2018-11-07, 13:10
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Jodå, det finns mycket som tyder på att plantering har skett. Ur resningsansökan:

Det är helt sjukt att du hänvisar till en resningsansökan som om det skulle finnas något vettigt i den. Det är tillåtet att ta upp vilka tokerier som helst i en resningsansökan. Vad du inte verkar begripa är att den inte beviljades. Det blev tvärnobben eftersom det inte fanns något sant eller intressant i den.
Citera
2018-11-07, 13:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
å
Tejpen på skåpet i badrummet var inte den tejp som KJ använde, DNA som fanns på rullen kom från Bangsuang, det fanns blodspår på tejpen de kom från Bangsuang när hon levde.
Eftersom det fanns blodspår från Bangsuang på tejpen när hon levde, är det hon som använt tejpen, och var alltså Bangsuangs tejp

Har du och Quarrel praoat på samma detektivbyrå? Det låter så. Har ni aldrig undrat över varför ingen människa, varken här eller inom polis-rättsväsendet någonsin tänkt i samma banor som er?
Citera
2018-11-07, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Har du och Quarrel praoat på samma detektivbyrå? Det låter så. Har ni aldrig undrat över varför ingen människa, varken här eller inom polis-rättsväsendet någonsin tänkt i samma banor som er?

Det som jag framfört om tejpen är fakta, KJ använder inte sådan tejp till sina gevär och inga fingeravtryck eller DNA från KJ fanns på tejpen.
Däremot fanns det DNA från Bangsuan på tejpen och en blodfläck, som polisen testade om den kom från Bangsuan när hon levde eller var avliden och det visade sig blodfläcken kom från Bangsuan när hon levde.
Det är endast att inse tejpen har tillhört Bangsuang och inte KJ.
Att Bangsuan blev tejpad med liknande tejp är därför hon har använt den här typ av tejp och som fanns i hennes ficka nör hon mörfades, som sedan gärningsmännen använde på henne.

Polisen har samman ställt förundersökningen och finns inget fel i den, utan jag anser den som mycket bra.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-07 kl. 14:44.
Citera
2018-11-07, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är helt sjukt att du hänvisar till en resningsansökan som om det skulle finnas något vettigt i den. Det är tillåtet att ta upp vilka tokerier som helst i en resningsansökan. Vad du inte verkar begripa är att den inte beviljades. Det blev tvärnobben eftersom det inte fanns något sant eller intressant i den.

Nu bevisar ju "tvärnobben" ingenting tyvärr.
Det är väldigt svårt att få i genom en resningsansökan, Kaj Linna
fick också "tvärnobben" ett antal gånger, nu är han friad.
Citera
2018-11-07, 16:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det som jag framfört om tejpen är fakta, KJ använder inte sådan tejp till sina gevär och inga fingeravtryck eller DNA från KJ fanns på tejpen.
Däremot fanns det DNA från Bangsuan på tejpen och en blodfläck, som polisen testade om den kom från Bangsuan när hon levde eller var avliden och det visade sig blodfläcken kom från Bangsuan när hon levde.
Det är endast att inse tejpen har tillhört Bangsuang och inte KJ.
Att Bangsuan blev tejpad med liknande tejp är därför hon har använt den här typ av tejp och som fanns i hennes ficka nör hon mörfades, som sedan gärningsmännen använde på henne.

Polisen har samman ställt förundersökningen och finns inget fel i den, utan jag anser den som mycket bra.
Hur testade de det?
Var i FUP hittar man den uppgiften?
Citera
2018-11-07, 16:46
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu bevisar ju "tvärnobben" ingenting tyvärr.
Det är väldigt svårt att få i genom en resningsansökan, Kaj Linna
fick också "tvärnobben" ett antal gånger, nu är han friad.

Det visar hur många domar det är som är korrekta. Varför ta om någonting när ingenting nytt framkommit. Spridda spekulationer som varken hänger ihop eller har förankring i verkligheten är inget skäl till att riva upp någon dom.
Citera
2018-11-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur testade de det?
Var i FUP hittar man den uppgiften?

Undertecknad och polisinspektör Joakim Berlin har kallats till Luleå polisstation för att göra ett kriminalsök med polis hund. Söket genomfördes med polishunden Uno som enbart är tränad för att söka efter och markera mänsklig förruttnelse lukt.
Ett så kallat noll sök gjordes med kollegans Berlins hund Kompis, vilket innebär att ytan som tejprullarna skall läggas ut på inte är kontaminerad med Unos målsubstans. Berlins hund är utbildad för att söka efter och markera mänsklig förruttnelselukt, blod från människa och sperma från människa.
Söken filmades av personal från tekniska roteln Luleå.
Söket gjordes i Luleå polishus, fyshallen. På golvet hade det rullats ut brunt papper ca 1m brett. Pappret nollsöktes av Berlin och hans hund. Ingen av hundens mål substanser fanns på pappret.
Efter Berlins nollsök så placerades nio st liknande tejprullar, de var märkta från A-I. En utav rullarna skulle vara den som man ville ha undersökt av hunden. Jag hade ingen kunskap om vilken innan söket.
Jag och Uno påbörjade vårt sök. Hunden var intensiv och sökte både papper och tejprullar på bra sätt. Hunden sökte över rullarna två gånger sedan togs han ut för att några rullar lossnat från tejpen de satt fast på. Efter det så sökte Uno över pappret och rullarna igen, han plockar då upp en del rullar vilket jag tolkar som att Uno anser sig klar med jobbet. Han hittar ingen förekomst av sin mål substans på någon av tejprullarna.
Polisinspektör
FUP 364
Citera
2018-11-07, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Undertecknad och polisinspektör Joakim Berlin har kallats till Luleå polisstation för att göra ett kriminalsök med polis hund. Söket genomfördes med polishunden Uno som enbart är tränad för att söka efter och markera mänsklig förruttnelse lukt.
Ett så kallat noll sök gjordes med kollegans Berlins hund Kompis, vilket innebär att ytan som tejprullarna skall läggas ut på inte är kontaminerad med Unos målsubstans. Berlins hund är utbildad för att söka efter och markera mänsklig förruttnelselukt, blod från människa och sperma från människa.
Söken filmades av personal från tekniska roteln Luleå.
Söket gjordes i Luleå polishus, fyshallen. På golvet hade det rullats ut brunt papper ca 1m brett. Pappret nollsöktes av Berlin och hans hund. Ingen av hundens mål substanser fanns på pappret.
Efter Berlins nollsök så placerades nio st liknande tejprullar, de var märkta från A-I. En utav rullarna skulle vara den som man ville ha undersökt av hunden. Jag hade ingen kunskap om vilken innan söket.
Jag och Uno påbörjade vårt sök. Hunden var intensiv och sökte både papper och tejprullar på bra sätt. Hunden sökte över rullarna två gånger sedan togs han ut för att några rullar lossnat från tejpen de satt fast på. Efter det så sökte Uno över pappret och rullarna igen, han plockar då upp en del rullar vilket jag tolkar som att Uno anser sig klar med jobbet. Han hittar ingen förekomst av sin mål substans på någon av tejprullarna.
Polisinspektör
FUP 364
Du drog bara något ur arslet med andra ord -- man har inte gjort någon bestämning av huruvida blodet kom från henne när levde eller var död.
Citera
2018-11-07, 20:01
Medlem
Citat:
Du drog bara något ur arslet med andra ord -- man har inte gjort någon bestämning av huruvida blodet kom från henne när levde eller var död.

Uno är en likspårhund om den hade markerad rullen med blodfläcken, då hade den kommit från när Bangsuan var avliden.
Hunden Uno markerade inte rullen med blodfläcken som menas att den kom från när Bangsuan levde.
Citera
2018-11-07, 20:57
Medlem
Citat:
Tack, Prudent. Jag älskar dig också. Du kunde ha svarat att det inte gick att plantera blod. Du kunde också ha svarat att du inte vet hur det skulle ha kunnat gå till. Istället svarar du att du inte kommer att ge några förslag på hur fynden i bagageutrymmet skulle kunna ha skapats genom plantering. Alltså gick det att plantera blod, vilket var exakt vad vi ville veta. Du må vara bättre på medicin än vad jag är men jag är bättre detektiv.
Vet inte vad du tackar mig för, men verkar som du missförstått vår relation. Det är fint att du uttrycker dina känslor, men tyvärr älskar jag inte dig tillbaka. Ledsen om du blir besviken, men bättre vara tydlig med det.

Jag har inte hävdat att det är medicinskt omöjligt att få med sig okoagulerat blod från ett dödsoffer, men det blir löjligt att föra hypotetiska resonemang kring något som inte är rimligt eller möjligt rent praktiskt och därför kommer jag inte ge några sådana förslag.
Jag har tålmodigt bemött dina hypoteser kring blodplantering senaste tiden för att visa att du har uppåt väggarna fel och påstår saker som är just medicinskt och praktiskt omöjligt. För varje fel du haft har du anpassat hypotesen och ändå misslyckas du.

Du må vara bättre på mycket inom kriminomogi än vad jag är, men att du skulle vara detektiv tror jag är en lögn.
Citera
2018-11-07, 21:27
Medlem
katws avatar
Citat:

Nej, nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde.

Nej. Du framstår bara som mer obegriplig för varje inlägg du gör.
Citera
2018-11-08, 02:52
Medlem
Citat:
Det är mycket enkelt och effektivt att kontrollera om ett blodspår kommer från när personen var levande eller avliden.
En likspårhund skulle aldrig missa en sådan där kontroll som polisen gör för att kontrollera blod.
Det är den enda möjligheten att få fram om blodet kommer från levande eller avliden person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in