2018-11-06, 21:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Där har vi nog G*ran som enligt andra var med fast han själv påstår sig ligga hemma sjuk.

*= ö

Fast alla säger ju inte att han var där?
Citera
2018-11-06, 21:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den borde ju kunnat gjort det.
Vet du målnumret? Jag kan fråga domstolen.

Edit: Glöm det, jag hittade.
Senast redigerad av Quarrel 2018-11-06 kl. 21:58.
Citera
2018-11-06, 21:56
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Där har vi nog G*ran som enligt andra var med fast han själv påstår sig ligga hemma sjuk.

*= ö
G*ran (*=ö) finns med i And*rs (*=e) vittnesmål men inte i de andras, inte ens i brottsoffret T*ss (*=e).
Citera
2018-11-06, 21:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Håller med, i min (förvisso oinitierade) värld tycker jag snarare att det är misshandel av normalgraden (vidrigt uttryck, finns inget normalt med misshandel).

Och fyllskallen imponerar iaf inte på mig, +60 men ändå en krypfylla med minnesluckor? Tror inte på det, sånt hör ungdomen till. Eller för all del gamla alkisar men han är ju enligt egen utsago återhållsam med det blöta. Fan trot.

Nu är jag dåligt påläst men yrkade alltså åklagaren just denna rubricering och har rättegången varit? Hur blev isf utfallet?

Jag håller helt med dig. Det var i alla fall bra att det gick till rättegång, men jag förstår inte riktigt varför då MG accepterar strafföreläggande, ja i princip vad som helst bara det inte blir rättegång.

Det känns lite som Assange-fallet.....det är inte många kvinnor som kan få gehör för en väldtäktsanmälan pga en sprucken kondom......

Det skaver i mig.
Citera
2018-11-06, 22:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller helt med dig. Det var i alla fall bra att det gick till rättegång, men jag förstår inte riktigt varför då MG accepterar strafföreläggande, ja i princip vad som helst bara det inte blir rättegång.

Det känns lite som Assange-fallet.....det är inte många kvinnor som kan få gehör för en väldtäktsanmälan pga en sprucken kondom......

Det skaver i mig.
Han erkänner sig skyldig och vill slippa rättegång. Han får frågan rutinmässigt, polisen som ställer den kan inte avgöra om det ska gå till domstolen eller inte, bara förhöra sig om hur han ställer sig i frågan. Det hela visar sig lite för grovt för att kunna klaras av med ett strafföreläggande, därför har frågan ställts förgäves (den här gången i det här fallet).

Jag tror inte att det har något samband med mordet. T*m (*=o) gör ju inga försök att fly undan ansvar, möjligen minns han lite mer än han säger men i stort verkar han trovärdig.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2018-11-06 kl. 22:04.
Citera
2018-11-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
G*ran (*=ö) finns med i And*rs (*=e) vittnesmål men inte i de andras, inte ens i brottsoffret T*ss (*=e).

Det verkar varit ett fylleslag. Lars och Tom uttrycker att de inte minns att Göran var där, Anders är "trött" och ankrar ett tag. Tom gör dock tillägget att "han kanske kom senare" (dvs Göran). Vårdpersonal observerar etyldoft från Tess.
Det låter ju lite beige att säga att man "inte kommer ihåg" att någon specifik skulle varit där när de inte var speciellt många, även om de måhända var stupfulla. Skillnad vore om det skulle vart 10-15 på festen och folk kom och gick lite hursomhelst.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-06 kl. 22:23.
Citera
2018-11-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det var väl just denne Göran som ev skulle jobba för Säpo. Det verkade vara en fest för äldre gubbar som jobbat eller jobbar som polis, militär el liknande.

Och kanske inte helt omöjligt att någon eller några känner till MGM, via jobb (IT), hobby, eller som grannar eller stammisar på något byhak. Spekulation av mig.

Tess framför ju att hon tror Tom var grinig för att de brukar sova över där allihop och nu skulle Anders då lämna festen med henne. Så något slags "grabbgäng" som träffas hyfsat regelbundet är de väl.
Citera
2018-11-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vet du målnumret? Jag kan fråga domstolen.

Edit: Glöm det, jag hittade.

Om åklagaren begärt anstånd kan man ju tänka är något rimligt eftersom hon försvann. Man kan väl tänka att det ser suspekt ut men man kanske får förutsätta att de kollat av om det funnits några indikationer på om någon otillbörlig kontakt förevarit.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-06 kl. 22:29.
Citera
2018-11-07, 10:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om åklagaren begärt anstånd kan man ju tänka är något rimligt eftersom hon försvann. Man kan väl tänka att det ser suspekt ut men man kanske får förutsätta att de kollat av om det funnits några indikationer på om någon otillbörlig kontakt förevarit.
Beskedet från domstolen är att huvudförhandlingen, planerad till 18 september ställdes in 17 september. Inget besked om tillbakadraget åtal eller datum för ny förhandling.
Citera
2018-11-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han erkänner sig skyldig och vill slippa rättegång. Han får frågan rutinmässigt, polisen som ställer den kan inte avgöra om det ska gå till domstolen eller inte, bara förhöra sig om hur han ställer sig i frågan. Det hela visar sig lite för grovt för att kunna klaras av med ett strafföreläggande, därför har frågan ställts förgäves (den här gången i det här fallet).

Jag tror inte att det har något samband med mordet. T*m (*=o) gör ju inga försök att fly undan ansvar, möjligen minns han lite mer än han säger men i stort verkar han trovärdig.

Jag tror också han minns mer än han medger. Det är väl lättare att påstå att han inte minns, orsaken kan vara det Tess spekulerar i, att han stört sig på att hon "förstör" deras samvaro, ett slags svartsjuka. Eller att han tycker det är skämmigt att han lät sig provoceras till en våldshandling, mot en kvinna dessutom, om det nu stämmer att det var "tjafs".
Citera
2018-11-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Beskedet från domstolen är att huvudförhandlingen, planerad till 18 september ställdes in 17 september. Inget besked om tillbakadraget åtal eller datum för ny förhandling.

Tror du inte att mordet måste utredas först och att man senare tar upp det som hände midsommaren 2017?
Citera
2018-11-07, 13:31
Medlem
Jag vet inte hur ni läser FUPen men Tess skriver om den misstänkta´s bror och det står att hon inte minns namnet på honom.
T*m är And*rs kompis står det också.
Tess nämner att killarna brukar sova i stugan också. T*m blev arg för att Tess ville åka hem med And*rs.
Läs sidorna 7, 8 och 10 noga.
Läs sidan 40 också.
Senast redigerad av Adlax 2018-11-07 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in