2018-11-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD
Ni som arbetar med detta, är det möjligt att ersätta detta med ett valfritt slav/lågavlönat heltidsjobb?

Jobb motsvarande halvtid och du borde kunna dra in 10-15 lax, det är ju dessutom skattefritt.
2018-11-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Jobb motsvarande halvtid och du borde kunna dra in 10-15 lax, det är ju dessutom skattefritt.
Hur är det skattefritt?
2018-11-06, 19:55
Medlem
RonSwansons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siliconvalley.Abdi
Hur är det skattefritt?

Det är inte skattefritt. Det är upp till varje operatör att skatta i det land man bor i. Vet inte om jag missat något, men så står det i alla fall i kontraktet som man skriver på.
2018-11-07, 00:23
Medlem
spyder123s avatar
Har inte förstått, var kommer pengarna ifrån? Är det från männen på "dejtingsidorna" som betalar en medlemsavgift? Och att poängen med att chatta med dem är att de fortsätter betala för att vara medlemmar?
2018-11-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonSwanson
Det är inte skattefritt. Det är upp till varje operatör att skatta i det land man bor i. Vet inte om jag missat något, men så står det i alla fall i kontraktet som man skriver på.

Jo, men sen är det upp till var och en hur man vill göra. Eftersom EU-politikerna fuskar till sig pengar och inte behöver redovisa dem så behöver inte jag det heller, anser jag.
2018-11-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Har inte förstått, var kommer pengarna ifrån? Är det från männen på "dejtingsidorna" som betalar en medlemsavgift? Och att poängen med att chatta med dem är att de fortsätter betala för att vara medlemmar?

Pengarna kommer helt och hållet från targets vid köp av krediter och "VIP-paket" som låter dem låsa upp bilder och mer information om tjejerna.

Så är det. Du ska hela tiden få dem att känna sig speciella och utvalda och göra allt för att en konversation inte stannar av. Och får du många meddelanden obesvarade, över 1%, så ligger du inte bra till hos cheferna. :P
2018-11-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonemadeBourbon
Jo, men sen är det upp till var och en hur man vill göra. Eftersom EU-politikerna fuskar till sig pengar och inte behöver redovisa dem så behöver inte jag det heller, anser jag.
Ja den förklaringen håller nog hos skatteverket..
2018-11-07, 18:50
Medlem
Citat:
"Andra gör fel, så då får jag också göra fel"
2018-11-07, 18:58
Medlem
Man tar en risk om man får pengarna skickade till svenskt konto, så man bör ju se till att inte ha det på det sättet...liksom.
Senast redigerad av gurka111 2018-11-07 kl. 19:04.
2018-11-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Man tar en risk om man får pengarna skickade till svenskt konto, så man bör ju se till att inte ha det på det sättet...liksom.

Exakt. Just därför har jag valt att få pengarna till det där andra stället. Funkar hur smidigt som helst. Vet inte hur det är där nu, men då registrerade jag mig på den där banksidan med fejkade uppgifter och är således helt anonym hos dem.
2018-11-08, 05:53
Medlem
Citat:
Exakt. Just därför har jag valt att få pengarna till det där andra stället. Funkar hur smidigt som helst. Vet inte hur det är där nu, men då registrerade jag mig på den där banksidan med fejkade uppgifter och är således helt anonym hos dem.

Jo men inte behöver du vara anonym inte, dom rapporterar knappast fyrsiffriga belopp till konto innehavarens hemland. Det kan jag inte tänka mig. Det skulle röra suspekta summor med kriminella undertoner isåfall.
2018-11-08, 13:20
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:

Nä, det har du så klart rätt i. Vi ska klaga på korrupta EU-politiker som inte drar sitt strå till stacken och samtidigt göra likadant själva. Vad gör dig bättre än dom? Ni är lika goda kålsupare!

Vidare kan jag säga att förr eller senare kommer någon att få upp ögonen på dig, var så säker. Och då min vän kommer det hända roligare saker. Skattebrott är ett riktigt allvarligt brott i Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in