Citat:
Ursprungligen postat av
Egnatankar
Det där var ett tjatigt och pratigt inlägg, klyban.
Ibland undrar jag varför så många svenska PK-människor lägger ner så mycket tid på att undervisa svenskarna om Trump. Som om det vore de svenska SD-väljarnas plikt att rädda världen från Trump, kanske genom att helt plötsligt öppna sina hjärtan för miljontals flyktingar.
Nå, jag läste en krönika i New York Times just före mellanårsvalet, som handlade om vem som skulle kunna besegra Trump i nästa presidentval. För ett mellanårsval är ett mellanårsval, men nästa presidentval är på dödligt allvar.
Så vilken demokratisk presidentkandidat skulle kunna besegra Trump i presidentvalet 2020? Krönikören, Frank Bruni, lät inte förhoppningsfull. Framför allt tyckte han att många amerikanska demokrater är instängda i sin egen bubbla, och de varken vill eller vågar försöka förstå dem som röstar på Trump. I stället betraktar de hans väljare med förakt.
She noted that most of the Democrats signaling possible candidacies “are from blue states and don’t really understand the Trump phenomenon — and that is a disadvantage. In my little liberal Democratic world in Massachusetts, people seriously can’t comprehend how this guy got elected president. But when you travel around the country, it’s very clear.”
Her liberal friends, she added, will ask her, “How can we have let this happen?” And she has to explain to them that “there are a lot of people in the country who have views different from you. This is their guy. And you need to understand that before you run someone against him. Hillary Clinton couldn’t even understand how this guy could be considered. That was a huge problem for her.”
https://www.nytimes.com/2018/11/02/opinion/midterms-democrats-trump-2020.html?action=click&module=Opinion&pgtype=Homep age
Du verkar resonera ungefär som de rådvilla demokraterna. Hur kan
vi ha låtit detta ske? Vi, de, som är politiskt korrekta liberaler?
Och hur kan de svenska liberalerna ha låtit SD får drygt 17% av rösterna i det senaste riksdagsvalet?
Svaret är att det finns andra verkligheter än de som du och andra liberala PK-väljare vill se. Och de som lever i de där andra verkligheterna kan inte tänka sig att rösta på en demokratisk kandidat i USA, eller på ett sjuklöverparti i Sverige.
För det första går det inte en jämföra våra olika politiska system och mellan USA och Sverige.
Hur det sker är för Demokratiska väljare är för lata och bekväma, som har svårt och dra sitt arsle till valurnorna.
Och kan redan berätta för dig att det är inte sista gången det kommer ske.
Finns ingen bättre strategi än att ingjuta väljaren att det är klart att Demokrater vinner.
Då går dom inte röstar.
sen såklart gerrymandering är ett stort problem, och bör lagstagdas att det är fel.
För tanken är att delstatens val ska återspegla hela statens alla väljare.
Det är väljaren som ska välja politiker, inte politiker som ska välja väljare som i gerrymandering
Vet inte vad det är för PK du pratar om, du skriver liksom inget om vad som är PK.
Men du upprepar fler än en gång, men utan tillhörande information så ser det inte ut som annat än ad hominem.
Och då att du är PK, därför behöver vi inte bry oss om nått du säger.
Pratar vi om Republikanernas inbilla att stå över lagen skulle vara en rättighet, så har det inget med PK och göra.
För ingen står överlagen, och försöker någon ska dom rättas in i ledet eller få besöka fängelse.
Detta gäller samtliga.
Det som är allra mest intressant med ditt svar, det var att du inte svara eller bemötte nått av det du citerade.
Vem som ska besegra trump, inte vet jag.
Hade jag vetat så hade jag slängt in ett par tusenlappar på det redan nu, skulle inte du?
Men blir det lågkonjunktur före det valet, så kan vem som helst ställa upp och vinna enkelt.