2018-11-06, 15:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Med det blod som fanns på listen om det var likblod borde hunden Uno känt mycket stark vittring, som jag anser den inte gjorde, utan blev kommenderad upp i bagageutrymmet av hundföraren.

När hunden Uno markerade på högra sidan av bagageutrymmet där fanns inget blodspår och de blodspåret som fanns på vänstra sidan var utskuret från mattan av polisen för att bestämma om det var Bangsuans blod, som det var.
Att hunden Uno markerade som hundföraren påstod är inget bevis, och den markeringen leder inte till något bevis.
Sanningen är kanske den att blodspåren som fanns i bagageutrymmet kom från när Bangsuan levde, som gör att det fanns inga bevis att KJ transporterat kroppsdelar med bilen.

En hunds markering måste leda till bevis om det har något värde, jag kan inte se att Unos markering leder till något bevis.
Du har helt rätt i att han kan ha transporterat henne levande i bagaget och slutfört dödandet någon annanstans.
Citera
2018-11-06, 15:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är doften hunden markerar. Han markerade i bagageutrymmet där kroppen legat. Har du aldrig sett att hundar markerar för liklukt på platser fast det inte finns ett för oss synligt spår? Det betyder att en död har legat där för att sedan flyttats. Det måste inte ha läckt ut något alls.
Fargo vill inte förstå det.

Men du har rätt det är inte blodet utan liklukten från kroppen/kroppsdel som hunden markerar.
Citera
2018-11-06, 17:59
Medlem
micro113s avatar
Kim muckar snart och jag undrar om Quarrel inser vilken otjänst han gör henne.
Det sista Kim behöver är någon som föder en icke-verklighet.
Citera
2018-11-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kim muckar snart och jag undrar om Quarrel inser vilken otjänst han gör henne.
Det sista Kim behöver är någon som föder en icke-verklighet.

När är det tid för muck för hen?
Citera
2018-11-06, 18:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är doften hunden markerar. Han markerade i bagageutrymmet där kroppen legat. Har du aldrig sett att hundar markerar för liklukt på platser fast det inte finns ett för oss synligt spår? Det betyder att en död har legat där för att sedan flyttats. Det måste inte ha läckt ut något alls.
Uno in action: https://www.youtube.com/watch?v=PncVJZ0jopg

Efter sjutton minuter börjar det hända saker..."Ja, jag har markering här"

Duktig vovve!

En som kan det här med hundar och sök:

Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Jag har både tränat och tävlat tillsammans med polishundar och annat yrkesfolk. Hunden gör en markering i området med kadaverindoft. Mest markerar vovven där högst mängd/doft kadaverin finns, på golvet. Eftersom koncentrationen av kadaverin troligtvis är mindre där blodet syns, på listen och bagageluckan så är inte dessa områden speciellt intressanta för hunden. Hade bara blodspåren funnits och ingen kadaverin på golvet hade hunden, givetvis, markerat kadaverin i blodområdet på listen/bagageluckan, men koncentrationen var högre på golvet.
https://www.flashback.org/sp48815270
Senast redigerad av Grandioso 2018-11-06 kl. 19:41.
Citera
2018-11-06, 19:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
När är det tid för muck för hen?
Jag minns inte på rak arm -- men har för mig att det är 2019.

Edit
Oavsett så har han gjort mer än hälften och är i slutfasen på straffet
Citera
2018-11-06, 19:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag minns inte på rak arm -- men har för mig att det är 2019.

Edit
Oavsett så har han gjort mer än hälften och är i slutfasen på straffet
Först i början av 2020 är nog snarast vad som gäller.
Så lite mer än ett år till bakom lås och bom.
Senast redigerad av Grandioso 2018-11-06 kl. 19:11.
Citera
2018-11-06, 19:12
Medlem
I förundersökningen (kommer inte ihåg vart.) så hade en hund markerat uppe i bergen i någon form utav vattendrag. Vad är det som säger att han åkte iväg med vatchereyya och dödade henne utomhus? Skulle förklara varför benen var avtvättade?...
Citera
2018-11-06, 19:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Först i början av 2020 är nog snarast vad som gäller.
Så lite mer än ett år till bakom lås och bom.
Ok, tack för info.

När vi talar om långsittare är det fortfarande en kort tid kvar.
Citera
2018-11-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är inte konstigt att jag ändrar mig när jag blir rättad. Många på Flashback vägrar att ändra sig oavsett argument, jag är inte sådan.

Men, låt oss vända på det. Utgå från att planteraren inte har särskilda kunskaper i medicin och hade tillgång till de verktyg och hjälpmedel som kan hittas i ett normalt hushåll, samt att det är 15 minuters bilväg från styckplatsen till Kims parkering. Hur skulle planteraren bära sig åt för en lyckad plantering?
Bra att du ändrar dig när du har fel. Till slut kanske du medger att det var fel att tro på plantering.

Finns inget som tyder på att plantering skett och jag kommer inte ge några förslag på hur fynden i bagageutrymmet skulle kunna ha skapats genom plantering.
Citera
2018-11-07, 00:19
Medlem
Hunden Uno markerar någon substans på den högra sidan av bagage utrymmet, men är helt ointresserad av blodspåren.
Om en hunds markering är bevis måste man veta vad den markerar, och kan inte spekulera om en sådan sak.

Man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det.
Citera
2018-11-07, 01:28
Medlem
Den 23 maj häktades KJ misstänkt för mordet på Bangsuan.
Den 27 maj var det husrannsakan i KJ:s bostad och bil, som fanns på parkeringen olåst.
Allt bråte plockades ur bagageutrymmet och med bluestar lokaliserades blodspår.
En handske och plastpåse med blodspår på träffades också.

När den här husrannsakan gjordes i bilen borde väl hundar också sökt i bagageutrymmet, men som inte skedde.
Bostaden söktes med hund men det hittades inget av intresse där.

Först den 23 juli tas KJ:s bil för undersökning med hund ,som måste ses som sent påtänkt.
Man kan påstå att det var lite av en TV show med lottning av flertal bilar, och den sista bilen borde varit KJ:s , som det också blev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in