2018-11-06, 16:13
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Är det någon mer som tror att kåken brinner innan årsskiftet?

Hur tror ni Dan kommer hantera en nerbrunnen kåk inför medlemmarna?

1.Ja
2. Likt Hitler och riksdagshusbranden försöka vända det till sin fördel.
Citera
2018-11-06, 16:27
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
1. Ja.
Synd att man inte kan betta på det, Ladbrokes borde köra ett sådant spel.
Citat:
Skänk mer pengar.

Någon skrev i tråden att lokalen är bevakad av farliga nationalister. Jag tänker att dessa farliga nationalister knappast sitter vakna i skift och även om de gör det så är det ingen konst för någon att gå in på baksidan av huset och anlägga en brasa mot den utbyggnaden. De som är i huset lär inte märka något förrän det är försent, d v s när huset brinner så pass mycket att de inte kan släcka det själva och förövarna är långt borta.
Citera
2018-11-06, 16:37
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Synd att man inte kan betta på det, Ladbrokes borde köra ett sådant spel.

Skänk mer pengar.

Någon skrev i tråden att lokalen är bevakad av farliga nationalister. Jag tänker att dessa farliga nationalister knappast sitter vakna i skift och även om de gör det så är det ingen konst för någon att gå in på baksidan av huset och anlägga en brasa mot den utbyggnaden. De som är i huset lär inte märka något förrän det är försent, d v s när huset brinner så pass mycket att de inte kan släcka det själva och förövarna är långt borta.

Tror nog de "farliga nationalisterna" endast existerar i fantasin. Vem eller vilka sitter där och hänger dygnet runt? Är det Dan Jarl och Magnus Artikellås själva?
Citera
2018-11-06, 17:00
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Tror nog de "farliga nationalisterna" endast existerar i fantasin. Vem eller vilka sitter där och hänger dygnet runt? Är det Dan Jarl och Magnus Artikellås själva?
Jag har också väldigt svårt att tro att lokalen är bevakad dygnet runt. Och som sagt, även om det nu är det så är det inte svårt att smyga upp och sätta eld på byggnaden ändå.

Nej, det kommer att brinna. Och det snart. Tyvärr. Och då förtjänar Dan, Magnus, Conrad och de andra kritik. Fram till dess så är de att lovorda för sitt arbete.
Citera
2018-11-06, 18:10
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:

Nej, det kommer att brinna. Och det snart. Tyvärr. Och då förtjänar Dan, Magnus, Conrad och de andra kritik. Fram till dess så är de att lovorda för sitt arbete.

Så om en sketen röding lyckas tutta fyr, så ska Dan m fl kritiseras?

Är du dum i huvudet? Det är en seriös fråga.
Citera
2018-11-06, 18:23
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Så om en sketen röding lyckas tutta fyr, så ska Dan m fl kritiseras?

Är du dum i huvudet? Det är en seriös fråga.
Ja, beroende på hur det hela gått till. Det är till exempel oansvarigt att köpa en byggnad för donationspengar och sedan inte säkra upp den. Säg att man struntar i att säkra fönstren och rödingarna kastar in brandbomber. Förtjänar man inte kritik för att man inte säkrat upp fönstren? Det är en helt annan sak om man säkrat upp fönstren men rödingarna ändå lyckas forcera fönstren och elda upp kåken.

Frågan är alltså snarare om det är du som är dum i huvudet som inte förstår att huruvida DFS förtjänar kritik handlar om vilka rimliga åtgärder man vidtagit för att säkra huset. Jag tyckte det var underförstått i mitt inlägg.
Senast redigerad av ArthurMorgan 2018-11-06 kl. 18:42.
Citera
2018-11-06, 22:07
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ja, beroende på hur det hela gått till. Det är till exempel oansvarigt att köpa en byggnad för donationspengar och sedan inte säkra upp den. Säg att man struntar i att säkra fönstren och rödingarna kastar in brandbomber. Förtjänar man inte kritik för att man inte säkrat upp fönstren? Det är en helt annan sak om man säkrat upp fönstren men rödingarna ändå lyckas forcera fönstren och elda upp kåken.

Frågan är alltså snarare om det är du som är dum i huvudet som inte förstår att huruvida DFS förtjänar kritik handlar om vilka rimliga åtgärder man vidtagit för att säkra huset. Jag tyckte det var underförstått i mitt inlägg.

Vill man verkligen att något ska brinna, så går det att få det att brinna. Ta t.ex. Gävlebocken och den har ändå handlarnas övervakning och polisövervakning och diverse former av brandskydd.

Hur menar du att man ska kunna köpa en fastighet och brandskydda den helt (vilket inte ens går) från minut 1?

Det du och andra dysterkvistar gnäller fram i den här tråden (förutom olika tips på sätt att begå attentat mot Svenskarnas hus), det är att massinvandringsälskande antidemokratiska svenskhatande rödingar ska få sätta dagordningen. Och om de begår mordbrand så är det inte dessa pyromaniska kommunistlöss som ska lastas, utan personerna i en svensk förening vars medlemmar har donerat sina egna skattade pengar till ett hus där man kan umgås med sina landsmän i sitt eget land.

Du har verkligen besvarat min förra fråga med råge.
Citera
2018-11-06, 23:28
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Vill man verkligen att något ska brinna, så går det att få det att brinna. Ta t.ex. Gävlebocken och den har ändå handlarnas övervakning och polisövervakning och diverse former av brandskydd.
Stor skillnad mellan en brandfarlig halmbock som står öppet och som antänds på någon sekund av någon som joggar förbi och kastar en fackla och då blir övertänt på 30 sekunder och en fastighet. Allt går inte att sätta eld på och det går faktiskt att, om man gör ett smart val när man köper fastighet, att göra det närapå omöjligt att realistiskt sett bränna ner fastigheten. Så nej, allt går inte att bränna ner bara för att man verkligen vill.
Citat:
Hur menar du att man ska kunna köpa en fastighet och brandskydda den helt (vilket inte ens går) från minut 1?
Se till att man köper en fastighet som är av sådan typ att den svårligen brinner (eternit+korrugerad plåt och inte träfasad). En sådan fastighet kan snabbt skyddas medan man väntar på att mer permanenta skydd installeras. Jag har redan föreslagit hur man enkelt kan sätta in skydd, tex skruva fast plattor för fönstren, installera säkerhetsdörr. Och det handlar inte om en minut, man har haft åtminstone några veckor på sig.
Citat:
Det du och andra dysterkvistar gnäller fram i den här tråden (förutom olika tips på sätt att begå attentat mot Svenskarnas hus), det är att massinvandringsälskande antidemokratiska svenskhatande rödingar ska få sätta dagordningen.
Verkligen inte. De scenarion och angreppspunkter som belyses i tråden kan rödingarna tänka på själva. Vad vi vill göra är dels att få DFS att åtgärda svagheterna och dels att DFS inte ska kunna säga att de inte visste om angreppspunkterna. Ingen, i vart fall verkligen inte jag, tycker att rödingar ska få sätta dagordningen i någonting. Rödingar förtjänar hett bly, gärna igår.
Citat:
Och om de begår mordbrand så är det inte dessa pyromaniska kommunistlöss som ska lastas, utan personerna i en svensk förening vars medlemmar har donerat sina egna skattade pengar till ett hus där man kan umgås med sina landsmän i sitt eget land.
Man kan lasta DFS ledning om kåken bränns ner på grund av att de struntat i att täppa till uppenbara angreppspunkter. Det finns ju gränser för hur naivt man får agera innan det blir att se som nonchalant slarvigt och klandervärt handlande.
Senast redigerad av ArthurMorgan 2018-11-07 kl. 00:24.
Citera
2018-11-07, 06:50
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
eternit+korrugerad plåt och inte träfasad). En sådan fastighet kan snabbt skyddas medan man väntar på att mer permanenta skydd installeras. Jag har redan föreslagit hur man enkelt kan sätta in skydd, tex skruva fast plattor för fönstren, installera säkerhetsdörr. Och det handlar inte om en minut, man har haft åtminstone några veckor på sig.

Man kan lasta DFS ledning om kåken bränns ner på grund av att de struntat i att täppa till uppenbara angreppspunkter. Det finns ju gränser för hur naivt man får agera innan det blir att se som nonchalant slarvigt och klandervärt handlande.

Huset är murat+eternit och på det har en renovering gjorts för kanske 40 år sedan där man slagit på korrugerad plåt som ny fasad. Precis vad du eftersöker.

Tror en bunker hade varit bäst kanske?

Förövrigt, har du några uppgifter på vad för åtgärder DFS gjort redan? Dan gick ut förra helgen och sa att det är gjort nämligen. Så det som verkar få dig sömnlös kanske redan är åtgärdat nämligen.
Citera
2018-11-07, 10:10
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Huset är murat+eternit och på det har en renovering gjorts för kanske 40 år sedan där man slagit på korrugerad plåt som ny fasad. Precis vad du eftersöker.
Jo, det är redan konstaterat någon sida bak att det troligen är byggt så. Däremot är det mer tveksamt med utbyggnaden, som andra påpekat så verkar den ha träfasad och fri grund.
Citat:
Tror en bunker hade varit bäst kanske?
Nu finns det väl inte så många bunkerliknande byggnader till salu i lämpliga områden och bunkerliknande byggnader är rätt trista.
Citat:
Förövrigt, har du några uppgifter på vad för åtgärder DFS gjort redan? Dan gick ut förra helgen och sa att det är gjort nämligen. Så det som verkar få dig sömnlös kanske redan är åtgärdat nämligen.
Jag har inga uppgifter på detta men däremot har jag rätt lång erfarenhet av hur den nationella rörelsen jobbar och påfallande ofta gör man gigantiska misstag i sådana här sammanhang. Exempelvis en nationell organisation som köpte en lokal i centrala Stockholm och då valde en lokal med gigantiska skyltfönster. Eller en annan organisation som köpte en stor gård ute i ingenstans och sedan lämnade den obevakad. Båda lokalerna förlorades. Detta var länge sedan och DFS verkar ha erfaret folk och det påstås även att det finns många hantverkare i deras led så kanske har de tänkt till lite och åtgärdat det mesta. Det skulle dock förvåna mig om man har hunnit med eller tänkt på alla uppenbara svagheter. Vi får hoppas på det bästa!

För AFA är det en avvägningsfråga, ju snabbare de agerar desto större sannolikhet att lyckas, ju längre de väntar desto mer av DFS investeringar i tid, arbete och pengar slår man sönder men samtidigt blir det svårare att genomföra.
Senast redigerad av ArthurMorgan 2018-11-07 kl. 10:26.
Citera
2018-11-08, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridCarlqvist
Jag har en överraskning åt Offervilja. Första vågens dissident och tidigare vice ordförande för Det Fria Sverige Ingrid Sionistqvist har kommit med ytterligare ett utspel på sin Twitter. Ska inte skriva mer om det här, bara läsa och begrunda:

https://mobile.twitter.com/ingridcarlqvist/status/1060443922714034176

Ta gärna del av dom efterföljande kommentarerna också. Tobias Bratt verkar ju vara sådär nöjd med Ingrids "utveckling" om man säger så. Tur att kärringen ej gjorde dessa korkade uttalanden under tiden hon satt som vice ordförande.

Förlåt Offervilja, ta dig en stark grogg så glömmer du nog snart Ingrids hemskheter

Den där Tobias verkar vara en riktig pajas. Och är det han som har gjort töntfilmen Europa the Last Battle?

I det här fallet har Ingrid rätt och denne Tobias fel på alla möjliga vis. Att vara konservativ är inte ideologiskt, snarare är det frånvaro av ideologi. En motvilja mot att springa i någon ideologis (och ideologs) riktning.
Citera
2018-11-08, 14:40
Medlem
ForbrytarenAnnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridCarlqvist
Jag har en överraskning åt Offervilja. Första vågens dissident och tidigare vice ordförande för Det Fria Sverige Ingrid Sionistqvist har kommit med ytterligare ett utspel på sin Twitter. Ska inte skriva mer om det här, bara läsa och begrunda:

https://mobile.twitter.com/ingridcarlqvist/status/1060443922714034176

Ta gärna del av dom efterföljande kommentarerna också. Tobias Bratt verkar ju vara sådär nöjd med Ingrids "utveckling" om man säger så. Tur att kärringen ej gjorde dessa korkade uttalanden under tiden hon satt som vice ordförande.

Förlåt Offervilja, ta dig en stark grogg så glömmer du nog snart Ingrids hemskheter

Det där var inte snällt gjort. Offervilja befinner sig faktiskt i en återhämtningsfas i sitt liv från att ha försökt ta livet av sig och från sin grova alkoholism och så ska du tvinga henne att läsa puckade inlägg från Carlqvist. Arma Offervilja jag lider med dig.

F.ö. kan jag bara hålla med om att Carlqvist är helt bakom flötet och som i kommentarerna till hennes uttalanden så verkar hon tagit kontrajihadismgiftet igen, allt hon skriver om handlar ju om islam.

Förväntar mig fortfarande en ursäkt från DFS att man ens beblandade sig med henne från början, t.o.m. gjorde henne till vice ordförande. Men samtidigt förstår jag Dan att många i DFS gillar fortfarande Carlqvist och tycker hon är en toppenkvinna så det kanske gör mer skada än nytta att säga något om henne just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in