2018-11-07, 15:37
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Hon har alltså då åkt till Karolinska akut för att se över näsfrakturen? …

Vad jag kan läsa mig till:

Tess var på Kallhälls vårdcentral den 28/6 för att få sina skador dokumenterade. Hon hade inte bokat tid och var inte listad (i dokumentationen står öppen mottagning och oplanerat besök). Hon verkar inte ha sökt vård innan dess då läkaren dokumenterat "sökte ej läkare direkt efter händelsen". Undersökande läkare skrev remiss för röntgen av ansiktsskelettet. Hon var på Vällingby Aleris röntgen men det är oklart om det var den 28:e eller 29:e, de kanske har drop-in även för datortomografi? Svar på röntgen går till remittenten på vårdcentralen (kanske via telefon i det här fallet).

Läkaren på VC får info om en suspekt näsfraktur med ett benfragment som har flyttat sig. Hon ringer och rådgör med bakjouren på Öron Näsa Hals på KS som rekommenderar att hon skickar remiss till KS för att åtgärda detta. Läkaren på vårdcentralen ringer till Tess och berättar om röntgenfynd och att hon skulle åka till KS då remissen faxas dit. Tess går till KS den 29/6.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-11-07 kl. 15:39.
Citera
2018-11-07, 15:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Det står inte att hon enbart luktade alkohol, det står mer, det står att hon är nervös men att Tess är kontaktbar, ja ett annat ord för det står där.

Det står att hon luktar etyl. Det är en acetonliknande lukt som typiskt finns hos de som drabbats av alkoholförgiftning, diabetiker nära komatillstånd (men hon var alltsp gott kontaktbar varför diabeteskoma nog är uteslutet som orsak). Pundare som varit igång ett tag kan också lukta så.
Citera
2018-11-07, 15:43
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Lägg av och lägg all skuld och skam på Tess, nu var det T*m som utav ingen anledning gav ig på Tess, förmodligen av svartsjuka och ett dåligt ölsinne + en massa mer som det står i FUPen.
T*m ville väl vara med sitt "grabbgäng".

Nu räcker det, eller?

Jag skrev till och med "Det ursäktar naturligtvis inte en misshandel på något vis" enbart för att förebygga ännu en meningslös kommentar i tråden.

Någonstans måste bråket ha kommit ifrån och det är ingen som har skrivit att hon startade bråket. Det kan dock ha funnits vissa inslag i hennes beteende som påverkat vad som hände och hur de andra uppfattade situationen och agerade under berusning.

Nu blir det en för att du håller så usel nivå i tråden.

Citat:
Vart har ni fått det ifrån? Att det är en vecka?
Alltså, läs allt i FUPen än att komma med osanningar.

Jag skrev inte en vecka. Jag ber dig citera rätt inlägg.
Citera
2018-11-07, 15:44
Medlem
Citat:
Nu räcker det, eller?

Jag skrev till och med "Det ursäktar naturligtvis inte en misshandel på något vis" enbart för att förebygga ännu en meningslös kommentar i tråden.

Någonstans måste bråket ha kommit ifrån och det är ingen som har skrivit att hon startade bråket. Det kan dock ha funnits vissa inslag i hennes beteende som påverkat vad som hände och hur de andra uppfattade situationen och agerade under berusning.

Nu blir det en för att du håller så usel nivå i tråden.

Jag skrev inte en vecka. Jag ber dig citera rätt inlägg.

LÄGG AV SJÄLV!

Så typiskt män, att alltid lägga skuld och skam på en kvinna.
T*m var svartsjuk, det märks tydligt sedan så kan du ta och läsa FUPen noggrannare.
Läs de sidor jag skrev.
Sid 7, 8, 10 och 40
Är det svårt och se att det är T*m som flyger på Tess?

Det står också mycket mycket mer OM man vill läsa opartiskt vill säga, kan du det?
Senast redigerad av Adlax 2018-11-07 kl. 15:48.
Citera
2018-11-07, 15:56
Medlem
Citat:
LÄGG AV SJÄLV!

T*m var svartsjuk, det märks tydligt sedan så kan du ta och läsa FUPen noggrannare.
Läs de sidor jag skrev.
Sid 7, 8, 10 och 40

Det står också mycket mycket mer OM man vill läsa opartiskt vill säga, kan du det?

Det är väl ingen som har sagt annat än att det är *M som flyger på Tess? Men en av de närvarande i stugan uttalar att det blev "fylletjafs". Några som är bekanta med Tess uppger att hon hade dåligt ölsinne och blev gapig och elak när hon blev full. Hon kanske inte brukade bli fysiskt "elak" men förmodligen då verbalt. Vilket såklart inte ursäktar att bli misshandlad och sparkad i huvudet men det kan ju vara en förklaring till att någon blir förbannad.
Citera
2018-11-07, 15:57
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
LÄGG AV SJÄLV!

Läs de sidor jag skrev.
Sid 7, 8, 10 och 40

Alltså, det tycks inte spela någon roll för dig om 50 eller 100 användare säger att det inte handlar om skuldfrågan eller om skam. Hon kunde vara involverad i bråk och hade hon suttit hemma och sytt och aldrig druckit hade hon kanske levt idag. Det är inga konstigheter för några andra än dig. Vitsen med tråden är att förstå bättre vad som hände, helst utan tankeavslutande klichéer.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Thought-terminating_clich%C3%A9

Jag kommer inte att bemöta fler inlägg från dig nu.
Citera
2018-11-07, 16:01
Medlem
Citat:
Alltså, det tycks inte spela någon roll för dig om 50 eller 100 användare säger att det inte handlar om skuldfrågan eller om skam. Hon kunde vara involverad i bråk och hade hon suttit hemma och sytt och aldrig druckit hade hon kanske levt idag. Det är inga konstigheter för några andra än dig. Vitsen med tråden är att förstå bättre vad som hände, helst utan tankeavslutande klichéer.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Thought-terminating_clich%25C3%25A9

Hoppas du blir helt ignoterad i tråden framöver. Jag kommer inte att bemöta fler inlägg.

Hoppas alla ignorerar dig!!

Vad som hände? Ja det som har hänt står i FUPen, det är en handling/gärning för sig och nu är det en ny handling/gärning där en MGM sitter häktad på sannolika skäl och den 15 november vet vi mer, för då ska åtal väckas, om det nu blir så.
Citera
2018-11-07, 16:03
Medlem
FedupFlorences avatar
Antar att resonemanget om när Tess sökte vård beror på olika synpunkter på hur allvarligt skadad hon var. Vill bara skriva några saker om det. Jag tycker att Tess hade en sund inställning i det, det är rimligt att avvakta, det fanns inget orimligt i att avvakta i hennes läge som jag kan se det. Man kan bli ordentligt blåslagen utan att något djupare är skadat och man kan bli skadad utan att det behöver åtgärdas. Det är dock viktigt att få skadorna dokumenterade (för eventuell försäkring och som i det här fallet när det gäller misshandel) men det behöver inte ske dag ett.
Citera
2018-11-07, 16:04
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det står att hon luktar etyl. Det är en acetonliknande lukt som typiskt finns hos de som drabbats av alkoholförgiftning, diabetiker nära komatillstånd (men hon var alltsp gott kontaktbar varför diabeteskoma nog är uteslutet som orsak). Pundare som varit igång ett tag kan också lukta så.

Etyl är ju ett annat namn för etanol/alkohol, så det var väl för att hon druckit? Men jo den där acetonliknande lukten brukar finnas hos alkoholister eftersom alkoholen inte hinner gå ur innan det fylls på med nytt, därav en konstant acetonliknande lukt som kommer ur kroppen (svetten?) och inte andedräkten, (vet ju inte om det var fallet här eller om andedräkten var den som luktade etyl..)

Pundare (oavsett drog) brukar definitivt inte lukta etyl, det är stora alkoholkonsumenter som gör. (Diabetiker vet jag inget om, men e säkert som du säger)
Citera
2018-11-07, 16:05
Medlem
T*m hade ett dåligt ölsinne och ingen människa har samtycke till att bli misshandlad eller hur?
Tess blev misshandlad och då av ingen anledning, varför då gissa på varför? Läs FUPen och gör det opartiskt!
Senast redigerad av Adlax 2018-11-07 kl. 16:07.
Citera
2018-11-07, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Antar att resonemanget om när Tess sökte vård beror på olika synpunkter på hur allvarligt skadad hon var. Vill bara skriva några saker om det. Jag tycker att Tess hade en sund inställning i det, det är rimligt att avvakta, det fanns inget orimligt i att avvakta i hennes läge som jag kan se det. Man kan bli ordentligt blåslagen utan att något djupare är skadat och man kan bli skadad utan att det behöver åtgärdas. Det är dock viktigt att få skadorna dokumenterade (för eventuell försäkring och som i det här fallet när det gäller misshandel) men det behöver inte ske dag ett.
Bra skrivet/sagt av dig. Hon var rädd också, så det är ju inte bara och ge sig iväg. Trauma fick hon och PTSD av misshandeln.
Citera
2018-11-07, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Jag tycker inte heller det är konstigt att hon inte åker till akuten och köar i timtal en midsommarhelg, särskilt inte om hon tror det "bara" är blåmärken och svullnader. Som sjuksköterskestudent vet hon ju att blodkärlen i ansiktet är små varför det ofta kan se värre ut än det är vid skador i ansiktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in