utgång. Att dem haft förhoppningar om ännu större seger gör inte rep till vinnare.

Ja precis, tidigare hade rep majoritet i både huset och senaten. Nu endast i ett. Och det kan ju bara ses som en förlust för Trump och för det republikanska partiet.
Citera
2018-11-07, 18:50
Medlem
Raskaoverisens avatar
Först var det Russia Russia tjat i 2år och nu kommer det säkerligen show your tax returns 24/7 i stället.

Här har ni ett klipp Rachel Maddow's release of President Trump's tax returns from 2005.Det gick inte så väl.Trump had paid $38 million on income of $150 million that year
https://www.youtube.com/watch?v=zRD1GSkaI2I
Citera
2018-11-07, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Vi får hoppas att han nu kommer att tvingas till det. En man utan principer som vägrar offentliggöra sin deklaration har naturligtvis något att dölja. I bästa fall (för honom) mindre lögner i förhållande till offentliggjorda uppgifter. Mer troligt någonting större.

Men går det verkligen i huset? Är det inte något som HD har makten till att göra ?

Demokraterna verkar tro att dem kan styra hela USA med huset. Det går inte. Senaten och HD har högsta makten. Huset kan bara bestämma om budget samt skatteprioriteringar.
Citera
2018-11-07, 19:00
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Men går det verkligen i huset? Är det inte något som HD har makten till att göra ?

Demokraterna verkar tro att dem kan styra hela USA med huset. Det går inte. Senaten och HD har högsta makten. Huset kan bara bestämma om budget samt skatteprioriteringar.

Så har jag förstått det, tex påstås Paul Ryan som talman ha blockerat just detta.
Citera
2018-11-07, 19:01
Medlem
Har jag fel eller tänker jag rätt? Det där att begära extra granskning av skattedeklarationer bara för att man är politiska motståndare? Jag tycker det är helsjukt och som jag ser det i Svenska förhållanden är det väl Skatteverket som bestämmer vem och vad som skall granskas.

Skall då i USA alla personers deklarationer i Representanthuset och Senaten granskas extra noga eller what the fuck vad är det man vill ha.

På mig låter det bara som om man vill ställa till största möjliga oreda och inte låta politikerna sköta sina verkliga uppgifter. Ja dom skall granskas---där är jag med---men då skall ALLA granskas i lika hög grad och inte bara dom som anses "onda"...

Jag tror att Republikanerna har framtiden för Demokraterna är för splittrade med så mycket MÅNGFALD och man kommer inte att kunna göra alla nöjda i denna MÅNGFALD. Den som kommer efter Trumpeten blir också en man av format men som är smidigare än Trumpeten. Här behövs balls helt enkelt för att klara uppgiften. Hmmm men Margreth Thatcher hade inte balls.... ....men var stark ändå.
Citera
2018-11-07, 19:05
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Har jag fel eller tänker jag rätt? Det där att begära extra granskning av skattedeklarationer bara för att man är politiska motståndare? Jag tycker det är helsjukt och som jag ser det i Svenska förhållanden är det väl Skatteverket som bestämmer vem och vad som skall granskas.

Skall då i USA alla personers deklarationer i Representanthuset och Senaten granskas extra noga eller what the fuck vad är det man vill ha.

På mig låter det bara som om man vill ställa till största möjliga oreda och inte låta politikerna sköta sina verkliga uppgifter. Ja dom skall granskas---där är jag med---men då skall ALLA granskas i lika hög grad och inte bara dom som anses "onda"...

Jag tror att Republikanerna har framtiden för Demokraterna är för splittrade med så mycket MÅNGFALD och man kommer inte att kunna göra alla nöjda i denna MÅNGFALD. Den som kommer efter Trumpeten blir också en man av format men som är smidigare än Trumpeten. Här behövs balls helt enkelt för att klara uppgiften. Hmmm men Margreth Thatcher hade inte balls.... ....men var stark ändå.

Fråga Håkan Lans om hur galna Deep State kan vara där borta.

De griper efter halmstrån för att bygga en halmgubbe som sen målas att se helt realistisk ut.
Citera
2018-11-07, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Det är slutligen IRS som bestämmer om Trumps skattedeklarationer ska lämnas ut på en begäran.
Citera
2018-11-07, 19:14
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Det som är extra kul med det här valet är att demokraterna vann precis lagom mycket för att ledarskapet i partiet blir kvar. Därmed kommer vi se samma "resist!!!" trams som tidigare. Demokraterna har inget budskap, ingen tydlig presidentkandidat, begynnande ideologisk falangstrid, och brände just enorma mängder pengar. Bara Beto O'Rourkes kampanj gick på 70 miljoner dollar. Det är i såna här lägen man borde byta ledarskap och förnya partiet men det kommer man inte kunna göra pga den knappa segern.

Nja, de har ju kritvita kärringen Warren, som fått psykos och tror att hon är indian
Citera
2018-11-07, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ska det bli en mur, ska det bli det nu..
Clinton o Obama skulle också fixa gränsen, men då var det ovanligt tyst på vänsterstollar som du...

Tala gärna om för oss hur man ska bygga muren nu när GOP tappade huset? Tala gärna om för oss också varför efter 2 år ingen mur har börja byggas trots majoritet i båda husen?

Jag är långt ifrån vänstern lilla du
Citera
2018-11-07, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Det är slutligen IRS som bestämmer om Trumps skattedeklarationer ska lämnas ut på en begäran.

Nej och åter nej. Du ljuger sämre än din idol.

Federal law gives congressional tax committees the power to obtain anyone’s tax returns. If the taxpayer doesn’t consent in writing, the committees still have the power to obtain the returns in a secret meeting.
Citera
2018-11-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Så utav 33 kandidater som Trump endorsade så vann 12?

Tremendous success
Citera
2018-11-07, 19:56
Medlem
Den nya kongressen tillträder inte förän i januari.

Hur funkar det innan dess? Får representanthuset köra på som vanligt tills dess att den nya tillträder eller förväntas den fungera som en expeditionsministär/övergångsregering - inga partipolitiska nya lagar?

Presidenten kan väl styra en del genom executive orders. Obama gjorde väl så innan han slutade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in