2018-11-06, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej jag har inte uppdaterat mig om det. Han hade väl accepterat strafföreläggande?

Då skriver jag det en gång till, rättegången blev aldrig av eftersom Tess försvann en månad innan.
Tess var fast besluten för att gå på rättegången fast hon mådde skit och dessutom blev mordhotad.
Citera
2018-11-06, 20:36
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Varför skriver du ut namnen på vittnen?

Hoppsan, det enda du reagerade på är vad du själv gjorde när du lämnade ut namnen på MGM's särbo och barn. Till skillnad från dig har jag endast skrivit ut namn på de som saken gäller och det genom allmänna handlingar. Frågor på det?

Kände inte rill MGM?
Vet du om G*ran (*=ö) och MGM känner varandra.
Citera
2018-11-06, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Hoppsan, det enda du reagerade på är vad du själv gjorde när du lämnade ut namnen på MGM's särbo och barn. Till skillnad från dig har jag endast skrivit ut namn på de som saken gäller och det genom allmänna handlingar. Frågor på det?

Kände inte rill MGM?
Vet du om G*ran (*=ö) och MGM känner varandra.

Nu är det så att barnen och MGM´s fd står med på eniro så då är det redan utsatt sedan förut.
Så hemligt är det alltså inte.
Det du försöker dig på är att göra mig till någon mindre vetande, vet du? Jag gillar inte dig alls!
Kommer ignorera dig massor från och med nu.

Jag ska svara på din fråga sedan skiter jag i dig:

Nej jag vet inte om MGM och G*ran känner varandra.
Citera
2018-11-06, 20:41
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Då skriver jag det en gång till, rättegången blev aldrig av eftersom Tess försvann en månad innan.
Tess var fast besluten för att gå på rättegången fast hon mådde skit och dessutom blev mordhotad.

Mordhot inför stundande rättegång är ett mkt allvarigt brott det. Utöver Övergrepp i rättssak så är det ett allvarligt hot/förseelse mot Sverige som rättsstat.

Var det G*ran (*=ö) som mordhotade henne på uppdrag av annan?
Citera
2018-11-06, 20:42
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Rättegången blev aldrig av eftersom Tess försvann en månad innan, jag trodde du fattade det.

Principiellt så kan gärningar som hör under allmänt åtal lagföras utan medverkan från målsägande.
Citera
2018-11-06, 20:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Principiellt så kan gärningar som hör under allmänt åtal lagföras utan medverkan från målsägande.
Har åklagaren begärt anstånd eller dragit tillbaka stämningsansökan?
Citera
2018-11-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har åklagaren begärt anstånd eller dragit tillbaka stämningsansökan?

Vet ej.
Citera
2018-11-06, 21:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vet ej.
För om så inte är fallet borde rättegången ha startat som planerat.
Citera
2018-11-06, 21:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Nej, det är ingen ringa misshandel. Sparkar mot huvudet kan nog inte vara det. Ganska udda dock, gubben är 62 år och förekommer inte i belastningsregistret, inte heller verkat varit lobad eller så och ändå tiltar det till utan förvarning vad det verkar och han sätter igång att misshandla någon utan att det verkar vara något groll sedan tidigare.

Ja, det kom fram tidigt i tråden att Tess bara kände en av dem innan, hon "tjatade" till sig att få följa med.

Gubben jobbar på Försvarets Forskningsanstalt.

Enligt min första sammanställning om vad som framkommit i tråden, så hade Tess skrivit på sin Fejsbok att en av festdeltagarna var "gammal polis, 190 cm lång, 100 kg muskler och gammal kampsportare, och inte ens han kunde få bort gubben från mig."
Citera
2018-11-06, 21:50
Medlem
bengt-allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det kom fram tidigt i tråden att Tess bara kände en av dem innan, hon "tjatade" till sig att få följa med.

Gubben jobbar på Försvarets Forskningsanstalt.

Enligt min första sammanställning om vad som framkommit i tråden, så hade Tess skrivit på sin Fejsbok att en av festdeltagarna var "gammal polis, 190 cm lång, 100 kg muskler och gammal kampsportare, och inte ens han kunde få bort gubben från mig."

Där har vi nog G*ran som enligt andra var med fast han själv påstår sig ligga hemma sjuk.

*= ö
Citera
2018-11-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
För om så inte är fallet borde rättegången ha startat som planerat.

Den borde ju kunnat gjort det.
Citera
2018-11-06, 21:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt-allan
Stort tack för delning av FUP.

HUR VÄL KÄNNER GLEN OCH GÖRAN VARANDRA?

Det som jag direkt reagerar på är denne Göran och varför gör jag det?
Göran (själv?) anger sig varit sjuk och låg kvar hemma på midsommarafton.

Samma natt direkt efter hemkomst från midsommarfestens firande där Tess misshandlades av Tom så görs en polisanmälan.

Anders var vid tillfället berusad och uppgav att Göran var med på festen utöver Tom, Lars, Tess och Anders själv.

Senare sker den inte helt ovanliga självcensureringen.
Ett mkt vanligt fenomen särskilt gällande brott begångna i den organiserade brottslighens värld.
Anledningen är enkel = rädsla för repressalier.

Det handlar om makt där rädslan blir själva maktutövandet.
Störst makt är den som inte behöver utövas.

NU VILL VI VETA ALLT OM GÖRAN

OCH HUR HAR SÄPO KOMMIT IN I BILDEN?

Det var väl just denne Göran som ev skulle jobba för Säpo. Det verkade vara en fest för äldre gubbar som jobbat eller jobbar som polis, militär el liknande.

Och kanske inte helt omöjligt att någon eller några känner till MGM, via jobb (IT), hobby, eller som grannar eller stammisar på något byhak. Spekulation av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in