2018-11-07, 01:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Hunden Uno markerar någon substans på den högra sidan av bagage utrymmet, men är helt ointresserad av blodspåren.
Om en hunds markering är bevis måste man veta vad den markerar, och kan inte spekulera om en sådan sak.

Man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det.
Uno är en likhund förstår du.
Om nu denna duktiga jycke som varit med en hel del i svängen gör någon markering under
ett sök så handlar det om att hunden markerat för liklukt och absolut ingenting annat.
För säkerhets skull låter hundföraren honom kliva upp i bagageutrymmet en gång till
och då markerar hunden åter.
Unos nos har inte tagit miste: det har funnits något dött här bak i bilen.
Annars hade han låtit bli att markera förstår du.

Två bilar genomsökte Uno innan turen var kommen till Johanssons kärra.
Där skedde inga markeringar. I de bilarna har inget dött funnits kan man därav konstatera.

Citat:
Man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det
Ja, det borde du känna till bättre än någon annan på forumet, så mycket som du påstått
utan att kunna presentera bevis för nåt av det...
Citera
2018-11-07, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Uno är en likhund förstår du.
Om nu denna duktiga jycke som varit med en hel del i svängen gör någon markering under
ett sök så handlar det om att hunden markerat för liklukt och absolut ingenting annat.
För säkerhets skull låter hundföraren honom kliva upp i bagageutrymmet en gång till
och då markerar hunden åter.
Unos nos har inte tagit miste: det har funnits något dött här bak i bilen.
Annars hade han låtit bli att markera förstår du.
Två bilar genomsökte Uno innan turen var kommen till Johanssons kärra.
Där skedde inga markeringar. I de bilarna har inget dött funnits kan man därav konstatera.
Ja, det borde du känna till bättre än någon annan på forumet, så mycket som du påstått
utan att kunna presentera bevis för nåt av det...
En hunds markering kan aldrig tas som bevis, det kan leda till bevis, men det är en annan sak.
I det här fallet med Uno finns det ingenting som gör att markeringen leder till bevis, att det funnits lik i bagageutrymmet, som KJ transporterat.
Man vet aldrig vad tidigare ägaren transporterat i bilen, en hund har otroligt luktsinne som gör att den kan känna lukten flera år tillbaka, och sannolikt hade bagageutrymmet i KJ:s bil aldrig blivit tvättat, sedan han blev ägare till bilen.
En död råtta eller annat kan ge den lukten som en likspårhund reagerar på och markerar, därför måste man veta vad hunden markerar.
Citera
2018-11-07, 03:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
En hunds markering kan aldrig tas som bevis, det kan leda till bevis, men det är en annan sak.
I det här fallet med Uno finns det ingenting som gör att markeringen leder till bevis, att det funnits lik i bagageutrymmet, som KJ transporterat.
Man vet aldrig vad tidigare ägaren transporterat i bilen, en hund har otroligt luktsinne som gör att den kan känna lukten flera år tillbaka, och sannolikt hade bagageutrymmet i KJ:s bil aldrig blivit tvättat, sedan han blev ägare till bilen.
En död råtta eller annat kan ge den lukten som en likspårhund reagerar på och markerar, därför måste man veta vad hunden markerar.
Men nu råkade det finnas blod i samma utrymme som Uno bestämt "talade om" för husse att
det luktade lik om och detta blod visade sig komma från Vatchareeya Bangsuan som
konstaterats vara död, mördad, kroppsdelad.
En ung tjej som varit på besök hos just innehavaren till bilen ifråga och sedan inte setts
till mera i livet.
Citera
2018-11-07, 03:51
Medlem
Citat:
Men nu råkade det finnas blod i samma utrymme som Uno bestämt "talade om" för husse att
det luktade lik om och detta blod visade sig komma från Vatchareeya Bangsuan som
konstaterats vara död, mördad, kroppsdelad.
En ung tjej som varit på besök hos just innehavaren till bilen ifråga och sedan inte setts
till mera i livet.
Om blodet som fanns i bagageutrymmet hade varit likblod hade man kunnat påstå att blodet kom från Bangsuans döda kropp.
Det går att kontrollera om det är blod från avliden kropp eller levande person, men någon sådan kontroll är inte gjord i det här fallet, det fanns analys att blodet kom från Bangsuan.
Sedan när man ser till helheten i det här fallet finns det väldigt många frågetecken att KJ var gärningsmannen.
Beviset mot KJ som fällde honom i Tingsrätten och Hovrätten skall vara att han transporterade kroppsdelar av Bangsuan i sin bil, som förmodlingen är baserad på söket med hunden Uno i KJ:s bil.
Citera
2018-11-07, 05:20
Medlem
Citat:
till mera i livet.
Så enkelt är det inte att hitta lösningen på mordet.
Det fanns ett vittne som på Lejonbacksvägen mötte en tjej där signalementet stämde in att det var Bangsuan och stämde in också tidsmässigt.
Den här vägen var inte Bangsuans hemväg, utan hon hade någon annan plan när hon gick den vägen, och Lejonbacksvägen kan man kalla en ödes väg mycket lite biltrafik och nästan inga gångtrafikanter.
Jag tror gärningsmännen väntade in Bangsuan på en avtagsväg och de visste om att hon skulle passera, när hon kom dök de fram och kidnappade henne.
När man läser obduktionsprotokollet kan man inse att hon blev misshandlad i ansiktet och fick ett slag i skallen sannolikt med något tillhygge.
Man kan dra slutsatsen att det var minst två personer som medverkade till misshandeln och den som var i direkt fight med Bangsuan behärskade karate som hon också, men hon fick sannolikt bakifrån ett slag i skallen av en antagonist.
Bangsuan försökte försvara sig som hon var tränad för, men med fler än en person blev de övermäktiga.
Sedan drogs hon in i en bil ,sannolikt en skåpboil och sedan är det endast gissningar vad som hände.
Att placera in KJ som gärningsmannen ser jag som mycket naivt, om han av någon oförklarig anledning försökt attackera Bangsuan, hade han slagit första slaget och Bangsuan hade slagit tillbaka och sedan hade "kyrkklockorna ringt".
KJ hade varit helt chanslös mot Bangsuan vid en fight som hon hamnade i, det anser jag du borde förstå.
Citera
2018-11-07, 05:56
Medlem
Enligt obduktionsprotokollet kan man inse att Bangsuan mördades med långa smala knivar och orsaken var att blodet skulle stanna i hennes kropp, därför om blodflöde uppstår som sedan kan spåras finns det mycket starka bevis som gärningsmännen undvek genom att se till blodflödet stannade i kroppen.
När sedan torson påträffades fanns en stor samling blod i den, som bekräftar teorin.
Mordet på Bangsuan var ett planerat mord när man ser till hur det utfördes, och verktyg som använts som mordvapen.
För några sommar sedan besökte jag en bekant i Boden och vi gick till ett cafe och bordet bredvid satt några yngre personer från Boden, jag frågade dem om de kände KJ "ja Krille vet vi vem det är", att han skulle ha mördat Bangsuan trodde de inte, även han var speciell som de uttryckte det.
De trodde det var ett anstiftat mord, där någon skulle röja undan Bangsuan mot betalning.
Citera
2018-11-07, 06:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Jag tror först och främst att han glömt tejpen där efter att han strypt henne. Han bar möjligtvis handskar under strypandet för att inte få ont i händerna.
- Varför tar du på dig handskar?
- För att inte frysa.
Citat:
Han räddar den inte, han glömmer den där den ligger, vilket jag tidigare påpekat.
Varför lade inte han den på badkarskanten?
Citat:
Det sitter något monterat som sagt, och som du inte bemöter, som gör den övre kanten besvärlig att nå.
Toapappershållaren är inte nämnvärt i vägen.
Citat:
Nu hittar du på igen. I FUP på sidan 302 går det tydligt att se att badkaret inte har så pass sluttande kanter som du påstår.
På sid 302 finns öht inget badkar. På sid 288 syns att kanterna sluttar och det är svårt att lägga saker där.
Citat:
Inget av det du länkar till ger något bevis för att det är sannolikt att hon glömde den 22 januari. Och hur kommer planteringsmördarens användning av den in i bilden?
"Bevis för att det är sannolikt"? Ska du börja tjafsa igen?

Jag bevisade först och främst att du slarvläser mina inlägg.

Jag har givit ett fullt logiskt scenario för rullen. Vatchareeya kom hem till Kim efter karateträning med ett skadad ben. Hon plåstrade om benet i badrummet och lade tejpen där det var enklast att lägga den. Där blev den liggande till husrannsakan. Under tiden skaffade Vatchareeya en ny rulle och delade den på samma sätt som den förra rullen.

Hur kom Kims användning av tejpen in i bilden?
Citat:
Om du har skrivit en fullständig hypotes, länkar den, jag vill gärna ta del av den.
Hypotes för vad?
Citat:
Erkänn att du har fel istället så slipper andra slösa sin tid på dig.
Du behöver inte slösa tid på mig.
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Bra att du ändrar dig när du har fel. Till slut kanske du medger att det var fel att tro på plantering.

Finns inget som tyder på att plantering skett och jag kommer inte ge några förslag på hur fynden i bagageutrymmet skulle kunna ha skapats genom plantering.
Jodå, det finns mycket som tyder på att plantering har skett. Ur resningsansökan:
Citat:
157. Övriga utrymmen i bilen, såsom förarplats och kupé, har undersökts med hund
och BlueStar utan att något spår av blod kumrat hittas. Utsidan av bilen, sannolikt
dörrhandtag m.m, har också undersökts utan att något av intresse hittats.119 Detta är
högst besynnerligt och talar för en plantering.
[...]
159. I detta fall har bilden dessutom manipulerats för att vilseleda rätten. Bifogat
finns den ursprungliga bilden som borde ha redovisats. På denna samt på förstoringar
på området ser man dessutom klart att spåret ha en riktning från höger till vänster.
Detta talar för en plantering.
[...]
Blod har planterats i Kristoffer Johanssons bil
178. NYTT. Kriminaltekniker David Lindblom har hörts i tingsrätten. Förhöret
spelades upp i hovrätten. Han har under ed berättat att blodet på kanten/listen till
bagageutrymmet kommer från Vatchareeya Bangsuan. Detta är fel. Blodet på listen
är inte undersökt varför han inte kunnat uttala sig om det. Han har också sagt att Vi
har ju inte kunnat se till exempel nån riktning på ... på det här blodet
.

179. NYTT. Av bilder framgår det tydligt att det finns en rörelse i BlueStar färgen
från höger till vänster. Syn på bilden åberopas som ny bevisning till styrkande av
att blod kan har strukits ut på listen.
Tack, Prudent. Jag älskar dig också. Du kunde ha svarat att det inte gick att plantera blod. Du kunde också ha svarat att du inte vet hur det skulle ha kunnat gå till. Istället svarar du att du inte kommer att ge några förslag på hur fynden i bagageutrymmet skulle kunna ha skapats genom plantering. Alltså gick det att plantera blod, vilket var exakt vad vi ville veta. Du må vara bättre på medicin än vad jag är men jag är bättre detektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Varför ska andra hjälp till med dina hyptoeser? Börjar det bli desperat under hatten?
Nej, nu kanske du förstår varför jag skrev som jag gjorde.
Citera
2018-11-07, 08:59
Medlem
När jag fanns i Boden hade jag intresse att åka till Mjösjöberget som berör det här fallet.
Det finns ett värn där eller fort är rätta benämningen och i närheten har polisen med likspårhundar fått markering vid en stenhög, med båda hundarna Kompis och Uno.
Genom att värnet var vattenfyllt kunde de inte gå in, utan väntade att isen skulle smälta och därmed ha Räddningstjänsten som pumpar ur vattnet.
När vattnet pumpades ur lät de vattnet gå igenom ett filter, som sedan Uno och Kompis sökte och båda hundarna markerade på filtret.
Att ta sig till värnet från vägen var en besvärlig terräng och på baksidan finns det skottgluggar som ligger relativt högt från marken med en stenfot under.
När polisen sökte med Kompis och Uno inne i värnet markerade båda hundarna mycket kraftigt mot ena skottgluggen, det var även markering med skall, även nedanför skott gluggen markerade hundarna.
Därför kan man dra slutsatsen att värnet var förvaringsplatsen för kroppsdelarna, när mordet skedde var värnet isbelagd och gärningsmännen genom skottgluggen på baksidan satte in kroppsdelarna genom gluggen på isen.
När isen började smälta måste kroppsdelarna tas bort och benen placerades i Gula huset för att hittas, många trodde att de var tvättade,men de hade legat på isen i smältvatten.
Torson som innehöll blod placerades med andra kroppsdelar i närheten av Gula huset för att hittas.
Placeringen av kroppsdelarna var planerad innan mordet och det har funnits person med god lokalkännedom som kände till fortet och dess baksida med skottgluggar.
Jag gör den bedömningen att det var två personer som transporterade och satte in kroppsdelarna in i värnet på isen genom skotgluggen.
Styckningen kan ses som en transport styckning för att få in kroppsdelarna genom gluggen och på isen.
Att KJ skulle ha kunnat genomföra det här är helt orealistiskt och otänkbart.
Torson vägde 33 kg med blodsamling inne i den.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-07 kl. 09:22.
Citera
2018-11-07, 09:32
Medlem
Citat:
När jag fanns i Boden hade jag intresse att åka till Mjösjöberget som berör det här fallet.
Det finns ett värn där eller fort är rätta benämningen och i närheten har polisen med likspårhundar fått markering vid en stenhög, med båda hundarna Kompis och Uno.
Genom att värnet var vattenfyllt kunde de inte gå in, utan väntade att isen skulle smälta och därmed ha Räddningstjänsten som pumpar ur vattnet.
När vattnet pumpades ur lät de vattnet gå igenom ett filter, som sedan Uno och Kompis sökte och båda hundarna markerade på filtret.
Att ta sig till värnet från vägen var en besvärlig terräng och på baksidan finns det skottgluggar som ligger relativt högt från marken med en stenfot under.
När polisen sökte med Kompis och Uno inne i värnet markerade båda hundarna mycket kraftigt mot ena skottgluggen, det var även markering med skall, även nedanför skott gluggen markerade hundarna.
Därför kan man dra slutsatsen att värnet var förvaringsplatsen för kroppsdelarna, när mordet skedde var värnet isbelagd och gärningsmännen genom skottgluggen på baksidan satte in kroppsdelarna genom gluggen på isen.
När isen började smälta måste kroppsdelarna tas bort och benen placerades i Gula huset för att hittas, många trodde att de var tvättade,men de hade legat på isen i smältvatten.
Torson som innehöll blod placerades med andra kroppsdelar i närheten av Gula huset för att hittas.
Placeringen av kroppsdelarna var planerad innan mordet och det har funnits person med god lokalkännedom som kände till fortet och dess baksida med skottgluggar.
Jag gör den bedömningen att det var två personer som transporterade och satte in kroppsdelarna in i värnet på isen genom skotgluggen.
Styckningen kan ses som en transport styckning för att få in kroppsdelarna genom gluggen och på isen.
Att KJ skulle ha kunnat genomföra det här är helt orealistiskt och otänkbart.
Torson vägde 33 kg med blodsamling inne i den.

Så du tror mordet skedde där? Samt att Kristoffer är den skyldiga men med en medhjälpare?
Citera
2018-11-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Så du tror mordet skedde där? Samt att Kristoffer är den skyldiga men med en medhjälpare?

Jag tror att mordet skedde i en skåpbil och därför har ingen mordplats eller styckningsplats hittats, trots ett mycket intensivt sök av polis och privatapersoner.
KJ hade ingenting med mordet på Bangsuang att göra. även tidsaxeln passar inte alls in att han skulle vara någon gärningsman.
När man ser till helheten som man måste göra vid mord, passar inte alls KJ in i den bilden.
Felet som ofta görs är att gärningsmannen utses och sedan börjar man söka bevis för den personen.
Jag är helt övertygad att gömstället för kroppsdelarna fanns i värnet eller fortet i Mjösjöberget.

Jag tror att personen på cafeet som trodde att mordet var anstiftat hade helt rätt.
Senast redigerad av Fagro 2018-11-07 kl. 10:08.
Citera
2018-11-07, 11:16
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kom Kims användning av tejpen in i bilden?

Här hackar logiken igen. VB hittades bevisligen med tejp som matchar den typ som hittades hos Kristoffer, alltså har en sådan tejp används, exakt i vilket syfte vet vi inte, men antagligen till stypning. Det betyder att även planteringsmördaren måste haft tillgång till denna sorts tejp, som även är dragen i remsor. Kristoffer har som bekant tillgång till den.

Så hur har planteringsmördaren fått tag i den?

Och eftersom Kristoffer säger sig äga en sådan rulle och även pekar ut var han hittat den, var är då hans rulle om den som hittas är VB:s?
Senast redigerad av letspanic 2018-11-07 kl. 11:23.
Citera
2018-11-07, 13:08
Medlem
å
Citat:
Här hackar logiken igen. VB hittades bevisligen med tejp som matchar den typ som hittades hos Kristoffer, alltså har en sådan tejp används, exakt i vilket syfte vet vi inte, men antagligen till stypning. Det betyder att även planteringsmördaren måste haft tillgång till denna sorts tejp, som även är dragen i remsor. Kristoffer har som bekant tillgång till den.
Så hur har planteringsmördaren fått tag i den?
Och eftersom Kristoffer säger sig äga en sådan rulle och även pekar ut var han hittat den, var är då hans rulle om den som hittas är VB:s?
Tejpen på skåpet i badrummet var inte den tejp som KJ använde, DNA som fanns på rullen kom från Bangsuang, det fanns blodspår på tejpen de kom från Bangsuang när hon levde.
Eftersom det fanns blodspår från Bangsuang på tejpen när hon levde, är det hon som använt tejpen, och var alltså Bangsuangs tejp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in