2018-11-07, 18:04
Medlem
Kafka_Gods avatar
Michele Bachmann gjorde allt hon kunde för att GOP skulle vinna representanthuset men det gick inte hela vägen.

https://www.youtube.com/watch?v=BX0Wl6WicqE
Citera
2018-11-07, 18:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det där var ett tjatigt och pratigt inlägg, klyban.

Ibland undrar jag varför så många svenska PK-människor lägger ner så mycket tid på att undervisa svenskarna om Trump. Som om det vore de svenska SD-väljarnas plikt att rädda världen från Trump, kanske genom att helt plötsligt öppna sina hjärtan för miljontals flyktingar.

Nå, jag läste en krönika i New York Times just före mellanårsvalet, som handlade om vem som skulle kunna besegra Trump i nästa presidentval. För ett mellanårsval är ett mellanårsval, men nästa presidentval är på dödligt allvar.

Så vilken demokratisk presidentkandidat skulle kunna besegra Trump i presidentvalet 2020? Krönikören, Frank Bruni, lät inte förhoppningsfull. Framför allt tyckte han att många amerikanska demokrater är instängda i sin egen bubbla, och de varken vill eller vågar försöka förstå dem som röstar på Trump. I stället betraktar de hans väljare med förakt.
She noted that most of the Democrats signaling possible candidacies “are from blue states and don’t really understand the Trump phenomenon — and that is a disadvantage. In my little liberal Democratic world in Massachusetts, people seriously can’t comprehend how this guy got elected president. But when you travel around the country, it’s very clear.”

Her liberal friends, she added, will ask her, “How can we have let this happen?” And she has to explain to them that “there are a lot of people in the country who have views different from you. This is their guy. And you need to understand that before you run someone against him. Hillary Clinton couldn’t even understand how this guy could be considered. That was a huge problem for her.”

https://www.nytimes.com/2018/11/02/opinion/midterms-democrats-trump-2020.html?action=click&module=Opinion&pgtype=Homep age
Du verkar resonera ungefär som de rådvilla demokraterna. Hur kan vi ha låtit detta ske? Vi, de, som är politiskt korrekta liberaler?

Och hur kan de svenska liberalerna ha låtit SD får drygt 17% av rösterna i det senaste riksdagsvalet?

Svaret är att det finns andra verkligheter än de som du och andra liberala PK-väljare vill se. Och de som lever i de där andra verkligheterna kan inte tänka sig att rösta på en demokratisk kandidat i USA, eller på ett sjuklöverparti i Sverige.
För det första går det inte en jämföra våra olika politiska system och mellan USA och Sverige.

Hur det sker är för Demokratiska väljare är för lata och bekväma, som har svårt och dra sitt arsle till valurnorna.
Och kan redan berätta för dig att det är inte sista gången det kommer ske.
Finns ingen bättre strategi än att ingjuta väljaren att det är klart att Demokrater vinner.
Då går dom inte röstar.
sen såklart gerrymandering är ett stort problem, och bör lagstagdas att det är fel.
För tanken är att delstatens val ska återspegla hela statens alla väljare.
Det är väljaren som ska välja politiker, inte politiker som ska välja väljare som i gerrymandering

Vet inte vad det är för PK du pratar om, du skriver liksom inget om vad som är PK.
Men du upprepar fler än en gång, men utan tillhörande information så ser det inte ut som annat än ad hominem.
Och då att du är PK, därför behöver vi inte bry oss om nått du säger.

Pratar vi om Republikanernas inbilla att stå över lagen skulle vara en rättighet, så har det inget med PK och göra.
För ingen står överlagen, och försöker någon ska dom rättas in i ledet eller få besöka fängelse.
Detta gäller samtliga.

Det som är allra mest intressant med ditt svar, det var att du inte svara eller bemötte nått av det du citerade.

Vem som ska besegra trump, inte vet jag.
Hade jag vetat så hade jag slängt in ett par tusenlappar på det redan nu, skulle inte du?
Men blir det lågkonjunktur före det valet, så kan vem som helst ställa upp och vinna enkelt.
Citera
2018-11-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specus
Haha, du är ett typexempel på en nyttig idiot!
Be din vårdnadshavare om hjälp eller fråga någon i dagpersonalen på din institution.
Citera
2018-11-07, 18:16
Medlem
Raskaoverisens avatar
Väldigt vanligt att en President förlorar säten i Huset
Som om det vore en tradition.Titta hur många den populära Barack Hussein Obama förlora.Denna mytiska frälsare
2010 Obama: -63
1994 Clinton: -52
1958: Eisenhower: -48
1974 Ford (Nixon): -48
1966 Johnson: -47
1946 Truman: -45
2006 Bush: -30
1950 Truman: -29
1982 Reagan: -26
2018 Trump: -26
Citera
2018-11-07, 18:24
Medlem
Kommer demokraterna öppna Trumps skattedeklerationer?
Citera
2018-11-07, 18:33
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Kommer demokraterna öppna Trumps skattedeklerationer?

Vi får hoppas att han nu kommer att tvingas till det. En man utan principer som vägrar offentliggöra sin deklaration har naturligtvis något att dölja. I bästa fall (för honom) mindre lögner i förhållande till offentliggjorda uppgifter. Mer troligt någonting större.
Citera
2018-11-07, 18:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så vi pratar inte längre om utredningar?
För om vi gör, så går det faktiskt göra två saker samtidigt.
Starta utredningar är ett ovanligt enkelt arbete och inte kräver någon större arbetskraft.

Annars har vi sett hur ni trumpnissar här har talat om Demokratisk politik, och vad jag har funnit att det aldrig stämmer när ni pratar Demokratisk politik.
Detta då ni alltid gör slutsatser som inte är grundat i fakta om Demokrater.
Alternativt så plockar man en Demokrat, och sen applicerar ni detta på alla i tron att det är ALLA demokrater säger det samma.

Men detta är välkänt sedan länge, så vi flesta vet att ni inte ens vet vad Demokratisk politik är.

Och opposition?
Vi vet ju sedan länge att Republikaner har noll intresse av samverkan, så det var redundant.

Bevis ska inte behövas vinklas.

Inget med Hillary har någon som helst relevans här, inte heller Comey.
Och tack vare trumpen sparkade Comey, det är en av de större anledningarna till utredningen startade av Republikanerna.
Och vi redan sett hyckleriet med emailservrar, så dra upp Hillary och detta.
Så måste vi vara medvetna om att republikaner har tagit en annan ton.
men det har du visst missat-(Uppenbart)
.
Om du tror att fler utredningar kommer att föra samman det djupt splittrade USA skulle jag faktiskt vilja att du utvecklar det. Jag är genuint intresserad.
Citera
2018-11-07, 18:35
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag antar att det gick bra för Trump.

Har varit upptagen med arbete, men jag noterar att både Expressen och Aftonbladet inte har skrivit massa feta, extra breda rubriker om hur "TRUMP ÄR PÅ VÄG ATT KROSSAS", eller liknande.

Demokraterna hade helt klart hoppas på mer. Det blev ingen #bluewave. Dock så tog dom huset men förlorade stort i guvernörs och senatvalen.

Man kan säga att båda är vinnare och båda är förlorare beroende på hur man ser det.
Citera
2018-11-07, 18:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Om du tror att fler utredningar kommer att föra samman det djupt splittrade USA skulle jag faktiskt vilja att du utvecklar det. Jag är genuint intresserad.
Det är ointressant om det för samma USA, det enda intressanta är ta brottslingar om de finns.
Det är även separata frågor, så man kan arbeta på bägge om man så önskar.
Då det finns INGET som hindrar detta.
Citera
2018-11-07, 18:39
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Demokraterna hade helt klart hoppas på mer. Det blev ingen #bluewave. Dock så tog dom huset men förlorade stort i guvernörs och senatvalen.

Man kan säga att båda är vinnare och båda är förlorare beroende på hur man ser det.

Det mest givna sättet att se det är att Trump förlorat en av två kamrar och därmed försvagats. En starkare senat väger inte upp det. Trump är objektivt sett en förlorare i och med denna rätt väntade utgång. Att dem haft förhoppningar om ännu större seger gör inte rep till vinnare.
Citera
2018-11-07, 18:46
Medlem
KlasseArbogas avatar
Så utav 33 kandidater som Trump endorsade så vann 12?
Citera
2018-11-07, 18:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Det mest givna sättet att se det är att Trump förlorat en av två kamrar och därmed försvagats. En starkare senat väger inte upp det. Trump är objektivt sett en förlorare i och med denna rätt väntade utgång. Att dem haft förhoppningar om ännu större seger gör inte rep till vinnare.
Så sant, då senaten ställde aldrig till problem, mer än McCain då och är nu bortgången.(och en fråga)
trump lade väldigt mycket kraft på senatorsvalet, och det var nog rätt bra val av taktik.
För annars hade det varit över nu för trump, och jag inte säker på hans psyke hade klarat av att det var Demokrati i vägen för hans beslut helt plötsligt.
Demokrati är då i detta fallet att majoritetstiden hade varit över.

Men detta kan bli jobbigt nog om Demokrater returnerar den tjänsten om vägra samarbeta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in